59 SAUCY Grégoire (swi), COTTINGHAM James (gbr), COSTA Nicolas (bra), United Autosports, McLaren 720S GT3 Evo #59, LM GT3, ambiance during the 2024 6 Hours of Fuji, 7th round of the 2024 FIA World Endurance Championship, from September 13 to 15, 2024 on the Fuji Speedway in Oyama, Shizuoka, Japan - Photo Julien Delfosse / DPPI
Do letošní sezóny WEC, v kategorii Hypercar, vstupuje osm různých výrobců: Alpine, BMW, Cadillac, Ferrari, Peugeot, Porsche, Toyota a nově i Aston Martin, který nahrazuje projekt Lamborghini. Od roku 2026 bude na startovním roštu stát i vůz LMDh od značky Genesis.
McLaren a Ford už několik let zvažovali návrat do vytrvalostních závodů. A oba byli mezi značkami, které usilovali o sjednocení pravidel a technických předpisů mezi WEC a americkém šampionátu IMSA.
V průběhu roku 2024 se ale začalo mluvit o společném projektu, celkem nečekaně. Ale umožnilo by to sdílení nákladů, zejména pro McLaren, který je již zapojen do formule 1, IndyCar a Formule E.
Nakonec však na trati neuvidíme McLaren Hypercar poháněný Fordem. Jedním z důvodů je neshoda ohledně motoru. McLaren chtěl do auta přidat twin-turbo V6, podobné tomu, který poháněl jejich hybridní silniční auto Artura.
Ford upřednostňoval normálně aspirovaný V8. Naštěstí však jejich příslušné ambice nebyly odloženy úplně, a jak McLaren, tak Ford říká, že se zaměřili na debut v roce 2027.
Teď je zlatý věk vytrvalostních závodů, a oba výrobci u toho nechtějí chybět. Hlavně, protože tyto dvě značky napsaly dvě z nejlepších stránek v historii Le Mans 24 hodin. Ford s GT40, vítěz v letech 1966 až 1969, a McLaren s jeho F1 GTR, který svrhl prototypy v roce 1995.
Ford pokračoval v práci na své straně. A přestože společnost nějakou dobu uvažovala o stavbě LMH, nakonec se rozhodla pro předpisy LMDh – vůz postavený na jednom ze čtyř podvozků způsobilých pro LMP2, kompatibilní jak s regulacemi WEC tak IMSA.
Oficiální oznámení se očekává v průběhů příštích pár dní.
Loňský vítězný tým 24h Spa, Comtoyou Racing, oznamuje své posádky pro letošní sezonu GT World…
V prvním letošním závodě FIA WEC obsadilo Ferrari hned první tři pozice. Po dobu závodu…
Trio továrních jezdců Porsche bude reprezentovat Schumacher CLRT v letošní sezóně GT World Challenge Europe.
Tovární program Genesis oznámil další důležité kroky svého přípravného programu pro vstup do WEC. Místo…
Tovární tým Mercedesu, Winward, potvrdil své posádky pro letošní sezonu GT World Challenge. Na rošt…
Sezóna 2025 DTM se pojede bez Allied Racing. Mluvčí Porsche potvrdil, že bavorský tým nebude…