Tovární jezdec Cadillacu, Earl Bamber, věří, že jeho letošní dvojitý program s Hypercarem V-Series.R v mistrovství světa FIA World Endurance Championship a IMSA WeatherTech SportsCar Championship bude pro značku GM přínosný.
Bamber vstupuje do své třetí sezóny WEC jako jezdec Cadillacu, přičemž poslední dvě sezóny byl součástí týmu provozovaným Chip Ganassi Racing. Letos bude závodit pod hlavičkou týmu Jota, jelikož Cadillac uzavřel s týmem dohodu o tovární podpoře ve WEC.
Novozélanďan byl také vybrán jako náhrada za Pipa Deraniho na plný úvazek do týmu Action Express Racing v šampionátu IMSA. Jeho první závazek byl ve voze #31 v Rolex 24 v Daytoně s Jackem Aitkenem, Felipem Drugovichem a Frederikem Vestim. Jeho kampaň bude pokračovat na letošním zahájení WEC v Kataru na 1812 km, kde bude debutovat Jota x Cadillac.
Navzdory formálním záležitostem jeho dvojité kampaně, které zahrnují střet mezi závodem WEC ve Spa a Laguna Seca v IMSA v květnu, Bamber očekává, že další najeté kilometry budou povzbuzením pro obě kampaně: „Myslím, že je opravdu dobré být součástí obou sérií. Mělo by to být přínosné pro program obecně.
Už jsme měli několik skvělých výměn mezi Action Express a kluky z týmu Jota, na testech byli přítomni inženýři z obou týmů. Z této strany je to skutečně pozitivní.
Myslím, že Jota přidá do projektu nějaké dobré znalosti a informace; opravdu tvrdě tlačí. Ale to samé s těmito [AXR] kolegy.“
Bamber není jediným jezdcem, který v této sezóně absolvuje celé sezóny ve WEC a WeatherTech Championship, protože dvojice BMW Dries Vanthoor a Sheldon van der Linde se také pouští do podobných programů. Stejně tak Porsche Penske Motorsport vstoupí do roku 2025 s redukovanou posádkou WEC a dvěma jezdci, kteří pojedou oba šampionáty. Matt Campbell a Mathieu Jaminet budou bojovat o většinu sezóny WEC společně se svými závazky v IMSA.
„Spousta jezdců BMW dělá totéž, Porsche také,“ dodal Bamber, který se chystá vynechat kolo Laguna Seca v rámci WeatherTech Championship a zúčastnit se WEC ve Spa. „Pomáhá nám to zdokonalit se.
Protože testování je nyní tak omezené, tak tohle nám pomáhá najet více kilometrů. Doufejme, že o závodních víkendech ve WEC budu moci svým týmovým kolegům věnovat trochu více času na trati, protože si hodně najezdím i tady v IMSA.“
Bamber také zmínil, že se těší na zpětnou vazbu od stávajících představitelů Jota Sport, a to: Stevense, Nata a Buttona o zákaznickém Porsche 963, se kterým vedli kampaň v minulé sezóně, a domnívá se, že to bude další výhoda v úsilí Cadillacu o první vítězství ve WEC.
„Jsou tam tři jezdci, kteří přišli z týmů Cadillac, což bude velká pomoc, ale je také zajímavé mít tři jezdce, kteří v loni závodili s Porsche.
Jsou to piloti, které se pohybovali kolem výrobců, takže informace budou sdíleny velmi rychle. Zvedne nám to úroveň, což je potřeba každý rok, protože všichni tlačí na pilu a zlepšují se. V LMDh jsou vzrušující časy, protože je zde tolik konkurenčních týmů a jezdců, je to skutečné celosvětové měřítko.“
Bamber na závěr objasnil, že bude závodit v závodě 24 hodin Le Mans s týmem Jota, bez ohledu na to, zda Action Express uspěje ve své snaze o vstup do francouzské vytrvalostní klasiky.
Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…
Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…
Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…
Tým WRT bude i v letošním roce působit s dvěma vozy BMW M4 GT3 Evo…
TGI Lamborghini Team by GRT bude čelit výzvě sezóny DTM 2025 se zajímavou sestavou. Za…
Mercedes AMG Motorsport odhalil své jezdecké a týmové zastoupení pro letošní sezonu DTM. Součástí je…