FIA WEC

Alpine loni nedokončil Le Mans a letos byli neviditelní, co s tím?

Alpine sice letos viděl cíl s oběma vozy, ale zatímco během sezony dokázala stáj získávat stupně vítězů, v Le Mans to bylo trápení.


Jasné zlepšení oproti ráně, kterou dostali v loňském roce, kdy bloky motorů obou francouzských LMDh vypověděly službu hned v úvodu závodu. Desáté a jedenácté místo ale nemůže být pro francouzský tým důvodem k radosti. Po výrazném pokroku od konce sezóny 2024 a dvou po sobě jdoucích umístěních na stupních vítězů v Imole a Spa byla očekávání nevyhnutelně vyšší než jen umístění v první desítce.

Balance of Performance a okruh v Le Mans se jistě vyznačovaly odlišnými charakteristikami ve srovnání s italskými a belgickými závody. Ale A424 se nikdy nedokázaly dostat do vedoucího pole závodu.

„Chtěli jsme také předvést dobrou úroveň výkonu. Občas se nám to dařilo ukazovat a teď alespoň víme, jakou ztrátu musíme ještě dohnat, abychom celkově vyhráli tento závod,“ říká Frédéric Makowiecki.

„Chyběla celá hromada věcí. Ve všech fázích závodu jsme nedokázali podat dostatečně dobré výkony. Byly chvíle, kdy auto nefungovalo tak, jak jsme chtěli, a jen těžko jsme chápali proč. Ale jsou věci, které jsme pochopili, a to je docela pozitivní. Teď budeme muset tvrdě pracovat. Tyto 24hodinové závody mají opravdu zvláštní atmosféru a je v nich celkově globální aspekt, který je velmi těžké pochopit.

Ve volném tréninku jsme nenašli správné věci. Je pravda, že začátek závodu byl velmi komplikovaný. Nižší teploty a „zelená“ trať s relativně nízkou úrovní přilnavosti měly pravděpodobně mnohem větší vliv, než si myslíme. Ve srovnání s vlastnostmi našeho vozu je jasné, že tohle mohlo hrát roli. Ale aby bylo jasno, k umístění v první pětce nám pořád kousek chyběl. Kdybychom jeli „normální“ závod, možná bychom se mohli umístit mezi 5. a 10. místem.“

Na druhou stranu bude nutné vyhnout se chybám, které stojí hodně bodů, zejména na začátku závodu, zejména dvěma incidentům s překročením rychlosti v boxové uličce, což se stalo oběma vozům dvakrát!

„Tým reagoval dobře, až na to, že jsme měli velkou ztrátu,“ přiznává Philippe Sinault, šéf týmu.

„V cíli zavládla úleva, protože na začátku závodu a během noci měli špatnou zkušenost. Bylo to pro ně jakési nespravedlivé, protože si vážně myslím, že jsme byli připraveni. Museli jsme všechny nabít novou energii tím, že jsme jim řekli, že umístění v první desítce je možné. Je to docela splněný cíl dovést tyto dva vozy do cíle.“

Jiří Košta

Recent Posts

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago

Kirchhöfer a Goethe získávají další sprintové vítězství pro McLaren

Není to tak dlouho, co McLaren slavil své vítězství téměř po deseti letech. Nyní se…

2 týdny ago