DTM

Bortolotti, van der Linde, a Engel: Kdo získá titul v DTM?

Dramatický závěr napínavého závodu o titul DTM: Tento víkend (18. až 20. října) bude Hockenheimring Baden-Württemberg hostit finále jubilejní 40. sezóny. Dva závody určí nového šampiona DTM, přičemž se stále jede o maximálně 56 bodů.


Největším kandidátem pro získání titulu DTM je tovární jezdec Lamborghini Mirko Bortolotti, který cestuje na okruh u Mannheimu s 15bodovým náskokem před pilotem Audi Kelvinem van der Lindem. Třetí Maro Engel je také stále v boji o titul se svým Mercedes-AMG GT3 a zaostává za Bortolottim o pouhých 20 bodů.

S 204 body na svém kontě má Bortolotti nejblíže k poháru. Po svém prvním vítězství v sezóně se vrátil do čela tabulky a během svého dosud nejúspěšnějšího víkendu roku získal 41 bodů.

„Způsob, jakým pracujeme a neustále podáváme výkony, mi dodává hodně sebevědomí. To budeme potřebovat i na Hockenheimu, pokud se máme nakonec prosadit.“

V každé z posledních dvou sezón dorazil Bortolotti do posledního víkendu jako kandidát v boji o titul. 34letý závodník doufá, že se mu jeho sen na třetí pokus konečně splní.

Kelvin van der Linde má stejný cíl. Jihoafričan bude muset být na předních příčkách hned od začátku. Pilot již ukázal, že se dokáže vyrovnat s tlakem, když ve Spielbergu předvedl dva výrazné údery.

„Budeme se snažit dostat z našeho balíčku to nejlepší a vyvarovat se jakýchkoli chyb. Po deseti společných letech to bude můj poslední závod pro Audi, takže to pro mě bude emotivní víkend, ať se stane cokoliv,“ říká van der Linde.

Trojici adeptů na titul doplňuje Engel, který na tom o víkendu musí být nejlépe a doufat, že oba jezdci před ním v tabulce spadnou. Navzdory tomu, že do souboje vstoupil jako smolař, je se svými 106 starty v DTM jedním z nejzkušenějších jezdců v poli.

„V DTM je možné všechno. Věříme, že máme šanci tuto situaci zvrátit v náš prospěch. Bude to festival motoristického sportu a já se na něj těším,“ říká Engel, který debutoval v DTM v Hockenheimu v roce 2008.

Fanoušci se mohou těšit také na pětistrannou bitvu o titul mezi týmy, přičemž Schubert Motorsport je aktuálně v čele tabulky. Před posledními dvěma závody se Mercedes-AMG drží jako nejlepší konstruktér.

Tým BMW Schubert Motorsport (320 bodů) vede, ale bude čelit tvrdé konkurenci Abt Sportsline (281 bodů), Mercedes-AMG Team Winward (268 bodů), SSR Performance (264 bodů) a Mercedes-AMG Team HRT (250 body). Stále je v nabídce maximálně 90 bodů, stejně jako v šampionátu výrobců. Nejlepším výrobcem vstupujícím do finále je Mercedes-AMG (384 bodů), následovaný Lamborghini (360 bodů) a BMW (337 bodů). Audi (301 bodů) má také stále matematickou šanci na zisk titulu.

Jiří Košta

Recent Posts

Michelle Gatting se stává tovární jezdkyní Porsche

Iron Dames se pro sezonu 2025 vrací k vozům Porsche GT3 napříč všemi kategoriemi. Celkem…

7 hodinami ago

Engel s Auerem vyhrávají závod 6H Jeddah, ale také celkový titul

GT World Challenge se přesunulo do Saúdské Arábie pro velké finále na 6 hodin.

2 dny ago

Théo Pourchaire se stává rezervním pilotem Peugeotu ve WEC

Théo usedl to Hypercaru Peugeotu poprvé v letošním juniorském testu v Bahrajnu. Po silném debutu…

5 dny ago

Lamborghini oficiálně odchází z WEC

Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…

2 týdny ago

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

2 týdny ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

2 týdny ago