Top téma

Estre, Lotterer a Vanthoor potřebují k zisku titulu pouhých pět bodů

Porsche Penske 6 vede už od prvního závodu letošní sezony, jelikož jezdci v Kataru zvítězili. Už stačí jen pár bodů k úspěchu.


Pro německou automobilku je to zatím snová sezona, jelikož si Penske připsalo dvě celková vítězství, zatímco Jota získala jedno ve Spa.

Před posledním závodem sezony v Bahrajnu je to náskok 35 bodů nad Ferrari 50 a 37 bodů nad Toyotou 7. Jelikož se bude jednat o osmihodinový závod, budou se rozdávat větší body. Vítěz jich dostane 38 za závod, případně jeden bod za pole position. Šance tedy stále žije.

Nicméně i tak mají jezdci Porsche jednu ruku na mistrovském titulu nejen mezi posádkami, ale také mezi značkami.

„Jsem velmi šťastný, že jsem tady ve Fuji vyhrál. V dobách Audi mi to několikrát nevyšlo, takže to bylo vždy velké přání, takže děkuji mým skvělým týmovým kolegům,“ řekl po závodě Lotterer.

„Laurens položil základy a pak jsem to převzal já. Vůz jel skvěle, takže jsme mohli udržet opravdu dobrý rytmus. Jen jsem měl trochu akce s Ferrari 50, které bránilo dost tvrdě, takže jsem musel riskovat, abych předjel. Ale pak už to šlo hladce.

Myslím, že skvělá věc na tomto týmu je, že jsme dokázali udělat to nejlepší s tím, co se na nás vrhlo, náš inženýr a všichni jsou tak dobře připraveni se všemi scénáři, abychom si vybrali vždy ten správný. Viděli jsme to v průběhu sezóny, i když jsme museli bojovat zezadu, a to jen ukazuje naši sílu,“ dodává pilot.

Kevin Estre byl také nadšený. Pole position man měl menší obavy z tekutiny na brzdovém pedálu, ale nakonec nešlo o nic vážného.

„Myslím, že klimatizace měla hodně kondenzované vody a šla na brzdový pedál, takže jsem brzdil do první zatáčky a neměl jsem pod nohou přilnavost, kterou jsem chtěl.“

Spokojený byl také Laurens Vanthoor, jelikož jeho bratr dokončil na druhé pozici s BMW 15.

„Určitě jsme měli v závodě dobré auto. A vlastně jsme před závodem mluvili o trochu konzistentním přístupu, protože vedeme šampionát. Řekli jsme si, že by to pro nás mohl být dobrý víkend, tak jsme toho využili. Naštěstí jsem se rychle dostal přes dvě Toyoty, které byly pro naši bitvu o šampionát docela důležité. Pak jsme měli dobré auto a dobrou strategii a mohli jsme se dostat do vedení.

Je to dokonce trochu emotivní (být na pódiu se svým bratrem Driesem), protože je to mistrovství světa a nejsem si jistý, že se to stává příliš často. Je to kariérní sen a myslím, že doma, můj otec, matka, sestra a tak dále, jsou všichni šťastní a některé jsem viděl se slzou v očích. Takže je to určitě speciální okamžik, na který, myslím, budeme oba ještě dlouho vzpomínat.“

Jiří Košta

Recent Posts

Exkluzivně: Felipe Drugovich a Frederik Vesti o podobnostech mezi Formulí E a Hypercarem Cadillac

Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…

1 týdnem ago

Racing Journal Speed Fest již příští víkend

Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!

1 týdnem ago

Jenson Button odejde z JOTA Sport na konci sezony

Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…

2 týdny ago

Cadillac bere 1-2 v Sao Paulu

Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…

2 týdny ago

Na papíře nejslibnější víkend pro Peugeot, bez svých nejsilnějších pilotů

Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v…

2 týdny ago

Alex Lynn: Nové povrchy nám sedí

Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…

2 týdny ago