FIA WEC

Alpine loni nedokončil Le Mans a letos byli neviditelní, co s tím?

Alpine sice letos viděl cíl s oběma vozy, ale zatímco během sezony dokázala stáj získávat stupně vítězů, v Le Mans to bylo trápení.


Jasné zlepšení oproti ráně, kterou dostali v loňském roce, kdy bloky motorů obou francouzských LMDh vypověděly službu hned v úvodu závodu. Desáté a jedenácté místo ale nemůže být pro francouzský tým důvodem k radosti. Po výrazném pokroku od konce sezóny 2024 a dvou po sobě jdoucích umístěních na stupních vítězů v Imole a Spa byla očekávání nevyhnutelně vyšší než jen umístění v první desítce.

Balance of Performance a okruh v Le Mans se jistě vyznačovaly odlišnými charakteristikami ve srovnání s italskými a belgickými závody. Ale A424 se nikdy nedokázaly dostat do vedoucího pole závodu.

„Chtěli jsme také předvést dobrou úroveň výkonu. Občas se nám to dařilo ukazovat a teď alespoň víme, jakou ztrátu musíme ještě dohnat, abychom celkově vyhráli tento závod,“ říká Frédéric Makowiecki.

„Chyběla celá hromada věcí. Ve všech fázích závodu jsme nedokázali podat dostatečně dobré výkony. Byly chvíle, kdy auto nefungovalo tak, jak jsme chtěli, a jen těžko jsme chápali proč. Ale jsou věci, které jsme pochopili, a to je docela pozitivní. Teď budeme muset tvrdě pracovat. Tyto 24hodinové závody mají opravdu zvláštní atmosféru a je v nich celkově globální aspekt, který je velmi těžké pochopit.

Ve volném tréninku jsme nenašli správné věci. Je pravda, že začátek závodu byl velmi komplikovaný. Nižší teploty a „zelená“ trať s relativně nízkou úrovní přilnavosti měly pravděpodobně mnohem větší vliv, než si myslíme. Ve srovnání s vlastnostmi našeho vozu je jasné, že tohle mohlo hrát roli. Ale aby bylo jasno, k umístění v první pětce nám pořád kousek chyběl. Kdybychom jeli „normální“ závod, možná bychom se mohli umístit mezi 5. a 10. místem.“

Na druhou stranu bude nutné vyhnout se chybám, které stojí hodně bodů, zejména na začátku závodu, zejména dvěma incidentům s překročením rychlosti v boxové uličce, což se stalo oběma vozům dvakrát!

„Tým reagoval dobře, až na to, že jsme měli velkou ztrátu,“ přiznává Philippe Sinault, šéf týmu.

„V cíli zavládla úleva, protože na začátku závodu a během noci měli špatnou zkušenost. Bylo to pro ně jakési nespravedlivé, protože si vážně myslím, že jsme byli připraveni. Museli jsme všechny nabít novou energii tím, že jsme jim řekli, že umístění v první desítce je možné. Je to docela splněný cíl dovést tyto dva vozy do cíle.“

Jiří Košta

Recent Posts

Blog: Proč Ferrari dominuje?

Ferrari Hypercar dominuje letošnímu ročníku FIA WEC. Z dosavadních čtyř závodů vyhrál ikonický italský konstruktér…

3 dny ago

Tři ze tří účastí vozu 499P: Ferrari slaví hattrick ve 24h Le Mans

Ferrari triumfovalo v závodě 24 hodin Le Mans již třetí rok po sobě, tentokrát s…

5 dny ago

Kubica, Hanson a Ye slaví vítězství v 24h Le Mans se soukromým Ferrari

Soukromník vítězství v závodě závodů - žluté Ferrari 83 to dokázalo! Robert Kubica, Phil Hanson…

6 dny ago

Formule 1, Formule E, a nyní start ve 24h Le Mans – Stoffel Vandoorne má nabito

Stoffel Vandoorne je součástí týmu Aston Martin ve Formuli 1 jako rezervní pilot, ale také…

6 dny ago

Tři víkendy a tři 24hodinovky – to čeká Maxima Martina

Maxime Martin je jeden z mála pilotů, kteří letos v červnu jedou všechny velké 24h…

7 dny ago

Cadillac slaví nečekaný double v kvalifikaci na 24h Le Mans

Alex Lynn, pilot vozu Cadillac V-Series.R #12, získává pole position pro letošní 24h v Le…

1 týdnem ago