59 SAUCY Grégoire (swi), COTTINGHAM James (gbr), COSTA Nicolas (bra), United Autosports, McLaren 720S GT3 Evo #59, LM GT3, ambiance during the 2024 6 Hours of Fuji, 7th round of the 2024 FIA World Endurance Championship, from September 13 to 15, 2024 on the Fuji Speedway in Oyama, Shizuoka, Japan - Photo Julien Delfosse / DPPI
Do letošní sezóny WEC, v kategorii Hypercar, vstupuje osm různých výrobců: Alpine, BMW, Cadillac, Ferrari, Peugeot, Porsche, Toyota a nově i Aston Martin, který nahrazuje projekt Lamborghini. Od roku 2026 bude na startovním roštu stát i vůz LMDh od značky Genesis.
McLaren a Ford už několik let zvažovali návrat do vytrvalostních závodů. A oba byli mezi značkami, které usilovali o sjednocení pravidel a technických předpisů mezi WEC a americkém šampionátu IMSA.
V průběhu roku 2024 se ale začalo mluvit o společném projektu, celkem nečekaně. Ale umožnilo by to sdílení nákladů, zejména pro McLaren, který je již zapojen do formule 1, IndyCar a Formule E.
Nakonec však na trati neuvidíme McLaren Hypercar poháněný Fordem. Jedním z důvodů je neshoda ohledně motoru. McLaren chtěl do auta přidat twin-turbo V6, podobné tomu, který poháněl jejich hybridní silniční auto Artura.
Ford upřednostňoval normálně aspirovaný V8. Naštěstí však jejich příslušné ambice nebyly odloženy úplně, a jak McLaren, tak Ford říká, že se zaměřili na debut v roce 2027.
Teď je zlatý věk vytrvalostních závodů, a oba výrobci u toho nechtějí chybět. Hlavně, protože tyto dvě značky napsaly dvě z nejlepších stránek v historii Le Mans 24 hodin. Ford s GT40, vítěz v letech 1966 až 1969, a McLaren s jeho F1 GTR, který svrhl prototypy v roce 1995.
Ford pokračoval v práci na své straně. A přestože společnost nějakou dobu uvažovala o stavbě LMH, nakonec se rozhodla pro předpisy LMDh – vůz postavený na jednom ze čtyř podvozků způsobilých pro LMP2, kompatibilní jak s regulacemi WEC tak IMSA.
Oficiální oznámení se očekává v průběhů příštích pár dní.
Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…
Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…
Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…
Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.
Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…
Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…