GT World Challenge

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení kolize, která byla vrcholem celého závodního víkendu.

Prvních pět kol se jelo za Safety Carem kvůli dešti. Raffaele Marciello z BMW usiloval o třetí vítězství v řadě a hned na začátku si vybudoval druhý náskok, protože bylo jasné, že druhé BMW Driese Vanthoora s WRT se trápí v náročných podmínkách.

Vanthoor se brzy ocitl pod tlakem AF Corse Ferrari 296 Antonia Fuoca a vítěz závodu 24 hodin Le Mans se na konci 8. kola z 16 ponořil do zatáčky, čímž získal pozici. Jezdec Mercedesu Engel byl dalším, kdo vyzval Vanthoora a jezdci se lehce dotkli, což BMW poslalo směrem do bariér v Solitude Esses a Belgičan musel odstoupit pro zlomené zavěšení.

Marciellova výhoda byla v této fázi 1,6 s, ale létající Fuoco byl okamžitě na zadním křídle BMW a zajel vzrušujících posledních sedm kol. Brzy se k němu přidal Engel, když trio několik kol jelo nárazník na nárazník, ale žádný z nich se nedokázal dostat dopředu.

To bylo do doby, než Fuoco dokončil kopii svého útoku jako předtím na Vanthoora, aby se v závěru 14. kola ujal vedení. Marciello se ale pokusil okamžitě útok oplatit.

Marciello pak při ataku ale při brždění postrčil Fuoca a poslal ho mimo trať, zároveň na vlhké vozovce vycestoval také. Přihlížející Engel se ujal vedení, zatímco Fuoco se propadl na deváté místo a Marciello zajel do boxů.

Ale ještě zbýval jeden poslední zvrat, protože Engel dostal penalizaci 5s za předchozí střet s Vanthoorem.

Jezdec týmu GMR však překročil čáru bez dalších vozů v dohledu, aby vyhrál s náskokem 11,6 s před zbytkem. Tím si pilot zajistil čtvrté vítězství v Macau.

Augusto Farfus a Sheldon van der Linde zachránili čest BMW, když tato dvojice dokončila stupně vítězů, i když na vítěze značně ztratila.

Č. Jezdec VůzČasZtráta
1 130Maro EngelMercedes45’44.519
2 89Augusto FarfusBMW45’51.1606.641
3 31S.van der LindeBMW45’54.81810.299
4 911Alessio PicarielloPorsche45’55.40010.881
5 25Laurens VanthoorPorsche45’55.72411.205
6 33Christopher HaaseAudi45’56.98812.469
7 63Edoardo MortaraLamborghini45’57.54413.025
8 36Ricardo FellerAudi45’58.34013.821
9 83Antonio FuocoFerrari45’59.37214.853
10 77Daniel JuncadellaMercedes46’00.45615.937
11 50Yifei YeFerrari46’03.59419.075
12 7Ralf AronMercedes46’04.25819.739
13 88Laurin HeinrichPorsche46’04.45719.938
14 51Daniel SerraFerrari46’05.71721.198
15 4Thomas PreiningPorsche46’06.68822.169
16 566Hong Li YePorsche46’07.35822.839
17 10Adderly FongAudi46’31.56947.050
18 1R.MarcielloBMW43’44.356
19 99Jules GounonMercedes46’36.797
20 30James YuAudi46’41.455
32Dries VanthoorBMW28’34.135
19Matteo CairoliLamborghini20’08.314
8Luca EngstlerLamborghini
Jiří Košta

Recent Posts

Exkluzivně: Felipe Drugovich a Frederik Vesti o podobnostech mezi Formulí E a Hypercarem Cadillac

Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…

1 týdnem ago

Racing Journal Speed Fest již příští víkend

Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!

1 týdnem ago

Jenson Button odejde z JOTA Sport na konci sezony

Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…

2 týdny ago

Cadillac bere 1-2 v Sao Paulu

Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…

2 týdny ago

Na papíře nejslibnější víkend pro Peugeot, bez svých nejsilnějších pilotů

Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v…

2 týdny ago

Alex Lynn: Nové povrchy nám sedí

Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…

2 týdny ago