DTM

Glock vzpomíná na DTM Class 1: Šampionát se změnil

Timo Glock ve své kariéře startoval ve 148 závodech DTM, dosáhl 15 umístění na stupních vítězů a oslavil pět vítězství. Od jeho debutu v DTM v roce 2013 se však mnohé změnilo.


Vozy Class 1 byly technologicky propracované závodní vozy s monokokem z uhlíkových vláken o hmotnosti kolem 1000 kilogramů a 2,0litrovým čtyřválcovým turbomotorem o výkonu přes 600 koní.

„Samozřejmě jsem infikován třídou 1,“ vzpomíná Glock, který většinu své kariéry v DTM strávil v éře ultramoderních vozů Class 1.

„To byla vlajková loď v Německu. Rozhodnutím ukončit výrobu Class 1 a vrátit se k vozům GT3 ztratilo DTM trochu své jedinečné prodejní pointy.“

Kombinace minimální hmotnosti, sekvenční šestistupňové převodovky a propracované aerodynamiky s velkým zadním křídlem zajistila výjimečné jízdní výkony a působivou agilitu na závodním okruhu. Tím byla DTM na dlouhou dobu speciální.

„A přesto je to extrémně vyrovnaný šampionát s absolutní špičkou jezdců, kde musíte říct, že asi je málo srovnatelných šampionátů, kde je kvalita jezdců tak vysoká.

„ADAC si v zásadě vede velmi dobře a snaží se postavit DTM zpět na nové základy,“ pochvaluje si bývalý pilot formule 1. Přestože sám v posledních dvou letech nezávodil, sérii pozorně sledoval a byl tam také přítomen – naposledy při finále DTM 2024 v Hockenheimu.

„V podstatě mě velmi pozitivně překvapilo, jak byl Hockenheim opět zaplněný. Viděl jsem, že čísla byla opět opravdu dobrá.“

Jiří Košta

Recent Posts

Manthey Ema drží po prvním testovacím dni 1-2

Oficiální testy na novou sezonu DTM byly zahájeny. Piloti se po zimní přestávce sešli na…

5 hodinami ago

Ford týmu HRT představil piloty

Závodní tým HRT Ford Performance prezentoval své dva piloty.

16 hodinami ago

Doerr Motorsport odhaluje barvy pro letošní sezónu DTM

Oba McLareny jsou připravené!

2 dny ago

Pascal Wehrlein s Porsche Penske ve třetím voze pro 24h v Le Mans

Loňský šampion Formule E, Pascal Wehrlein, doplní sestavu třetího vozu Porsche Penske pro 24h v…

1 týdnem ago

Pure Rxcing pokračuje s Malyhkinem i v GT World Challenge

Pure Rxcing postaví dvojici továrních jezdců Porsche po boku Alexe Malykhina v letošní sezóně GT…

1 týdnem ago

Audi stále uvidíme závodit s GT3: Tresor Attempto nasadí tři vozy do GT World Challenge

Tresor Attempto Racing nasazuje tři Audi R8 LMS GT3 do GT World Challenge Europe.

1 týdnem ago