Malthe Jakobsen zatím odjel dva závody ve voze Peugeot 9X8, v Kataru a v Imole. V obou závodech skončila posádka s číslem 94 na 12. místě. I přes to Jakobsen tvrdí, že jeho debut jde víceméně podle plánu: „Neřekl bych nutně, že to jde lépe, než jsem očekával, protože jsem očekával, že budu také trochu lépe připraven.
Ale jsem velmi rád, že jsem v týmu a cítím se v něm velmi dobře. Jsem jeho součástí už dva roky, takže mi připadá jako jedna velká rodina, i když je to práce. Pořád je to mistrovství světa ve vytrvalostních závodech, pořád je to jeden velký cirkus, ale cítím se dobře a v dobrém prostředí. Všichni se o mě starají, pomáhají mi a poskytují mi ty nejlepší prostředky, abych na trati odvedl co nejlepší výkon.”
Jakobsen se stal součástí týmu Peugeot Sport už na konci roku 2023 v rámci programu juniorských jezdců Peugeot. V minulé sezoně byl oficiálním testovacím a rezervním pilotem, v závodě se však za volant neposadil, byť byla dvě místa volná právě ve Spa kvůli termínové kolizi s formulí E: „Znal jsem všechny ty věci ze své předchozí podpůrné role v týmu, sledoval jsem testování a byl jsem s týmem loni ve Spa a Imole, čistě jako rezervní jezdec, který sledoval ostatní jezdce. Mohu s jistotou říci, že mi to pomohlo v přípravě.“
Před promocí do vozu Hypercar závodil mladý dánský závodník v kategorii LMP2 v ELMS a ALMS, kde si připsal mnoho úspěchů. I právě díky těmto zkušenostem se mu teď daří v poměrně silném debutu. I přes to však notuje spoustu rozdílů mezi závoděním v LMP2 a Hypercar: „Na straně šampionátu je samozřejmě velký rozdíl. Takže jsem jezdil ELMS v LMP2 a k tomu jsem absolvoval několik kol IMSA v LMP2 a LMP3. Řekl bych, že největší rozdíl je v Hypercars a WEC obecně.
Je to úplně jiné, než na co jsem normálně zvyklý, je tu hodně diváků – hlavně v Imole, doufám, že tady jich bude ještě víc, a pak samozřejmě v Le Mans, to je velké. Pokud jde o pohled zevnitř a změny z pohledu týmu, určitě bych řekl, že jsou to lidé, kteří se na projektu podílejí. Dříve, když jsme měli strategickou poradu, tak to byl třeba inženýr, manažer týmu a pak tři jezdci, a teď máme pokaždé plný stůl patnácti lidí.
Na projektu se prostě podílí mnohem více rukou. Je to skvělé, ale ze začátku mi to přišlo těžké, protože bylo mnohem víc lidí, se kterými se dalo mluvit. Každý má jiné téma, kterému se musí věnovat, zatímco dříve jsem chodil jen za závodním inženýrem a ten věděl všechno.“
Malthe hodnotí svůj kariérní progres dobře. Vůz Peugeot 9X8 #94 sdílí s hodně zkušenými piloty. Loic Duval a Stoffel Vandoorne mají zkušenosti nejen s Hypercars, ale i s předchozí kategorií LMP1. Vandoorne k tomu přihazuje ještě angažmá ve formuli E na plný úvazek a zkušenosti z jeho let ve formuli 1. Silný lineup hodnotí Malthe velmi silně, a je rád, že se od zkušených týmových kolegů má co učit: „Myslím, že když mám v balíčku všechny ty zkušenosti z vytrvalostních závodů ELMS, je to myslím pět sezon od roku 2020. I když je mi teprve 21 let, tak mám s vytrvalostními závody poměrně dobré zkušenosti.
Dobré zkušenosti jsem získal i v rámci závodů, protože jsem absolvoval spoustu middle stintů. Ale člověk prostě musí být jako dieselový motor, víte, neustále se učit, udržovat se a ujistit se, že dokáže auto předat dalšímu jezdci.“
Tým WRT oznámil své posádky pro domácí závod Spa 24H. Kromě stálých přihlášek GTWC přibudou…
Šampionát GT World Challenge odstartoval sprinterskou odnož, přičemž piloti zamířili na britský okruh Brands Hatch.…
„72hellride.“ Tři největší 24hodinové závody na světě - během jediného měsíce. Přímo uprostřed toho všeho…
Ayhancan Guven je prvním tureckým vítězem závodu v historii DTM. Sedmadvacetiletý jezdec, který seděl za…
Mladý závodník, jenž je původem z Francie, absolvoval oficiálně druhý závodní víkend v DTM. Ten…
Turecký závodník si připsal první vítězství nejen jako pilot DTM, ale také se poprvé v…