V Class 1 DTM jezdil Rene Rast s Audi od titulu k titulu, ale letos se tovární jezdec BMW ocitl na startovním roštu několikrát na konci pole. Z top 10 startoval pouze ve čtyřech ze 16 závodů a přesto skončil v šampionátu čtvrtý se dvěma vítězstvími.
„Musíme pochopit, jestli potřebujeme pro příští rok jiné nastavení, protože pro nás nemá smysl vždy startovat z 15. nebo 20. místa a pak prolétat polem,“ řekl Rast.
Jeho tým Schubert nenechal celou sezónu kámen na kameni, aby našel řešení s vozy BMW M4 GT3.
„Vyzkoušeli jsme toho opravdu hodně – a nezapomněli jsme ani na řízení auta, nezapomněli jsme ani na nastavení. Takže si nemyslím, že jsme mohli udělat mnoho jinak, než vyzkoušet všechno. A v kvalifikaci nic nefungovalo.“
Po testu 16. července na Nürburgringu si byl tým Schubert jistý, že našel řešení, jak zahřát nezahřáté pneumatiky na teplotu pro rychlé kolo, ale výsledky kvalifikace také ve druhé polovině sezóny nesplnily očekávání. Kromě Rastova třetího místa ve Spielbergu, kde řekl, že těžil ze slipstreamu Mara Engela. Celkem třikrát startoval z posledního místa na startovním roštu – což se ještě nikdy nestalo.
„Myslím, že máme v týmu extrémně vysokou kvalitu. A přesto se stále nemůžeme přiblížit konkurenceschopnosti, což je samozřejmě extrémně frustrující pro celý tým.“
Rast se navíc musel opakovaně probíjet polem kvůli špatným kvalifikačním pozicím – a pravidelně se dostával do kolizí. Výsledkem byly penalizace a kritika, Thierry Vermeulen a Jordan Pepper mu dokonce ukázali prostředníček v Oscherslebenu a na Sachsenringu.
„Není to poprvé, co jsem v takové situaci. Vím, co jsem udělal. Analyzoval jsem to a vyvodil z toho závěry. Nečtu všechny komentáře, nemám na to čas. A ani nechci, vůbec mě to netrápí.“
Ale uvidíme v roce 2025 Rasta v DTM? Pilot dal při finále sezóny jasně najevo, že má smlouvu s BMW na nadcházející sezónu a že program je „stále otevřený“. O odchodu z DTM ale nemůže být řeč.
„Vždy jsem byl součástí DTM, včetně juniorské série. Jsem tu už sedm let a cítím se tu jako doma, mám tady svou fanouškovskou základnu,“ říká.
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…
Macau GT Cup opět přilákal pole globálních superhvězd GT3, aby bojovaly na slavném okruhu Guia…