FIA WEC

Leung a Gelael odcházejí od BMW k McLarenu pro FIA WEC

Vítězové závodu na Imole v kategorii LMGT3 World Endurance Championship Sean Gelael a Darren Leung přecházejí z BMW do McLarenu pro druhý společný rok.


Duo, které loni v dubnu vyhrálo víkend na Imole ve voze WRT BMW M4 GT3 sdíleném s Augustem Farfusem, bude v nadcházející sezóně závodit s McLarenem 720S GT3 Evo pro United Autosports.

Gelael a Leung budou stříbrnými a bronzovými jezdci v sestavě #95 United McLaren spolu se zlatým Marinem Satem, jehož návrat do vozu byl potvrzen zveřejněním prvního návrhu seznamu účastníků FIA WEC během listopadu.

Bývalý pilot formule 2 Gelael opouští WRT po třech sezónách, z nichž první dvě závodil v LMP2 před odstraněním této kategorie ze šampionátu FIA WEC.

„Jsem velmi nadšený, že budu v autě United Autosports poté, co jsme byli dlouhodobými rivaly,“ řekl 28letý Indonésan.

„Těším se, že poprvé budu závodit s Marinem a samozřejmě, že po několika skvělých společných událostech v roce 2024 opět budu pracovat s Darrenem. Myslím, že to bude opravdu dobrá zkušenost a silná příležitost vyhrát šampionát poté, co skončil dvakrát druhý [v P2 s Jotou v roce 2021 a WRT v roce 2022].“

Leung absolvuje svou druhou sezonu FIA WEC, která bude teprve jeho pátou závodní sezónou celkově.

Vítěz titulu British GT ročníku 2023 popsal angažovanost United a McLarenu ve FIA WEC jako skutečně inspirativní.

„Jako hrdý Yorkshireman, závodění s týmem sídlícím v Yorkshiru dělá tuto příležitost ještě výjimečnější,“ dodal Leung, který si McLaren vyzkoušel na oficiálním testu nováčků WEC v Bahrajnu v listopadu.

United ještě neodhalili týmové kolegy pro Gregoire Saucyho, jehož pokračování v týmu bylo potvrzeno zveřejněním seznamu účastníků WEC, v sesterském voze #59.

WRT má zatím potvrzeného pouze jednoho jezdce pro svůj tým LMGT3, který provozuje vedle továrního provozu třídy Hypercar s BMW M Hybrid V8 LMDh.

Farfus zůstane jako úplný profesionál ve voze číslo 31. Maxime Martin byl jmenován ve voze #32 M4 v listopadu, ale následně přešel k Mercedesu a letos bude závodit s jedním z Iron Lynx AMG GT3 ve FIA WEC.

Jiří Košta

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

7 hodin ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago