FIA WEC

Mercedes slaví návrat do Le Mans, vozy pojedou se speciálním retro designem

Mercedes-AMG slaví comeback v závodě 24 hodin Le Mans společně se zákaznickým závodním týmem Iron Lynx – po 26 letech se značka s hvězdou vrací do La Sarthe.


Na startovní rošt vytrvalostní klasiky se od 11. do 15. června postaví tři vozy Mercedes-AMG LMGT3. Pro prestižní 24hodinový závod byl vyvinut speciální designový koncept: Barva všech tří vozů připomíná Sauber-Mercedes C9 z roku 1989. Tehdy dosáhly Stříbrné šípy se startovními čísly 63 a 61 legendárního vítězství. Mezi těmi, kteří řídili vítězný vůz s číslem 63, byl i Jochen Mass, který bohužel nedávno zemřel.

„Projekt FIA WEC a spolupráce s Iron Lynx byly od samého začátku intenzivní. Jsme velmi hrdí na to, kde se právě nacházíme, protože existuje jasný trend a neustálá křivka učení. Na tomto základě můžeme stavět a dále se rozvíjet. Závod jako 24 hodin Le Mans není jen o rychlých časech na kolo, ale také o perfektní spolupráci mezi týmem, technologií a jezdci. I to bude intenzivní úkol, ale na který se těšíme,“ prozradil Stefan Wendl, šéf Mercedes-AMG Customer Racing.

Současné vozy se startovními čísly 60 a 61 jsou registrovány pro celou sezónu FIA WEC ve třídě LMGT3. Mercedes-AMG LMGT3 #60 pojede s italským triem Matteem Cairolim, Matteem Cressonim a Claudiem Schiavonim – všichni tři se v Le Mans několikrát účastnili závodů. Mercedes-AMG LMGT3 #61 budou řídit Martin Berry, který debutoval ve FIA ​​WEC s Iron Lynx ve Spa-Francorchamps, a Lin Hodenius, který je ve svých 18 letech nejmladším jezdcem na roštu závodu 24 hodin Le Mans 2025. Sestavu doplňuje zkušený jezdec Mercedes-AMG Performance Maxime Martin z Belgie. Třetí vůz se startovním číslem #63 se kvalifikoval do šampionátu loni prostřednictvím Evropské série Le Mans (ELMS). K otcovskému duu Stephenovi a Brentonovi Groveovým se připojí jezdec Mercedes-AMG Performance Luca Stolz. Pro oba Australany to bude první start v Le Mans. Luca Stolz se již v roce 2018 zúčastnil vytrvalostního závodu v La Sarthe.

„Pocit ze startu v Le Mans je vždycky výjimečný – je to speciální trať a speciální událost. Le Mans je jeden z největších závodů na světě,“ říká Maxime Martin.

„S týmem se snažíme co nejlépe připravit. Závod od závodu se zlepšujeme a s vozem se seznamujeme ještě lépe. I když je to pro mé týmové kolegy v Le Mans poprvé, moc se na to těšíme. Vozy jsou poctou roku 1989 a je to úžasné gesto, protože toto období je obrovskou součástí historie značky. Je mi ctí být součástí sestavy jako jezdec Mercedes-AMG.“

Jiří Košta

Recent Posts

Další změna u Mercedesu: Ve voze Iron Lynx č.60 pojedou Andrew Gilbert, Fran Rueda a Lorcan Hanafin

Iron Lynx v šampionátu FIA WEC v úvodu letošní sezony zažívá divoké jezdecké výměny. Ve…

17 hodin ago

DTM míří na Zandvoort, domácí závod pro Thierryho Vermeulena za podpory Verstappen.com

Tento víkend (6. až 8. června) se DTM blíží k nizozemským dunám u Severního moře.…

1 dnem ago

Auer, Cairoli a Engel vítězí na Monze

GT World Challenge se přesunulo k druhému závodnímu víkendu Endurance Cupu na italskou Monzu, kde…

2 dny ago

Earl Bamber: Preferuji americký styl závodění

V letošní sezoně kombinuje Earl Bamber dva závodní programy: kompletní sezonu WEC a celý kalendář…

4 dny ago

Preview: Druhé kolo GTWC Endurance Cup na italské Monze

Druhé vytrvalostní kolo šampionátu GTWC míří na Italskou Monzu. Již tento víkend se na startovní…

4 dny ago

Mercedes usiluje o třetí celkové vítězství ve 24hodinovém závodě na Nürburgringu

Mercedes-AMG Customer Racing vstupuje do 53. ročníku závodu 24h na Nürburgringu s vysokými ambicemi. Cílem…

1 týdnem ago