Spojení Roberta Kubici a Ferrari má samozřejmě historický kontext. Polák měl totiž podepsáno u stáje pro rok 2012 po boku Fernanda Alonsa, ale předtím přišla jeho těžká nehoda v rally, kdy málem zemřel. V Austinu se tak psala historie – Tifosi se splnilo přání.
„Zvolili jsme trochu jinou strategii pneumatik. Myslím, že nám to umožnilo lépe pochopit, co bychom mohli jet v pozdější části závodu, a myslím, že to byla správná volba,“ komentoval nedělní závod Kubica.
„Byl jsem si docela jistý, že to bude fungovat. A ano, fungovalo to. Myslím, že jsme měli dobré tempo, zvládli jsme to, alespoň z mé strany, s pneumatikami velice dobře. Myslím, že klíčovým bodem bylo samozřejmě to, že jsme měli během prvního stintu malý problém s pneumatikami. Takže jsme na to museli reagovat. Proto jsem předjel Antonia. Musel jsem zatlačit a pokusit se problém vyřešit, což se mi podařilo.
Pak jsme museli změnit strategii pneumatik, o které se samozřejmě ve druhém stintu hodně mluvilo. Co bychom měli dělat, co je nejlepší? Snažím se samozřejmě dávat své nápady. Nikdy to není snadné, protože jakmile máte svůj plán, jakmile víte, že vše jde správným směrem, najednou se věci přeskupují. Zvolili jsme velmi bezpečnou strategii s Yifeiem se čtyřmi hardy, o které jsme z hlediska tempa věděli, že to nebude pravděpodobně nejrychlejší cesta, ale nejbezpečnější způsob, jak nás přivést zpět k řekněme dobrým bodům.
Zvenku to vypadalo docela jednoduše, ale musím říct, že během mého druhého stintu jsem byl během jízdy asi 15 minut v rádiu. Vždy se snažíme dělat to nejlepší i pro spoluhráče, a tohle byla rozhodně týmová práce a je velká. Myslím, že po Le Mans, kde jsme se tak trochu cítili, nám vítězství pravděpodobně vyklouzlo z rukou kvůli poruše.
Je to něco speciálního a byl to těžký závod. Také to bylo dobrých sedm dní. Vracím se z ELMS, kde jsem vyhrál ve Spa. Je to potřetí ze čtyř závodů ve Spa s vozem LMP2. Tak to je dobrý pocit.“
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…