Prototyp Genesis, GMR-001, je prototyp LMDh založený na podvozku ORECA. Poprvé bude soutěžit ve FIA WEC v roce 2026, než bude (jak se očekávalo) zařazen do třídy GTP IMSA v roce 2027.
Designový koncept vozu vytvořila společnost Genesis Design Europe pod vedením Luca Donckerwolkeho, hlavního kreativního ředitele značky. Design byl odhalen ve formě velkého modelu při uvedení na trh, stejně jako v renderech zveřejněných médiím.
„Tento vstup do motoristického sportu je pro Genesis přirozeným vývojem,“ řekl Donckerwolke. „Když se snažíme posouvat hranice naší značky, motorsport nám umožňuje vnést ducha hyper-rychlosti – který řídí způsob, jakým tvoříme a inovujeme – způsobem, který je dokonale v souladu s našimi základními hodnotami: odvážný, progresivní a výrazně korejský.
GMR-001 Hypercar a naše modely Magma představují spojení výkonnostních ambicí Genesis s naší designovou DNA. Od intenzivní oranžové barvy Magma, která symbolizuje korejskou vášeň a energii, až po precizní inženýrství za každou komponentou, vstupujeme do nové kapitoly, kde se rychlost snoubí s elegancí.“
Tým Genesis bude podporovat Hyundai Motorsport, přičemž Cyril Abiteboul bude působit jako šéf týmu Genesis Magma Racing: „Oficiální spuštění Genesis Magma Racing je významnou událostí,“ řekl Abiteboul.
„Hyundai Motorsport jako páteř globálních aktivit skupiny Hyundai Motor Group v oblasti motoristického sportu bude hrát v tomto nejnovějším ambiciózním programu zásadní roli. Naši odbornost v závodění na okruzích povyšujeme na zcela novou úroveň, protože se připravujeme na závody v některých z nejnáročnějších světových sérií.“
Pokud jde o jezdce, prvními dvěma potvrzenými se stali bývalý tovární jezdec Cadillacu Pipo Derani a bývalý jezdec Porsche Penske Motorsport André Lotterer. Dvojice, která do týmu přináší bohaté zkušenosti s prototypy špičkové třídy, se bude podílet na vývoji vozu a poté s ním závodit od roku 2026.
„Jsem nesmírně nadšený a vděčný, že jsem se připojil ke značce Genesis za její vstup do vytrvalostních závodů,“ řekl Lotterer, který bude mít v této nové kapitole šanci vyhrát třetí titul WEC Drivers s třetím výrobcem (po Audi a Porsche).
„Po letošním vítězství ve světovém šampionátu jezdců FIA Hypercar World Endurance Drivers je tato příležitost ideální k tomu, abych svou práci, zkušenosti, vášeň a motivaci nasměroval do nového projektu s týmem vysoce ambiciózních jednotlivců. Jsem nadšený, že mohu začít pracovat na tomto projektu a budovat úspěšnou budoucnost od samého začátku,“ shrnul Lotterer.
Tento týden BMW oznámilo, že Maxime Martin na vlastní žádost opouští tým továrních jezdců. Později…
Nově odprezentovaný projekt Hyundai Motorsport, Hypercar Genesis, který vstoupí do WEC v roce 2026, má…
Odchod Andrého Lotterera z Porsche byl nečekaný, dokonce i pro Andrého samotného, ale z Porsche…
Německý závodník bude pokračovat s týmem Alpine v mistrovství světa vytrvalostních závodů i druhou sezónu…
Iron Dames se pro sezonu 2025 vrací k vozům Porsche GT3 napříč všemi kategoriemi. Celkem…
GT World Challenge se přesunulo do Saúdské Arábie pro velké finále na 6 hodin.