FIA WEC

Ford a McLaren plánují vozy Hypercar

Ford a McLaren plánují postavit své vlastní vozy Hypercar pro sezonu 2027. Původně to měl byl společný projekt, dle aktuálních informací se ale výrobci rozdělili, a každý staví svůj vlastní.


Do letošní sezóny WEC, v kategorii Hypercar, vstupuje osm různých výrobců: Alpine, BMW, Cadillac, Ferrari, Peugeot, Porsche, Toyota a nově i Aston Martin, který nahrazuje projekt Lamborghini. Od roku 2026 bude na startovním roštu stát i vůz LMDh od značky Genesis.

McLaren a Ford už několik let zvažovali návrat do vytrvalostních závodů. A oba byli mezi značkami, které usilovali o sjednocení pravidel a technických předpisů mezi WEC a americkém šampionátu IMSA.

V průběhu roku 2024 se ale začalo mluvit o společném projektu, celkem nečekaně. Ale umožnilo by to sdílení nákladů, zejména pro McLaren, který je již zapojen do formule 1, IndyCar a Formule E.

Nakonec však na trati neuvidíme McLaren Hypercar poháněný Fordem. Jedním z důvodů je neshoda ohledně motoru. McLaren chtěl do auta přidat twin-turbo V6, podobné tomu, který poháněl jejich hybridní silniční auto Artura.

Ford upřednostňoval normálně aspirovaný V8. Naštěstí však jejich příslušné ambice nebyly odloženy úplně, a jak McLaren, tak Ford říká, že se zaměřili na debut v roce 2027.

Teď je zlatý věk vytrvalostních závodů, a oba výrobci u toho nechtějí chybět. Hlavně, protože tyto dvě značky napsaly dvě z nejlepších stránek v historii Le Mans 24 hodin. Ford s GT40, vítěz v letech 1966 až 1969, a McLaren s jeho F1 GTR, který svrhl prototypy v roce 1995.

Ford pokračoval v práci na své straně. A přestože společnost nějakou dobu uvažovala o stavbě LMH, nakonec se rozhodla pro předpisy LMDh – vůz postavený na jednom ze čtyř podvozků způsobilých pro LMP2, kompatibilní jak s regulacemi WEC tak IMSA.

Oficiální oznámení se očekává v průběhů příštích pár dní.

Tereza Černá

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

2 hodiny ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago