Rychlá jezdkyně byla součástí sestavy továrního týmu Porsche už v loňské sezoně. Loni odjela testovací kola ve Valencii za volantem monopostu pro Antonia Felixe da Costu, zatímco letos se posadila do vozu s číslem 1 úřadujícího šampiona Pascala Wehrleina.
Jílková absolvovala s monopostem Porsche 99X Electric Gen3 Evo celkem 36 kol, během čehož zkoušela různé programy a nastavení vozu.
„Monopost je opravdu jedinečný a odlišný od všeho, co jsem dosud řídila. Největší rozdíl je v elektromotorech, které pohánějí každé kolo, což přináší nejen specifické vlastnosti při akceleraci, ale také při rekuperaci energie,“ hodnotí monopost závodnice.
„Absence posilovače řízení zvyšuje fyzickou náročnost jízdy. Mluvila jsem s kolegy s minulostí ve Formuli 2 a shodují se, že Formule E je fyzicky dokonce náročnější. Navíc, rekuperace energie mě opravdu baví, protože vnáší do závodění novou úroveň strategie. V porovnání s GT vozy, kde mám při jízdě limitované možnosti měnit nastavení, zde mohu s vozem neustále pracovat – mám kontrolu nad jeho jízdními vlastnostmi prostřednictvím úprav na volantu, což mi umožňuje reagovat na podmínky na trati v reálném čase.“
Jílková zatím neoznámila plány na další sezonu, ale ráda by pokračovala s Porsche.
„Zatím se o všem jedná jaký bude můj závodní program v roce 2025. Po čtyřech letech v GT4, je ale můj cíl přesedlat o třídu výše, tedy do vozu GT3.“
Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…
Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…
Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.
Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…
Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…
Není to tak dlouho, co McLaren slavil své vítězství téměř po deseti letech. Nyní se…