Tým Porsche Penske Motorsport odloží svůj plán nasadit pouze dva jezdce do šestihodinových závodů WEC až po druhém víkendu sezony 2025 20. dubna, protože se v červnu připravuje na francouzské enduro.
Mathieu Jaminet a Matt Campbell, stálice Porsche v IMSA, se připojí k příslušným posádkám vozů PPM číslo 5 a 6 v Itálii pro druhý závod v řadě po 10hodinovém zahájení sezóny v Kataru na konci února.
Šéf Porsche Motorsport Thomas Laudenbach popsal provoz tří jezdců na auto v Imole jako „nejlepší možnou přípravu, kterou můžeme udělat“ pro Le Mans.
Výkonný ředitel PPM Jonathan Diuguid vysvětlil, že závod v Imole představuje další příležitost pro všechny posádky Le Mans, aby jely společně, a pro Jamineta a Campbella, aby prohloubili své vztahy s týmy inženýrů na svých vozech.
Německý výrobce je však nebude moci nasadit na květnové Spa, protože závod koliduje s IMSA v Laguna Seca.
Porsche před loňským listopadovým finále WEC Bahrajn oznámilo, že Michael Christensen a Julien Andlauer pojedou jako duo ve většině závodů WEC s vozem 5 a úřadující mistři světa Kevin Estre a Laurens Vanthoor s vozem 6.
Porsche zároveň prozradilo, že tyto dvě posádky posílí Jaminet a Campbell pro delší závody: Le Mans a příslušné 10 a osmihodinové podniky v Kataru a Bahrajnu, které uzavírají sezónu.
Porsche však vždy trvalo na tom, že použije to, co nazvalo flexibilním přístupem, pokud jde o jeho plán zeštíhlit svůj pravidelný tým WEC na čtyři jezdce napříč dvěma vozy.
Diuguid zdůraznil, že nebylo učiněno žádné rozhodnutí o třech šestihodinových závodech mezi Le Mans a Bahrajnem.
„Nemusíme teď dělat žádná rozhodnutí. Pojedeme dva závody se třemi jezdci [Katar a Imola] a jeden závod bez třetího jezdce ve Spa, takže dostaneme lepší zpětnou vazbu od inženýrů. Budou mít místo u stolu – jsme docela otevření.“
Diuguid připustil, že Porsche by mohlo nasadit třetího jezdce pro jeden ze svých 963 do Spa, aby poskytlo zkušenosti každému, kdo se připojí k jeho dalšímu třetímu vstupu do Le Mans.
„Máme osm běžných jezdců a vy potřebujete devět na tři auta. Máme smluvně mnoho jezdců, takže nemáme problém,“ řekl Laudenbach.
„Jako příklad máme jezdce Formule E a někteří z nich již absolvovali vytrvalostní závody a tolik dalších zkušených jezdců GT, že pokud to bude na pořadu dne, budeme mít konkurenceschopný třetí vůz.“
Tovární jezdec Porsche FE Antonio Felix da Costa je vítězem třídy v Le Mans v LMP2, zatímco úřadující šampion Pascal Wehrlein debutoval v závodě s vozem 963 v Daytoně se zákaznickým vozem JDC-Miller MotorSports.
Nico Muller, který byl zařazen do týmu Andretti FE poté, co se na konci loňského roku připojil k Porsche, závodil v Le Mans třikrát.
Laudenbach odmítl diskutovat o šancích čtyřnásobného mistra světa formule 1 Sebastiana Vettela připojit se k Porsche v Le Mans.
Němec byl v diskuzích o místo v loňském roce poté, co v březnu testoval tovární 963 na španělském okruhu Aragon, ale od té doby se Vettel nijak se značkou nespojuje.
Alpine odhalil své kombinace jezdců a jejich kompletní vzhled pro svou druhou sezónu ve FIA…
Dle očekávání, Ford potvrzuje tovární program LMDh pro šampionáty IMSA a WEC. Debutovat bude v…
Proton Competition bude bojovat o svůj druhý FIA World Endurance Championship s Fordem a s…
Valentino Rossi se kromě svého programu FIA WEC zúčastní také závodů 24 Hours of Spa…
Ford se spojuje s německým týmem HRT, který ještě v loňském roce používal vozy Mercedes.…
Ford a McLaren plánují postavit své vlastní vozy Hypercar pro sezonu 2027. Původně to měl…