FIA WEC

Robert Kubica hodnotí své druhé největší vítězství od toho ve Formuli 1

Posádka AF Corse s číslem 83 se konečně dočkala. Žluté Ferrari bylo vidět vysoko prakticky ve všech závodech, ale konečný výsledek se nedostavoval. Pravděpodobně největší bolest přišla v Le Mans, kde to měli jezdci Robert Kubica, Robert Shwartzman a Yifei Ye, rozjeto nejlépe.


Spojení Roberta Kubici a Ferrari má samozřejmě historický kontext. Polák měl totiž podepsáno u stáje pro rok 2012 po boku Fernanda Alonsa, ale předtím přišla jeho těžká nehoda v rally, kdy málem zemřel. V Austinu se tak psala historie – Tifosi se splnilo přání.

„Zvolili jsme trochu jinou strategii pneumatik. Myslím, že nám to umožnilo lépe pochopit, co bychom mohli jet v pozdější části závodu, a myslím, že to byla správná volba,“ komentoval nedělní závod Kubica.

„Byl jsem si docela jistý, že to bude fungovat. A ano, fungovalo to. Myslím, že jsme měli dobré tempo, zvládli jsme to, alespoň z mé strany, s pneumatikami velice dobře. Myslím, že klíčovým bodem bylo samozřejmě to, že jsme měli během prvního stintu malý problém s pneumatikami. Takže jsme na to museli reagovat. Proto jsem předjel Antonia. Musel jsem zatlačit a pokusit se problém vyřešit, což se mi podařilo.

Pak jsme museli změnit strategii pneumatik, o které se samozřejmě ve druhém stintu hodně mluvilo. Co bychom měli dělat, co je nejlepší? Snažím se samozřejmě dávat své nápady. Nikdy to není snadné, protože jakmile máte svůj plán, jakmile víte, že vše jde správným směrem, najednou se věci přeskupují. Zvolili jsme velmi bezpečnou strategii s Yifeiem se čtyřmi hardy, o které jsme z hlediska tempa věděli, že to nebude pravděpodobně nejrychlejší cesta, ale nejbezpečnější způsob, jak nás přivést zpět k řekněme dobrým bodům.

Zvenku to vypadalo docela jednoduše, ale musím říct, že během mého druhého stintu jsem byl během jízdy asi 15 minut v rádiu. Vždy se snažíme dělat to nejlepší i pro spoluhráče, a tohle byla rozhodně týmová práce a je velká. Myslím, že po Le Mans, kde jsme se tak trochu cítili, nám vítězství pravděpodobně vyklouzlo z rukou kvůli poruše.

Je to něco speciálního a byl to těžký závod. Také to bylo dobrých sedm dní. Vracím se z ELMS, kde jsem vyhrál ve Spa. Je to potřetí ze čtyř závodů ve Spa s vozem LMP2. Tak to je dobrý pocit.“

Jiří Košta

Recent Posts

„72hellride“: Tři 24hodinové závody, dva bratrské páry – filmový dokument o loňském červnovém vytrvalostním maratonu

„72hellride.“ Tři největší 24hodinové závody na světě - během jediného měsíce. Přímo uprostřed toho všeho…

3 dny ago

První turecký vítěz v DTM: Ayhancan Guven

Ayhancan Guven je prvním tureckým vítězem závodu v historii DTM. Sedmadvacetiletý jezdec, který seděl za…

4 dny ago

Jules Gounon odváží z prvního víkendu DTM druhé místo a pole position

Mladý závodník, jenž je původem z Francie, absolvoval oficiálně druhý závodní víkend v DTM. Ten…

4 dny ago

Ayhancan Guven vítězí poprvé v DTM

Turecký závodník si připsal první vítězství nejen jako pilot DTM, ale také se poprvé v…

5 dny ago

Auer proměnil pole position ve vítězství na Oscherslebenu

Lucas Auer zahájil letošní sezónu DTM vítězstvím. Na stupních vítězů ho doplnili premiérově Jordan Pepper…

6 dny ago

Lucas Auer: Žiju svůj sen, chci v DTM zůstat co nejdéle

Lucas Auer vstupuje do své desáté sezóny v DTM. O svých očekávání, cílech a novinkách…

6 dny ago