Jihoafričan byl minulý měsíc potvrzen jako nejnovější člen seznamu továrních jezdců BMW a svůj debut se značkou zažije v rámci úsilí Paul Miller Racing GTD Pro tento víkend na Rolex 24 v Daytoně. Van der Linde se připojuje k BMW po roce s Lexusem ve FIA WEC.
V rozhovoru pro Sportscar365 van der Linde nastínil dva klíčové faktory, které změnily jeho rozhodnutí směrem k BMW: existující spojení prostřednictvím jeho bratra i manažera Dennise Rosteka (který také řídí tovární eso BMW Rene Rasta a Sheldona).
„BMW bylo tak trochu vždy jasné, víceméně,“ řekl van der Linde. „Můj bratr tam samozřejmě závodil několik let, takže jsem k nim měl hodně spojení. Můj management už to spojení samozřejmě má, takže tam bylo vždy řekněme napůl otevřených dveří, pokud se věci měly ubírat tímto směrem.
Samozřejmě [minulý rok] Lamborghini zjevně oznámilo, že program WEC skončil s LMDh, které bylo pro mě jedním z hlavních cílů. Takže pro mě to byla jasná známka toho, že to asi nebylo to pravé. Pak jsme se v podstatě v polovině prosince pokusili znovu pracovat na soukromé dohodě s ABT a závodní program prostě nebyl dost velký, abych byl docela upřímný.
Myslím, že BMW pro mě bylo tou správnou novou destinací. Myslím, že vrátit se k výrobci na plný úvazek, už nebýt soukromý, je pro mě asi z dlouhodobého hlediska dobrý krok. Jak jsem řekl, znám spoustu kluků od svého bratra, takže to byl ten nejjednodušší přechod, řekl. Jakmile jsme si promluvili o programech a tak dále, vypadalo to pro mě docela pozitivně a zajímavě.“
Přechodem k BMW a následným připojením se k úsilí týmu WRT LMGT3 ve WEC van der Linde opouští Lexus na konci prvního roku, kdy to, co prozradil, mělo být víceletým závazkem vůči japonskému výrobci.
„Na obou stranách se to opravdu nezhmotnilo způsobem, v který jsme doufali. Před příjezdem jsem čekal možná jinou situaci, pravděpodobně jsem očekával, že v té době budu o něco úspěšnější, a cítil jsem, že to opravdu tíží moji motivaci.
Nevěděl jsem, jestli jsem ochoten to podstoupit znovu. Je zřejmé, že v krátkodobém horizontu nedošlo k žádné změně, a jakmile přišla nabídka BMW, bylo pro mě zcela jasné, že v tom musíme pokračovat. Pravděpodobně jsem podcenil jen mentální výzvu, kterou je skutečné zaplnění čísel v poli.
Je to něco, co jsem nikdy nemusel dělat nebo na co jsem nebyl zvyklý, a pravděpodobně jsem podcenil, jak je to těžké. Takže respekt ke klukům, kteří stále tvrdě pracují, jako skvělá parta lidí, ale já jsem prostě nebyl připraven to udělat znovu další rok.“
Když BMW v prosinci oznámilo podepsání smlouvy van der Linde, nastínilo, že tak učinil v kategorii GT3. Z tohoto pohledu tento 28letý závodník bagatelizoval pravděpodobnost, že se dostane do seznamu pilotů LMDh, ačkoli vyjádřil naději na testovací jízdu za volantem M Hybrid V8.
„Každý rok samozřejmě vkládám určité naděje na řízení. Jsme však nyní tak hluboko v této éře LMDh, že existují určití specialisté, kteří se začínají identifikovat. Takže si myslím, že obecně je pro nováčka každým rokem obtížnější přijít do toho, zvláště s výrobcem, který má možnost podepsat zkušené lidi, že?
Chci říct, rád bych. Rozhodně nejsou zavřené žádné dveře, pokud jde o možná testování vozu v určitém okamžiku, ale zjevně se také nic nepotvrdilo. Takže v tuto chvíli je to z mé strany čistě naděje.
Ale zároveň se cítím na scéně GT3 etablovaný, cítím se tam dobře, cítím, že můžu jet a vyhrát další závody. Mám na svém seznamu ještě pár závodů,“ shrnul Kelvin van der Linde.
Ford a McLaren plánují postavit své vlastní vozy Hypercar pro sezonu 2027. Původně to měl…
Iron Dames letos vstupují do své oficiálně paté sezony ve World Endurance Championship. Pro tuto…
Letošní Rolex 24 v Daytoně vyhrála posádka #7 s vozem Porsche LMDh, jejíž součástí byl…
Timo Glock je zpět v DTM. Po tříleté přestávce slaví bývalý pilot Formule 1 svůj…
Tovární jezdci Porsche, Thomas Preining a Ayhanchan Guven, zůstávají u Manthey EMA ale přidává se…
Mnohdy považované za vrcholy vytrvalostního závodění, jediné šampionáty, které provozují vozy Hypercar a cíl všech…