Německý závodník vstoupil do DTM v roce 2013, přičemž poslední celou sezonu odjel během sezony 2011. O rok později absolvoval pouze hostující start na Imole. Nyní je však zpátky.
„Jsem neuvěřitelně šťastný! Reakce po oznámení byly trvale pozitivní, což na mě udělalo velký dojem. Je to vzrušující projekt zahájit novou sezónu společně s Dörr Group a renomovanou značkou, jako je McLaren. Samozřejmě máme před sebou ještě hodně práce, ale právě to dělá tuto výzvu tak vzrušující. Nemůžu se dočkat, až to konečně začne,“ říká závodník.
Přestože má pilot mnohaleté zkušenosti z Formule 1, nyní je to jiná písnička. Vyšší věk hraje roli, ale zároveň je ve voze GT3 menší přetížení.
„Fyzická příprava přes zimu samozřejmě hraje důležitou roli, ale stejně důležitá je intenzivní testovací práce, která nás ještě čeká. Plánujeme provést další testy ve Španělsku nebo Portugalsku, abychom mohli pracovat konkrétně na určitých tématech. Po prvním dnu v autě už víme, které oblasti musíme zlepšit, a na ty se zaměříme. Čeká nás tedy intenzivní program, abychom byli na závěr optimálně připraveni.“
Glock samozřejmě své konkurenty zná hodně dobře. Stále je zde mnoho mazáků, kteří s ním bojovali o vítězství už v minulosti.
„V DTM je mnoho vynikajících jezdců, včetně zkušených specialistů, kteří budou těžkými soupeři. Ať už je to Marco Wittmann, Lucas Auer nebo Maro Engel – všichni patří mezi absolutní špičku kandidátů. Wittmann je určitě jedním z lidí, na které se obzvlášť těším, i když tentokrát bojujeme v jiných vozidlech. Během éry Class 1 v BMW jsme byli stále týmovými kolegy, ale teď bude vzrušující vidět ho jako konkurenta na trati. Obecně je prostě příjemné znovu vidět známé tváře.“
Pro pilota to bude ale poměrně velká neznámá s ohledem na vůz, jenž bude řídit. Němec byl známý ve spojení s BMW, nyní ale usedne do McLarenu 720S GT3 Evo. Jeho závodním inženýrem bude bývalý junior Red Bullu a závodník Kevin Mirocha, jenž má mnohaleté zkušenosti s nastavováním vozů GT3 a GT4 či koučováním jezdců.
„Agilita a těžiště auta jsou jiné, než na co jsem zvyklý, ale právě díky tomu je vzrušující. McLaren má rozhodně své přednosti, jak jsme viděli loni v Zandvoortu. Vozidlo dokázalo držet krok, zejména ve vysokorychlostních zatáčkách. Z mechanického hlediska stále existují některé oblasti, na kterých musíme zapracovat, ale celkově nabízí 720S GT3 Evo vynikající základ. To se také ukázalo v jiných šampionátech, ve kterých byl McLaren konkurenceschopný. Naším cílem je přes zimu vylepšit nastavení, abychom byli optimálně připraveni na různé podmínky a různé vlastnosti trati. Pokud se nám to podaří, jsem přesvědčen, že výkon bude dobrý.“
A co očekává závodník při svém návratu? Loňský rok byl pro tým hodně těžký, jelikož se jednalo o jejich premiéru v DTM.
„Dalším krokem je postoupit společně s týmem. Naším velkým cílem je nastavit tým tak, abychom se trvale umístili v top 10. To je přesně to, na co se zaměřujeme a odhodlaně pracujeme tímto směrem.
Cadillac vítá značku Mobil 1 jako svého hlavního sponzora vozu Cadillac Wayne Taylor Racing V-Series.R…
Evropský šampionát má za sebou druhý závodní víkend letošní sezony. V prvním závodě se podruhé…
Od nedělního závodu na Lausitzringu (25. května 2025) mohou čeští fanoušci konečně vidět a slyšet…
Tým WRT dosáhl ve druhém závodě v Zandvoortu pozoruhodného vítězství, když skvělá zastávka v boxech…
Dvojice Rutronik Racing Patric Niederhauser a Sven Müller zahájila svůj boj o titul ve Sprint…
Již příští měsíc se pojede největší vytrvalostní závod na světě: ikonický 24hodinový závod na francouzském…