Categories: FIA WECTop téma

Ford potvrzuje tovární Hypercar

Dle očekávání, Ford potvrzuje tovární program LMDh pro šampionáty IMSA a WEC. Debutovat bude v sezóně 2027. Další detaily zatím neodhalil.


Ford, na akci o budoucích plánech společnosti Ford Performance, potvrdil, že vstoupí do kompletního továrního týmu v kategorii Hypercar ve WEC. Další podrobnosti o programu nebyly zveřejněny.

Nepadla ani zmínka o IMSA WeatherTech SportsCar Championship a o případném paralelním programu.

Potvrzení továrního programu LMDh společnosti Ford přichází pár měsíců poté, co ředitel globálního motorsportu Ford Performance, Mark Rushbrook uznal, že řeší prototyp, přičemž práce na projektu se v posledních týdnech údajně zintenzivnily.

Bude to první prototyp továrního prototypu Fordu v Le Mans od jeho vozu C100 skupiny C v roce 1982, ačkoli motory Ford poháněly několik prototypů na francouzské vytrvalostní klasice, včetně modelů od Riley & Scott a Panoz v 90. letech a na počátku 20. století. .

V letech 1966 až 1969 získal Ford čtyři po sobě jdoucí celková vítězství v Le Mans s legendárním GT40 a vyhrál třídu GTE-Pro při svém návratu do závodu v roce 2016 s Fordem GT, který sloužil jako čtyřletý program ve WEC i IMSA WeatherTech Championship.

Ford v současné době soutěží v řadách GT3 s Mustangem vyrobeným v Multimatic.

„Vstupujeme do nové éry výkonnosti a závodění u Fordu,“ řekl výkonný předseda Ford Motor Company Bill Ford. „Můžete to vidět z toho, co děláme na silnici i v terénu. Když závodíme, závodíme, abychom vyhráli. A neexistuje žádná trať nebo závod, který by pro naši historii znamenal víc než Le Mans.

Je to místo, kde jsme v 60. letech nastoupili na Ferrari a vyhráli.“ Právě tam jsme se vrátili o 50 let později a šokovali svět a znovu porazili Ferrari.

Jsem nadšený, že se vracíme do Le Mans a soutěžíme na nejvyšší úrovni vytrvalostních závodů. Jsme připraveni znovu vyzvat svět a „jít jako čert!““

Ford se stává osmým výrobcem, který se oficiálně zavázal k platformě LMDh, a je připraven být přinejmenším desátým OEM, který v roce 2027 vstoupí do třídy Hypercar WEC, připojí se k Alpine, Aston Martin, BMW, Cadillac, Ferrari, Peugeot, Porsche, Toyota a začíná příští rok, Genesis.

„Je to skvělá zpráva, že poprvé za téměř 60 let můžeme přivítat Ford zpět na nejvyšší úroveň závodu 24 hodin Le Mans,“ řekl prezident ACO Pierre Fillon.

„Je to značka, která měla vždy blízko k tomuto velmi speciálnímu závodu a historie ukazuje, že Ford nesoupeří o druhé místo. Obnovení jeho slavného soupeření s Ferrari je opravdu vzrušující vyhlídka.“

Generální ředitel WEC Frederic Lequien dodal: „Ford je po desetiletí synonymem úspěchu na trati i mimo ni a jsme potěšeni, že si společnost vybrala mistrovství světa FIA World Endurance Championship pro svou nejnovější výzvu.

„Mít alespoň deset hlavních automobilových značek, které se v roce 2027 zavázaly k nejvyšší úrovni série, je důkazem hvězdné dynamiky a růstu šampionátu.“

Tereza Černá

Recent Posts

Alpine odhaluje kompletní sestavy a livery pro FIA WEC

Alpine odhalil své kombinace jezdců a jejich kompletní vzhled pro svou druhou sezónu ve FIA…

58 minutami ago

Porsche sice odhalilo sestavy pro FIA WEC, ale ještě dojde ke změnám

Porsche pojede na dubnovém závodě mistrovství světa vytrvalostních závodů v Imole v rámci příprav na…

1 dnem ago

Ford dělá velké změny ve FIA WEC s programem LMGT3

Proton Competition bude bojovat o svůj druhý FIA World Endurance Championship s Fordem a s…

5 dny ago

Valentino Rossi odhalil plány pro letošní rok – nebude to jen FIA WEC

Valentino Rossi se kromě svého programu FIA WEC zúčastní také závodů 24 Hours of Spa…

5 dny ago

Ford oznamuje nové jezdce – David Schumacher pojede s Mustangem v DTM

Ford se spojuje s německým týmem HRT, který ještě v loňském roce používal vozy Mercedes.…

6 dny ago

Ford a McLaren plánují vozy Hypercar

Ford a McLaren plánují postavit své vlastní vozy Hypercar pro sezonu 2027. Původně to měl…

6 dny ago