YE Yifei (chn), AF Corse, Ferrari 499P #83, Hypercar, portrait, HANSON Phil (gbr), AF Corse, Ferrari 499P #83, Hypercar, portrait, KUBICA Robert (pol), AF Corse, Ferrari 499P #83, Hypercar, portrait, FUOCO Antonio (ita), Ferrari AF Corse, Ferrari 499P #50, Hypercar, portrait, MOLINA Miguel (spa), Ferrari AF Corse, Ferrari 499P #50, Hypercar, portrait, NIELSEN Nicklas (dnk), Ferrari AF Corse, Ferrari 499P #50, Hypercar, portrait, CALADO James (gbr), Ferrari AF Corse, Ferrari 499P #51, Hypercar, portrait, GIOVINAZZI Antonio (ita), Ferrari AF Corse, Ferrari 499P #51, Hypercar, portrait, PIER GUIDI Alessandro (ita), Ferrari AF Corse, Ferrari 499P #51, Hypercar, portrait during the Qatar 1812 KM, 1st round of the 2025 FIA World Endurance Championship, from February 25 to 28, 2025 on the Losail International Circuit in Lusail, Qatar - Photo Fabrizio Boldoni / DPPI
Rok poté, co Porsche v roce 2024 dosáhlo slavného výsledku 1-2-3 v závodě 1812km v Kataru, se Ferrari a AF Corse podařil stejný kousek. Pod světly reflektorů s trojicí vozů 499P, které zahájili sezónu 2025 FIA WEC, a získali pro Ferrari první hattrick v sérii.
Byl to úžasný výsledek italské značky, která těžila z toho, že její nejbližší soupeři v tempu – BMW a Cadillac – v akčním desetihodinovém závodě na mezinárodním okruhu Lusail zaváhali. BMW v průběhu hodin začalo ztrácet tempo, zatímco oba vozy Cadillacu se srazili za safety carem a propadli se polem.
Antonio Fuoco, Miguel Molina a Nicklas Nielsen s vozem #50 dojeli k vítězství po startu ze třetího míst: „Přijeli jsme sem s opravdu dobrou přípravou a ukázali jsme, že práce v zimě stála za to,“ řekl Fuoco po ukořistění historického výsledku pro Ferrari. „Zajistit týmu P1, P2 a P3 nás připravuje na zbytek sezony celkem obstojně,“ dodal Fuoco.
Tým jel po celou dobu rychle a dobře se zotavil ze spinu v úvodní polovině závodu, které bylo způsobeno kontaktem s vozem #15 Driese Vanthoora, což ho stálo nějaký čas.
„Naštěstí jsme se nedotkli nijak tvrdě, myslím, že auto bylo celkem v pořádku,“ vysvětlil Fuoco, v reakci na otázku, zda kontakt poškodil vítězný vůz.
Vůz #50 poprvé převzal vedení v závodě, když Molina v první zatáčce předjel Phila Hansona v privátním voze #83 Ferrari, a ujal se vedení po necelých čtyřech hodinách.
Nebylo však ještě zcela hotovo. V deváté hodině se vůz propadl na druhé místo, protože jeho devátá zastávka na výměnu pneumatik na pravé straně a výměnu jezdce byla o 10 sekund pomalejší než u #83.
Kubica se udržel první na trati až do napínavých závěrečných zastávek. Fuoco na čerstvějších pneumatikách však dokázal po rychlejší zastávce získat zpět vedení v závěrečném stintu. Tím, že zajel do boxů o osm minut později, ušetřil při tankování sedm sekund a vyjel z boxové uličky zpět do čela. Nakonec si po zvládnutí silně opotřebované levé přední pneumatiky dojel pro vítězství s náskokem 2,3 sekundy.
Nebylo to sice vítězství, ale pro tým AF Corse Ferrari s číslem 83 bylo druhé místo velmi povzbudivým výsledkem. Po celou dobu bojovali o vítězství a domů se vrátili na druhém místě poté, co Kubica dojel s vozem na opotřebovaných pneumatikách a v závěru závodu absolvoval dvě zastávky pouze na palivo.
Druhý tovární vůz Ferrari s číslem 51 odstartoval z pole position, ale plány na vítězství mu zhatily dvě penalizace za porušení VSC a překročení rychlosti v boxové uličce a dvojice časových trestů v zastávkách v boxech po kolizi na trati s BMW 20 a předjíždění mimo trať. Zachránit pódium je však působivý úspěch. Alessandro Pier Guidi v závěrečných kolech tvrdě bojoval s Kubicou o druhé místo, ale nedokázal ho překonat.
Kompletní výsledky:
Loňský vítězný tým 24h Spa, Comtoyou Racing, oznamuje své posádky pro letošní sezonu GT World…
Trio továrních jezdců Porsche bude reprezentovat Schumacher CLRT v letošní sezóně GT World Challenge Europe.
Tovární program Genesis oznámil další důležité kroky svého přípravného programu pro vstup do WEC. Místo…
Tovární tým Mercedesu, Winward, potvrdil své posádky pro letošní sezonu GT World Challenge. Na rošt…
Sezóna 2025 DTM se pojede bez Allied Racing. Mluvčí Porsche potvrdil, že bavorský tým nebude…
FK Performance Motorsport si dal za cíl vyhrát titul ADAC GT4 Germany s novým jezdeckým…