_________________________________________
Robin Frijns, BMW #20: „Měl jsem velkou radost, že jsme se dostali do Hyperpole. Myslím, že to bude napínavý závod, protože s přilnavostí v závodě všichni bojují a my také, protože jsme se celý víkend pohybovali na nízké úrovni přilnavosti. Což při testovacím dni tady před několika týdny nebylo. Rozhodně si nemyslím, že to bude nudný závod. Problémem budou určitě pneumatiky. Nemyslím si, že bychom mohli předjet Ferrari vpředu. V Imole jsme měli špatnou kvalifikaci, což bylo na mně, problémem byly limity trati. Necítím, že bychom zde měli podobné tempo jako ostatní.“
Earl Bamber, Cadillac #38: „P10 kvalifikaci, bylo to v pořádku, jsme spokojeni s přenosem informací z tréninků. Nezajel jsem tak skvělé kolo ve kvalifikaci, takže je to tak, jak to je. Ale je skvělé mít obě auta v první desítce po tom, co jsme měli v trénincích za trable. Auto se chovalo opravdu dobře. Je to fakt zábava. Nový asfalt má samozřejmě spoustu přilnavosti, což je příjemné. Bude to velmi zajímavý závod, s degradací pneumatik, strategií a počasím. Je velké horko, takže to pro nás všechny bude náročné. Myslím, že tento víkend můžeme získat body. Doufejme, že zde získáme nějaké body a pak v Le Mans pódium.“
Stoffel Vandoorne, Peugeot #94: „Je to nejlepší umístění, jaké jsme kdy dosáhli, takže je to pro tým skvělý výsledek, být čtvrtý a sedmý. Je to fantastický den a myslím, že jsme doufali, že se zlepšíme. Po trénincích jsme si nebyli tak jistí, jak to bude, ale dnes jsme z balíku vytáhli opravdu všechno a to je důležité. Trať je díky novému asfaltu trochu jiná než loni, trochu nám to pomáhá, je méně hrbolatá, a také si myslím, že právě optimalizace pneumatik, porozumění s autem, v tom všem se zlepšujeme. Je to takové úzké okno, aby to fungovalo, ale dnes se nám to dařilo. Doufám, že budeme bojovat o stupně vítězů, Ferrari vypadá velmi rychle, jsou momentálně trochu nedotknutelní. Také jsme viděli, že v posledních několika závodech dělali hodně chyb, a my se budeme snažit, aby to bylo čisté, abychom auto dostali do co nejlepšího okna, tlačili co nejvíc na pilu a snažili se dělat co nejméně chyb a dělat, co to jde.“
Kevin Estre, Porsche #6: „Není to lepší než loni, ale ani horší. Je to dost podobné. Jen se zdá, že nemáme takovou špičkovou výkonnost jako ostatní nebo jako má Ferrari. Trochu nám chybí výkon, auto se zdá být v pořádku, není dokonalé a já jsem neodvedl perfektní práci v kvalifikaci, takže jsem trochu frustrovaný sám ze sebe, protože si myslím, že jsme mohli jít do Hyperpole. Na hlavní konkurenty nám stále dost chybí. Z dlouhodobého hlediska tam tempo je, z toho, co jsme zatím viděli, můžeme být lepší, ale ano, naše kvalifikační tempo letos rozhodně není dobré a musíme na něm zapracovat.“
Je možné dostat se do první pětky?
„Kdybyste se mě zeptali před kvalifikací, sebevědomě bych vám řekl, že ‘ano, pokud se nám povede závod’, ale teď po pohledu na časy kvalifikačních kol si věřím o něco méně. Musíme se prostě pokusit zajet dobrý závod. Myslím, že pokud se nám podaří zajet dobrý závod a podaří se nám dobře nastavit závod, můžeme se dostat do top 5, ale vítězství bude velmi obtížné.“
„Spolupráce s Pascalem je dobrá. Je zřejmé, že se musí v tomto prostředí hodně učit, ale je to dobrý jezdec, poslouchá a má spoustu zkušeností s mnoha různými vozy, takže vše funguje dobře. Ale samozřejmě je pro něj docela těžké dostat se do týmu, který je už tak dobře seřazený, víte, že se známe a můžeme se bavit třemi slovy, ne deseti, a on se musí učit a zvykat si na všechny procesy a všechno. Všechno jde hladce, ale není to pro něj hračka.“
Antonio Giovinazzi, Ferrari #51: „Upřímně řečeno, nečekali jsme takový výsledek, že se všechny tři vozy umístí v první trojce. Zejména z naší strany, protože včera to byl těžký den, víte, s tou havárií, nejeli jsme ve 2. tréninku, nejel jsem kvalifikační simulaci. Takže ano, těžké, ale ano, jsem spokojený s výsledkem, start z P3 je dobrá pozice, ale myslím, že zítřejší závod bude těžký, protože někteří soupeři jsou rychlejší než my v závodním tempu a také ve Spa se snadno předjíždí. Pokud budou podmínky jako dnes, bude možná i degradace vyšší, potřebujeme maximalizovat výsledek. Alpine byl opravdu rychlý, Peugeot také, BMW také.“
Třetí závod FIA World Endurance Championship opět vyhrálo Ferrari. Tovární dvojice #51 a #50 obsadila…
Nico Müller, čerstvě továrním pilotem Porsche, se vrací do World Endurance Championship pro tento víkend…
Laurens Vanthoor sdělil před domácím závodem FIA WEC v belgickém Spa, že není příliš nadšený…
Stoffel Vandoorne má po několika letech opět domácí závod. V minulé sezoně musel 6h Spa…
Malthe Jakobsen, nováček v kategorii Hypercar v FIA World Endurance se před víkendem v belgickém…
Tým WRT oznámil své posádky pro domácí závod Spa 24H. Kromě stálých přihlášek GTWC přibudou…