88 OLSEN Dennis (dnk), LEVORATO Giammarco (ita), RODA Giorgio (ita), Proton Competition, Ford Mustang GT3 #88, LM GT3, pitstop, arrêt aux stands during the 2024 8 Hours of Bahrain, 8th round of the 2024 FIA World Endurance Championship, from October 31 to November 2, 2024 on the Bahrain International Circuit in Sakhir, Bahrain - Photo Javier Jimenez / DPPI
Ford, na akci o budoucích plánech společnosti Ford Performance, potvrdil, že vstoupí do kompletního továrního týmu v kategorii Hypercar ve WEC. Další podrobnosti o programu nebyly zveřejněny.
Nepadla ani zmínka o IMSA WeatherTech SportsCar Championship a o případném paralelním programu.
Potvrzení továrního programu LMDh společnosti Ford přichází pár měsíců poté, co ředitel globálního motorsportu Ford Performance, Mark Rushbrook uznal, že řeší prototyp, přičemž práce na projektu se v posledních týdnech údajně zintenzivnily.
Bude to první prototyp továrního prototypu Fordu v Le Mans od jeho vozu C100 skupiny C v roce 1982, ačkoli motory Ford poháněly několik prototypů na francouzské vytrvalostní klasice, včetně modelů od Riley & Scott a Panoz v 90. letech a na počátku 20. století. .
V letech 1966 až 1969 získal Ford čtyři po sobě jdoucí celková vítězství v Le Mans s legendárním GT40 a vyhrál třídu GTE-Pro při svém návratu do závodu v roce 2016 s Fordem GT, který sloužil jako čtyřletý program ve WEC i IMSA WeatherTech Championship.
Ford v současné době soutěží v řadách GT3 s Mustangem vyrobeným v Multimatic.
„Vstupujeme do nové éry výkonnosti a závodění u Fordu,“ řekl výkonný předseda Ford Motor Company Bill Ford. „Můžete to vidět z toho, co děláme na silnici i v terénu. Když závodíme, závodíme, abychom vyhráli. A neexistuje žádná trať nebo závod, který by pro naši historii znamenal víc než Le Mans.
Je to místo, kde jsme v 60. letech nastoupili na Ferrari a vyhráli.“ Právě tam jsme se vrátili o 50 let později a šokovali svět a znovu porazili Ferrari.
Jsem nadšený, že se vracíme do Le Mans a soutěžíme na nejvyšší úrovni vytrvalostních závodů. Jsme připraveni znovu vyzvat svět a „jít jako čert!““
Ford se stává osmým výrobcem, který se oficiálně zavázal k platformě LMDh, a je připraven být přinejmenším desátým OEM, který v roce 2027 vstoupí do třídy Hypercar WEC, připojí se k Alpine, Aston Martin, BMW, Cadillac, Ferrari, Peugeot, Porsche, Toyota a začíná příští rok, Genesis.
„Je to skvělá zpráva, že poprvé za téměř 60 let můžeme přivítat Ford zpět na nejvyšší úroveň závodu 24 hodin Le Mans,“ řekl prezident ACO Pierre Fillon.
„Je to značka, která měla vždy blízko k tomuto velmi speciálnímu závodu a historie ukazuje, že Ford nesoupeří o druhé místo. Obnovení jeho slavného soupeření s Ferrari je opravdu vzrušující vyhlídka.“
Generální ředitel WEC Frederic Lequien dodal: „Ford je po desetiletí synonymem úspěchu na trati i mimo ni a jsme potěšeni, že si společnost vybrala mistrovství světa FIA World Endurance Championship pro svou nejnovější výzvu.
„Mít alespoň deset hlavních automobilových značek, které se v roce 2027 zavázaly k nejvyšší úrovni série, je důkazem hvězdné dynamiky a růstu šampionátu.“
Loňský vítězný tým 24h Spa, Comtoyou Racing, oznamuje své posádky pro letošní sezonu GT World…
V prvním letošním závodě FIA WEC obsadilo Ferrari hned první tři pozice. Po dobu závodu…
Trio továrních jezdců Porsche bude reprezentovat Schumacher CLRT v letošní sezóně GT World Challenge Europe.
Tovární program Genesis oznámil další důležité kroky svého přípravného programu pro vstup do WEC. Místo…
Tovární tým Mercedesu, Winward, potvrdil své posádky pro letošní sezonu GT World Challenge. Na rošt…
Sezóna 2025 DTM se pojede bez Allied Racing. Mluvčí Porsche potvrdil, že bavorský tým nebude…