DTM

Směřuje Nicki Thiim do LMH Astonu Martin? Pilot překvapil svou odpovědí

Nicki Thiim je továrním jezdcem Aston Martin již deset let, přestože program GT britské značky je menší než u mnoha jiných výrobců. Z tohoto důvodu již Dán dvakrát potřeboval souhlas svého zaměstnavatele, aby mohl startovat v DTM s Lamborghini. Ale v roce 2025 uvede Aston Martin na trh svůj první hypercar.


Dán je známý jako vítěz mnoha závodů GT3, přičemž v loňském roce vyhrál také závod 24H Spa a závod DTM na Norisringu. LMH je ale jiná výzva.

„Samozřejmě bych rád řídil auto, o tom není pochyb. Ale pro mě to nebude konec kariéry, pokud se to nestane. Můj život je spíše v oblasti GT,“ říká v rozhovoru pro Motorsport-Total.com.

Překvapivá odpověď, protože Thiim je považován za jednoho z nejsilnějších a nejzkušenějších jezdců v týmu Aston Martin, a proto by byl také jasnou volbou pro program Hypercar.

„Jsem spíše osobnost, která se dívá na tituly,“ vysvětluje Thiim, který vyhrál téměř všechny důležité tituly v závodech GT kromě GT World Challenge Europe a 24 hodin Daytona.

„Není žádným tajemstvím, že DTM je místo, kde chci být. Teď, v polovině 30. let, jsem to konečně dokázal, konečně tu sedím – a mám pocit, že jsem pro to pracoval už dlouho. 15 let jsem tady a chci zůstat, to je můj cíl,“ říká.

DTM, 7. + 8. Rennen Norisring 2024 – Foto: Gruppe C Photography

Zůstat v DTM je jeho „prioritou číslo jedna,“ zdůraznil Thiim, který svou první sezónu v DTM absolvoval poprvé po několika pokusech v roce 2024 během finále sezóny v Hockenheimu.

Aston Martin bude ale pod hlavičkou Heart of Racing závodit letos také ve FIA WEC se dvěma vozy.

Pro dva vozy jsou zatím potvrzeni pouze Harry Tincknell a Alex Riberas. Kdo jsou další piloti a kteří jezdci pojedou s vozem IMSA, zatím není známo.

„Zatím nemohu říci, kdo je součástí tohoto programu. Ale neskočím z mostu, pokud tam nebudu,“ říká Thiim.

„Také jsem si jistý, že někdy takovou krabici, nebo vesmírnou loď, vyzkouším. Osobně mám jiné priority, ale nakonec zaměstnavatel říká, jaká je situace.

Plánování programu Hypercar je podle Thiima obecně v plném proudu a časová tíseň není v tomto ohledu ničím neobvyklým. Thiim je ale přesvědčen, že projekt bude „na 100 procent oblíbený.“

Jiří Košta

Recent Posts

Cadillac slaví nečekaný double v kvalifikaci na 24h Le Mans

Alex Lynn, pilot vozu Cadillac V-Series.R #12, získává pole position pro letošní 24h v Le…

6 hodin ago

Alex Lynn získal historicky první pole position pro Cadillac v Le Mans

Cadillac Hertz Team Jota si připisuje pole position zásluhou Alexe Lynna. Aby toho nebylo málo,…

18 hodin ago

Frederik Vesti: V Daytoně jsem nevěděl, jak správně zahřát pneumatiky

Frederik Vesti letos debutuje ve 24h v Le Mans v kategorii Hypercar. V Cadillacu LMDh…

22 hodin ago

Začátky DTM aneb když se hvězdy potkávaly na letištích

Šampionát DTM je součástí motorismu už od roku 1984, tudíž je zcela pochopitelné, že se…

3 dny ago

Uvnitř převodovky: Jak Porsche a Mobil 1 posouvají hranice možností ve vytrvalostních závodech

V motorsportu, kde závodní vozy musí fungovat až 24 hodin na hranici technických možností, rozhoduje…

4 dny ago

René Rast se po rekordní pole position dočkal vítězství na Zandvoortu

Německý závodník si připsal rekordní 26. pole position, čímž překonal "Pana DTM" Bernda Schneidera. Přestože…

4 dny ago