Top téma

Frederik Vesti: V Daytoně jsem nevěděl, jak správně zahřát pneumatiky

Frederik Vesti letos debutuje ve 24h v Le Mans v kategorii Hypercar. V Cadillacu LMDh V-Series.R odjel už několik kol v americkém šampionátu IMSA. Na Le Mans se cítí připravený, a doufá, že bude jeden z nejrychlejších pilotů své značky. O svém debutu a sezoně v Cadillacu mluvil exkluzivně pro True Racing v Le Mans.


V IMSA se Whelen Cadillacu daří, ale na podium se zatím nedostali. Vesti ale vidí kroky kupředu, a přiznává, že mu jeho týmový kolegové opravdu hodně pomáhají.

„Zatím to bylo zajímavé, protože jsme měli dobré tempo a velký potenciál k tomu, abychom si vedli dobře, ale bohužel jsme zatím neměli žádné dobré výsledky.Jde to opravdu dobře s Jackem a Earlem. Mají tolik zkušeností. Earl vyhrál Le Mans dvakrát, Jack vyhrál závody v IMSA a jezdí skvělé kvalifikace a tak dále. Takže mám opravdu štěstí, že mám dva velmi zkušené týmové kolegy, kteří jsou vždy nápomocní.”

Fred debutoval s vozem LMDh v Daytoně v rámci Rolex 24. Před ve voze testoval jen dva dny. Přiznává, že se s Hypercarem učil za pochodu: „Jo, myslím, že jsme byli v Daytoně po většinu času v první trojce, než došlo k havárii, když měl vůz problém. Bylo to poprvé, co jsem se učil praxí v autě. Ani jsem nevěděl, jak správně zahřát pneumatiky, než jsem se dostal na první místo, a měl jsem před sebou velmi důležitý úkol. Všechno jsem se musel naučit v závodě, protože je těžké se na všechno připravit.

Myslím, že jsem měl za sebou dva dny testování. A vážně, bylo tam mnoho věcí, kterými jsem si nebyl jistý, jak dělat v autě, protože je tam prostě tolik nového. A ano, můžete se učit, můžete studovat, ale nakonec to musíte udělat dříve, než se naučíte všechno.”

Ve srovnání s formulí 1 se Fred stále učí. Ale i pro to vidí Le Mans jako skvělou příležitost se něco naučit: „Myslím, že jsme se srovnávali s F1. Ve formuli 1 znám každý jednotlivý systém dokonale. Přesto je toho hodně k naučení. Všechno je jiné. Ale učím se rychle.”

Osobním cílem pro Vestiho je být nejrychlejším pilotem své značky. To samo o sobě není jednoduché, jelikož pilotů Cadillacu startuje 12, a tovární piloti Cadillacu (Bourdais, Lynn, Bamber) v trénincích jasně ukazují, že nejrychlejší jsou oni.

„Myslím, že mým osobním cílem je maximalizovat čas, kdy jsem v autě, minimalizovat chyby a pak být nejrychlejším řidičem Cadillacu, to je cíl asi každého tady.”

Tereza Černá

Recent Posts

Nicki Thiim se vrací na Norisring, kde vyhrál loni svůj první závod DTM

Norimberské ulice tvoří první červencový víkend kulisy pro DTM: Norisring je na programu tento víkend.…

4 dny ago

Mercedes odjíždí z 24h Spa s hořkým pocitem

77. ročník závodu CrowdStrike 24 Hours of Spa opět dostál své pověsti nejtěžšího závodu GT3…

4 dny ago

Jordan Pepper: 24h Spa byl cíl, který jsme si vytyčili v kalendáři

Lamborghini dosáhlo nového milníku ve své závodní historii, poprvé totiž zvítězilo v celkovém hodnocení 24hodiovém…

5 dny ago

Lamborghini vítězí poprvé ve 24h Spa

Nečekaným vítězem letošní belgické čtyřiadvacetihodinovky se stalo Lamborghini #63 týmu GRT - Grasser v posádce…

6 dny ago

F1: The Movie; Brad Pitt jako nejsilnější pilot F1 a nepovedená reprezentace žen

F1: The Movie, dlouho očekávaný film o formuli 1 s Bradem Pittem v hlavní roli,…

2 týdny ago

Blog: Proč Ferrari dominuje?

Ferrari Hypercar dominuje letošnímu ročníku FIA WEC. Z dosavadních čtyř závodů vyhrál ikonický italský konstruktér…

2 týdny ago