FIA WEC

Gass: Srážka obou vozů JOTA byla noční můrou

Šéf týmu Cadillac Hertz Team JOTA, Dieter Gass, popsal kolizi mezi týmovými kolegy Jensonem Buttonem a Alexem Lynnem jako „noční můra“ pro tým při jeho prvním startu s tovární podporou v FIA WEC.


Dvojice vozů Cadillac V-Series.Rs se srazila v první třetině závodu WEC v Kataru, což způsobilo poškození obou vozů, které je přinutily jet do boxů a vzdát se vedení Ferrari. Jenson Button ve voze #38 vedl závod, zatímco Alex Lynn v sesterském voze #12 držel druhou pozici.

Dieter Gass v následujícím rozhovoru naznačil, že bude nutná další analýza, aby se „ujistilo, že nebude žádné opakování“ incidentu, ke kterému došlo, když se Button a Lynn připravovali na návrat do závodu po zajetí Safety Caru.

„Je to samozřejmě noční můra,“ řekl Gass. „Také si myslím, že se musíme trochu lépe podívat na všechny údaje. Chci říct, že velmi povrchním způsobem, samozřejmě, zahřáli brzdy a pneumatiky. Po zrychlení, které Jenson v autě předvedl, si myslím, že Alex byl prostě překvapen a možná trochu příliš blízko v tomto bodě.

Velmi nešťastné, celá ta věc. Nakonec se to stalo. Čas se vrátit nedá. Chci se ale primárně ujistit, že se to nebude opakovat.“

Po kolizi Lynn v týmovém rádiu prohlásil, že Button „absolutně prověřil brzdami“, přičemž Gass vysvětlil povahu této zprávy jako vysoce stresující situaci pro britského jezdce: „To je normální věc. On prostě řekl, že nějak nečekal, že se to takhle stane.

Byla to bohužel stejně náročná situace, protože jsme v Jensonově autě měli na obrazovce chybovou hlášku. Takže jsme se snažili řešit i tuto situaci. To všechno se odehrávalo ve stejnou dobu.“

Button a jeho spolujezdci Sebastien Bourdais a Earl Bamber se později také potýkali s problémem s plynem, který je stál další čas v garáži, a nakonec vůz č. 38 ztratil na lídra kategorie Hypercar 11 kol.

„V tu chvíli závod pro vůz č. 38 skončil. Takže to nebylo tak zlé. Samozřejmě je to opět něco, na co se musíme podívat a ujistit se, že se to nebude opakovat.“ shrnul Gass.

Tereza Černá

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

1 hodinu ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago