Top téma

Frederik Vesti: V Daytoně jsem nevěděl, jak správně zahřát pneumatiky

Frederik Vesti letos debutuje ve 24h v Le Mans v kategorii Hypercar. V Cadillacu LMDh V-Series.R odjel už několik kol v americkém šampionátu IMSA. Na Le Mans se cítí připravený, a doufá, že bude jeden z nejrychlejších pilotů své značky. O svém debutu a sezoně v Cadillacu mluvil exkluzivně pro True Racing v Le Mans.


V IMSA se Whelen Cadillacu daří, ale na podium se zatím nedostali. Vesti ale vidí kroky kupředu, a přiznává, že mu jeho týmový kolegové opravdu hodně pomáhají.

„Zatím to bylo zajímavé, protože jsme měli dobré tempo a velký potenciál k tomu, abychom si vedli dobře, ale bohužel jsme zatím neměli žádné dobré výsledky.Jde to opravdu dobře s Jackem a Earlem. Mají tolik zkušeností. Earl vyhrál Le Mans dvakrát, Jack vyhrál závody v IMSA a jezdí skvělé kvalifikace a tak dále. Takže mám opravdu štěstí, že mám dva velmi zkušené týmové kolegy, kteří jsou vždy nápomocní.”

Fred debutoval s vozem LMDh v Daytoně v rámci Rolex 24. Před ve voze testoval jen dva dny. Přiznává, že se s Hypercarem učil za pochodu: „Jo, myslím, že jsme byli v Daytoně po většinu času v první trojce, než došlo k havárii, když měl vůz problém. Bylo to poprvé, co jsem se učil praxí v autě. Ani jsem nevěděl, jak správně zahřát pneumatiky, než jsem se dostal na první místo, a měl jsem před sebou velmi důležitý úkol. Všechno jsem se musel naučit v závodě, protože je těžké se na všechno připravit.

Myslím, že jsem měl za sebou dva dny testování. A vážně, bylo tam mnoho věcí, kterými jsem si nebyl jistý, jak dělat v autě, protože je tam prostě tolik nového. A ano, můžete se učit, můžete studovat, ale nakonec to musíte udělat dříve, než se naučíte všechno.”

Ve srovnání s formulí 1 se Fred stále učí. Ale i pro to vidí Le Mans jako skvělou příležitost se něco naučit: „Myslím, že jsme se srovnávali s F1. Ve formuli 1 znám každý jednotlivý systém dokonale. Přesto je toho hodně k naučení. Všechno je jiné. Ale učím se rychle.”

Osobním cílem pro Vestiho je být nejrychlejším pilotem své značky. To samo o sobě není jednoduché, jelikož pilotů Cadillacu startuje 12, a tovární piloti Cadillacu (Bourdais, Lynn, Bamber) v trénincích jasně ukazují, že nejrychlejší jsou oni.

„Myslím, že mým osobním cílem je maximalizovat čas, kdy jsem v autě, minimalizovat chyby a pak být nejrychlejším řidičem Cadillacu, to je cíl asi každého tady.”

Tereza Černá

Recent Posts

Cadillac slaví nečekaný double v kvalifikaci na 24h Le Mans

Alex Lynn, pilot vozu Cadillac V-Series.R #12, získává pole position pro letošní 24h v Le…

6 hodin ago

Alex Lynn získal historicky první pole position pro Cadillac v Le Mans

Cadillac Hertz Team Jota si připisuje pole position zásluhou Alexe Lynna. Aby toho nebylo málo,…

18 hodin ago

Začátky DTM aneb když se hvězdy potkávaly na letištích

Šampionát DTM je součástí motorismu už od roku 1984, tudíž je zcela pochopitelné, že se…

3 dny ago

Uvnitř převodovky: Jak Porsche a Mobil 1 posouvají hranice možností ve vytrvalostních závodech

V motorsportu, kde závodní vozy musí fungovat až 24 hodin na hranici technických možností, rozhoduje…

4 dny ago

René Rast se po rekordní pole position dočkal vítězství na Zandvoortu

Německý závodník si připsal rekordní 26. pole position, čímž překonal "Pana DTM" Bernda Schneidera. Přestože…

4 dny ago

Ayhanchan Güven získává druhé letošní vítězství v DTM

Divoký závod na Zandvoortu vyhrál turecký závodník Ayhanchan Güven, který dokázal vytěžit z agresivní strategie.…

6 dny ago