Top téma

Mercedes zvažuje vstup do Hypercars, Lamborghini naopak odchod

I přes veškerý vzdor vůči vstupu do třídy Hypercar ve WEC, Mercedes ho přeci jen zvažuje. Shoduje se na tom spoustu zdrojů přímo z Mercedesu. Lamborghini naopak zvažuje odchod. Důvodem jsou nesplněná očekávání.


Mercedes-AMG již nějakou dobu formálně hodnotí potenciální vstup do třídy Hypercar a/nebo GTP s prototypem LMDh v blízké budoucnosti, tvrdí zdroje z Mercedesu.

Několik průmyslových zdrojů uvedlo, že německý OEM jednal s klíčovými dodavateli a tvůrci pravidel. A i když zatím neučinila žádné formální potvrzení programu, zdá se, že se vážně zabývá návratem k prvotřídnímu závodění prototypů, a to poprvé od roku 1999.

Zájem Mercedesu přichází v době, kdy se zdá, že Genesis s jistotou potvrdí programy ve WEC i IMSA, a McLaren (potenciálně startující v roce 2027) i Honda (s kampaní WEC Hypercar, která má přidat ke svému současnému IMSA GTP) si nadále drží svá místa.

V současné době se o budoucnosti Lamborghini v nejvyšší třídě FIA WEC nadále šíří velká část pověstí o paddocku WEC. Ale realita je taková, že i když bude program SC63 stažen nebo umístěn na volno na rok 2025, zdá se, že existuje několik cest, kterými lze celosezónní WEC gridy udržet i ve vyšších 30 letech.

Součástí řešení, pokud Lamborghini omezí svůj program, by mohla být premiéra Mercedesu ve třídě LMGT3 FIA WEC již v příští sezóně.

Mercedes-AMG opakovaně vyjádřil svou touhu konkurovat v LMGT3 s AMG GT3 Evo, ale vzhledem k tomu, že startovní rošt WEC je pro rok 2024 naplněn do posledního místa a pro rok 2025 je nedostatek místa, zůstává zatím navenek a hledá.

Rýsující se rozhodnutí Lamborghini Hypercar však pravděpodobně budou mít přímý dopad. Pokud by se rozhodl stáhnout své SC63 ze světového šampionátu, pak by pravděpodobně měl dostatek prostoru pro připojení na startovní rošt, který je pro rok 2025 omezen na 40 vozů.

Mercedesu se však krátí čas, aby homologoval AMG GT3 Evo jako vůz LMGT3 včas, aby zabral místa na startovním roštu, pokud budou k dispozici. Již má zákazníky, kteří soutěží ve sféře ACO, ale do této chvíle nepotřebovala homologovat AMG GT3 Evo jako vůz LMGT3 (se snímači točivého momentu a potenciálně aerodynamickými vylepšeními), aby zákazníkům umožnila soutěžit v asijské sérii Le Mans. nebo Le Mans Cup. Obě tyto série jezdí s běžnými vozy GT3.

Vše se proto musí rychle sejít, aby příští rok debutovalo na WEC v Kataru.

Tereza Černá

Recent Posts

Bortolotti, van der Linde, a Engel: Kdo získá titul v DTM?

Dramatický závěr napínavého závodu o titul DTM: Tento víkend (18. až 20. října) bude Hockenheimring…

3 dny ago

Auer a Engel jsou šampióny GT World Challenge Europe Sprint Cup

Lucas Auer a Maro Engel to zvládli. Dvojice továrních pilotů Mercedesu porazila tým WRT s…

5 dny ago

Gounon a Götz vítězí v deštivém závodě

Jules Gounon a Maxi Götz se konečně dočkali. Pro svůj tým Boutsen VDS totiž přivezli…

5 dny ago

Madpanda Motorsport končí partnerství s Mercedesem

Madpanda Motorsport, privátní tým, který závodil posledních několik let s Mercedesem AMG GT3 Evo v…

2 týdny ago

DTM odhaluje kalendář pro 2025

ADAC zveřejnil kalendář DTM pro příští sezonu. Místa konání a jejich pořadí se nemění, sezona…

2 týdny ago

Bitva o titul v GT4 Germany je pouze mezi dvěma vozy

Poslední závodní víkend ADAC GT4 Germany bude již tento měsíc na Hockenheimu. V průběžném pořadí…

2 týdny ago