Za Endurance Grand Slam se považuje celkové vítězství 24h Le Mans, Rolex 24 (Daytona), 24h Spa a 24h Nürbugring. To znamená 2 vítězství ve voze GT3, a dvě ve voze LMh/LMDh, popř. jejich předchůdce; LMP1.
Doposud takový triumf nikdo nezískal, avšak spousta pilotů tomu má blízko. Nick Tandy, tovární pilot Porsche od roku 2013 (s dvouletou přestávkou u Corvette), je tedy historicky první, komu se Grand Slam podařilo získat.
Tandy začal svou závodní kariéru v monopostech. Absolvoval dvě sezony ve Formula Ford, poté se přesunul do Britské a Evropské F3, kde závodil pro tým svého bratra. V roce 2009, osmnáct dní po smrti jeho bratra, získal Tandy své první vítězství ve formuli 3 v závodě v Rockinghamu.
Od roku 2010 závodil v Porsche Supercup s vozem Porsche 997 GT3, kde strávil dvě sezony. Ve své první sezoně skončil v celkovém pořadí na druhém místě, o rok později pátý. V roce 2011 také debutoval v 24h Le Mans, kde ale závod nedokončil.
V roce 2013 se stal plnohodnotným továrním pilotem Porsche, a po několika testech ho německý výrobce povýšil do vozu LMP1. Svůj první krok k Grand Slamu Tandy podnikl už v roce 2015, když vyhrál 24h Le Mans s Nicem Hülkenbergem a Earlem Bamberem, ve voze Porsche 919 Hybrid kategorie LMP1. Další vítězství se mu v Le Mans už nepovedlo.
Své vítězství na Nürburgringu 24h získal v roce 2018, kde ve voze Porsche 911 GT3 R spolu s Frédéricem Makowieckim, Patrickem Piletem a Richardem Lietzem přivezl vítězství pro Porsche po sedmi letech.
Ve Spa triumfoval s Laurensem Vanthoorem a Earlem Bamberem v roce 2020, opět ve voze Porsche 911 GT3 R. Bamber a Vanthoor jsou momentálně také adepti na Grand Slam, jelikož každému chybí pouze jedno vítězství. Vanthoor čeká na svůj triumf v Le Mans, po té co s Tandym vyhrál v Daytoně. Naopak Bamber si musí připsat vítězství v Daytoně.
Značnou část své kariéry strávil Tandy v americkém šampionátu IMSA, ze kterého si odvezl 21 výher a 38 pódií, z celkových 93 startů.
Jeho honba za celkovým vítězstvím v Daytoně začala být vážnější v roce 2023, kdy se po několika letech vrátil k Porsche s Corvette Racing. Předtím vyhrál třídu v závodě v roce 2014, když řídil tovární Porsche 911 RSR ve třídě GTLM. Jeho celkové vítězství v Le Mans přišlo s Porsche v roce 2015, první vítězství pro vůz 919 LMP1. Později téhož roku byl součástí jednoho z nejpozoruhodnějších moderních vítězství Porsche jako součást týmu, který pilotoval GTLM 911 RSR k celkovému vítězství v Petit Le Mans.
Čtyřicetiletý Brit je spárován s Felipem Nasrem pro sezónu 2025 IMSA WeatherTech v Porsche Penske Motorsport 963 GTP #7, zatímco Laurens Vanthoor se připojil k letošnímu Rolex 24, které trio vyhrálo.
„Získat čtyři velké 24hodinové výhry, myslím tím, jedna by byla neuvěřitelná kariéra, takže být schopen získat čtyři a pár Sebringů (12h) a pár Petitů (Petit Le Mans), to je jen věc snů,“ řekl Tandy.
„Být prvním člověkem, který kdy něco udělal, je opravdu neuvěřitelné. Nejprve musíte být hrdí na to, že jste byli postaveni do pozice, kdy můžete soutěžit v těchto závodech, a pak být v autě a bojovat o vítězství. Nikdy mě to pořádně nenapadlo, rekordy a podobné věci, dokud jsem nevyhrál Spa.“
„Je to něco, co jsem od toho dne v roce 2020 chtěl odškrtnout ze seznamu,“ dodal Tandy.
Max Verstappen je jeden trestný bod od zákazu startu v F1. Okamžitě se tak začalo…
Iron Lynx v šampionátu FIA WEC v úvodu letošní sezony zažívá divoké jezdecké výměny. Ve…
Tento víkend (6. až 8. června) se DTM blíží k nizozemským dunám u Severního moře.…
GT World Challenge se přesunulo k druhému závodnímu víkendu Endurance Cupu na italskou Monzu, kde…
V letošní sezoně kombinuje Earl Bamber dva závodní programy: kompletní sezonu WEC a celý kalendář…
Druhé vytrvalostní kolo šampionátu GTWC míří na Italskou Monzu. Již tento víkend se na startovní…