Rychlá jezdkyně byla součástí sestavy továrního týmu Porsche už v loňské sezoně. Loni odjela testovací kola ve Valencii za volantem monopostu pro Antonia Felixe da Costu, zatímco letos se posadila do vozu s číslem 1 úřadujícího šampiona Pascala Wehrleina.
Jílková absolvovala s monopostem Porsche 99X Electric Gen3 Evo celkem 36 kol, během čehož zkoušela různé programy a nastavení vozu.
„Monopost je opravdu jedinečný a odlišný od všeho, co jsem dosud řídila. Největší rozdíl je v elektromotorech, které pohánějí každé kolo, což přináší nejen specifické vlastnosti při akceleraci, ale také při rekuperaci energie,“ hodnotí monopost závodnice.
„Absence posilovače řízení zvyšuje fyzickou náročnost jízdy. Mluvila jsem s kolegy s minulostí ve Formuli 2 a shodují se, že Formule E je fyzicky dokonce náročnější. Navíc, rekuperace energie mě opravdu baví, protože vnáší do závodění novou úroveň strategie. V porovnání s GT vozy, kde mám při jízdě limitované možnosti měnit nastavení, zde mohu s vozem neustále pracovat – mám kontrolu nad jeho jízdními vlastnostmi prostřednictvím úprav na volantu, což mi umožňuje reagovat na podmínky na trati v reálném čase.“
Jílková zatím neoznámila plány na další sezonu, ale ráda by pokračovala s Porsche.
„Zatím se o všem jedná jaký bude můj závodní program v roce 2025. Po čtyřech letech v GT4, je ale můj cíl přesedlat o třídu výše, tedy do vozu GT3.“
Norimberské ulice tvoří první červencový víkend kulisy pro DTM: Norisring je na programu tento víkend.…
77. ročník závodu CrowdStrike 24 Hours of Spa opět dostál své pověsti nejtěžšího závodu GT3…
Lamborghini dosáhlo nového milníku ve své závodní historii, poprvé totiž zvítězilo v celkovém hodnocení 24hodiovém…
Nečekaným vítězem letošní belgické čtyřiadvacetihodinovky se stalo Lamborghini #63 týmu GRT - Grasser v posádce…
F1: The Movie, dlouho očekávaný film o formuli 1 s Bradem Pittem v hlavní roli,…
Ferrari Hypercar dominuje letošnímu ročníku FIA WEC. Z dosavadních čtyř závodů vyhrál ikonický italský konstruktér…