Rychlá jezdkyně byla součástí sestavy továrního týmu Porsche už v loňské sezoně. Loni odjela testovací kola ve Valencii za volantem monopostu pro Antonia Felixe da Costu, zatímco letos se posadila do vozu s číslem 1 úřadujícího šampiona Pascala Wehrleina.
Jílková absolvovala s monopostem Porsche 99X Electric Gen3 Evo celkem 36 kol, během čehož zkoušela různé programy a nastavení vozu.
„Monopost je opravdu jedinečný a odlišný od všeho, co jsem dosud řídila. Největší rozdíl je v elektromotorech, které pohánějí každé kolo, což přináší nejen specifické vlastnosti při akceleraci, ale také při rekuperaci energie,“ hodnotí monopost závodnice.
„Absence posilovače řízení zvyšuje fyzickou náročnost jízdy. Mluvila jsem s kolegy s minulostí ve Formuli 2 a shodují se, že Formule E je fyzicky dokonce náročnější. Navíc, rekuperace energie mě opravdu baví, protože vnáší do závodění novou úroveň strategie. V porovnání s GT vozy, kde mám při jízdě limitované možnosti měnit nastavení, zde mohu s vozem neustále pracovat – mám kontrolu nad jeho jízdními vlastnostmi prostřednictvím úprav na volantu, což mi umožňuje reagovat na podmínky na trati v reálném čase.“
Jílková zatím neoznámila plány na další sezonu, ale ráda by pokračovala s Porsche.
„Zatím se o všem jedná jaký bude můj závodní program v roce 2025. Po čtyřech letech v GT4, je ale můj cíl přesedlat o třídu výše, tedy do vozu GT3.“
Alex Lynn, pilot vozu Cadillac V-Series.R #12, získává pole position pro letošní 24h v Le…
Cadillac Hertz Team Jota si připisuje pole position zásluhou Alexe Lynna. Aby toho nebylo málo,…
Frederik Vesti letos debutuje ve 24h v Le Mans v kategorii Hypercar. V Cadillacu LMDh…
Šampionát DTM je součástí motorismu už od roku 1984, tudíž je zcela pochopitelné, že se…
V motorsportu, kde závodní vozy musí fungovat až 24 hodin na hranici technických možností, rozhoduje…
Německý závodník si připsal rekordní 26. pole position, čímž překonal "Pana DTM" Bernda Schneidera. Přestože…