Rychlá jezdkyně byla součástí sestavy továrního týmu Porsche už v loňské sezoně. Loni odjela testovací kola ve Valencii za volantem monopostu pro Antonia Felixe da Costu, zatímco letos se posadila do vozu s číslem 1 úřadujícího šampiona Pascala Wehrleina.
Jílková absolvovala s monopostem Porsche 99X Electric Gen3 Evo celkem 36 kol, během čehož zkoušela různé programy a nastavení vozu.
„Monopost je opravdu jedinečný a odlišný od všeho, co jsem dosud řídila. Největší rozdíl je v elektromotorech, které pohánějí každé kolo, což přináší nejen specifické vlastnosti při akceleraci, ale také při rekuperaci energie,“ hodnotí monopost závodnice.
„Absence posilovače řízení zvyšuje fyzickou náročnost jízdy. Mluvila jsem s kolegy s minulostí ve Formuli 2 a shodují se, že Formule E je fyzicky dokonce náročnější. Navíc, rekuperace energie mě opravdu baví, protože vnáší do závodění novou úroveň strategie. V porovnání s GT vozy, kde mám při jízdě limitované možnosti měnit nastavení, zde mohu s vozem neustále pracovat – mám kontrolu nad jeho jízdními vlastnostmi prostřednictvím úprav na volantu, což mi umožňuje reagovat na podmínky na trati v reálném čase.“
Jílková zatím neoznámila plány na další sezonu, ale ráda by pokračovala s Porsche.
„Zatím se o všem jedná jaký bude můj závodní program v roce 2025. Po čtyřech letech v GT4, je ale můj cíl přesedlat o třídu výše, tedy do vozu GT3.“
Macau GT Cup opět přilákal pole globálních superhvězd GT3, aby bojovaly na slavném okruhu Guia…
Od svého odchodu z formule 1 na konci roku 2022 Sebastian Vettel nezávodil v žádné…
V Class 1 DTM jezdil Rene Rast s Audi od titulu k titulu, ale letos…
James Calado prozradil, že byl hospitalizován s podvýživou na začátku letošního mistrovství světa vytrvalostních závodů…
Tovární jezdec Mercedes-AMG Jules Gounon zaujal při svém debutu v DTM v Hockenheimu jako náhrada…
Knopp a Zulauf jsou vítězové ADAC GT4 Germany. Svou konzistencí dokázali porazit již zavedené šampiony…