DTM

Bortolotti, van der Linde, a Engel: Kdo získá titul v DTM?

Dramatický závěr napínavého závodu o titul DTM: Tento víkend (18. až 20. října) bude Hockenheimring Baden-Württemberg hostit finále jubilejní 40. sezóny. Dva závody určí nového šampiona DTM, přičemž se stále jede o maximálně 56 bodů.


Největším kandidátem pro získání titulu DTM je tovární jezdec Lamborghini Mirko Bortolotti, který cestuje na okruh u Mannheimu s 15bodovým náskokem před pilotem Audi Kelvinem van der Lindem. Třetí Maro Engel je také stále v boji o titul se svým Mercedes-AMG GT3 a zaostává za Bortolottim o pouhých 20 bodů.

S 204 body na svém kontě má Bortolotti nejblíže k poháru. Po svém prvním vítězství v sezóně se vrátil do čela tabulky a během svého dosud nejúspěšnějšího víkendu roku získal 41 bodů.

„Způsob, jakým pracujeme a neustále podáváme výkony, mi dodává hodně sebevědomí. To budeme potřebovat i na Hockenheimu, pokud se máme nakonec prosadit.“

V každé z posledních dvou sezón dorazil Bortolotti do posledního víkendu jako kandidát v boji o titul. 34letý závodník doufá, že se mu jeho sen na třetí pokus konečně splní.

Kelvin van der Linde má stejný cíl. Jihoafričan bude muset být na předních příčkách hned od začátku. Pilot již ukázal, že se dokáže vyrovnat s tlakem, když ve Spielbergu předvedl dva výrazné údery.

„Budeme se snažit dostat z našeho balíčku to nejlepší a vyvarovat se jakýchkoli chyb. Po deseti společných letech to bude můj poslední závod pro Audi, takže to pro mě bude emotivní víkend, ať se stane cokoliv,“ říká van der Linde.

Trojici adeptů na titul doplňuje Engel, který na tom o víkendu musí být nejlépe a doufat, že oba jezdci před ním v tabulce spadnou. Navzdory tomu, že do souboje vstoupil jako smolař, je se svými 106 starty v DTM jedním z nejzkušenějších jezdců v poli.

„V DTM je možné všechno. Věříme, že máme šanci tuto situaci zvrátit v náš prospěch. Bude to festival motoristického sportu a já se na něj těším,“ říká Engel, který debutoval v DTM v Hockenheimu v roce 2008.

Fanoušci se mohou těšit také na pětistrannou bitvu o titul mezi týmy, přičemž Schubert Motorsport je aktuálně v čele tabulky. Před posledními dvěma závody se Mercedes-AMG drží jako nejlepší konstruktér.

Tým BMW Schubert Motorsport (320 bodů) vede, ale bude čelit tvrdé konkurenci Abt Sportsline (281 bodů), Mercedes-AMG Team Winward (268 bodů), SSR Performance (264 bodů) a Mercedes-AMG Team HRT (250 body). Stále je v nabídce maximálně 90 bodů, stejně jako v šampionátu výrobců. Nejlepším výrobcem vstupujícím do finále je Mercedes-AMG (384 bodů), následovaný Lamborghini (360 bodů) a BMW (337 bodů). Audi (301 bodů) má také stále matematickou šanci na zisk titulu.

Jiří Košta

Recent Posts

Nico Müller: Nejsem prioritou pro čas na trati, a to je pochopitelné

Nico Müller, čerstvě továrním pilotem Porsche, se vrací do World Endurance Championship pro tento víkend…

14 hodinami ago

Laurens Vanthoor: Chápu proč s námi Wehrlein jede, ale nadšený nejsem

Laurens Vanthoor sdělil před domácím závodem FIA WEC v belgickém Spa, že není příliš nadšený…

16 hodinami ago

Stoffel Vandoorne: Domácí závod je vždycky výjimečný

Stoffel Vandoorne má po několika letech opět domácí závod. V minulé sezoně musel 6h Spa…

1 dnem ago

Malthe Jakobsen: V Peugeotu jsem nadmíru spokojený

Malthe Jakobsen, nováček v kategorii Hypercar v FIA World Endurance se před víkendem v belgickém…

2 dny ago

WRT oznamuje posádky pro Spa 24H, Rossi pojede s Magnussenem

Tým WRT oznámil své posádky pro domácí závod Spa 24H. Kromě stálých přihlášek GTWC přibudou…

3 dny ago

Auer a Engel vítězí na Brands Hatch v rámci GT World Challenge

Šampionát GT World Challenge odstartoval sprinterskou odnož, přičemž piloti zamířili na britský okruh Brands Hatch.…

5 dny ago