Top téma

Estre, Lotterer a Vanthoor potřebují k zisku titulu pouhých pět bodů

Porsche Penske 6 vede už od prvního závodu letošní sezony, jelikož jezdci v Kataru zvítězili. Už stačí jen pár bodů k úspěchu.


Pro německou automobilku je to zatím snová sezona, jelikož si Penske připsalo dvě celková vítězství, zatímco Jota získala jedno ve Spa.

Před posledním závodem sezony v Bahrajnu je to náskok 35 bodů nad Ferrari 50 a 37 bodů nad Toyotou 7. Jelikož se bude jednat o osmihodinový závod, budou se rozdávat větší body. Vítěz jich dostane 38 za závod, případně jeden bod za pole position. Šance tedy stále žije.

Nicméně i tak mají jezdci Porsche jednu ruku na mistrovském titulu nejen mezi posádkami, ale také mezi značkami.

„Jsem velmi šťastný, že jsem tady ve Fuji vyhrál. V dobách Audi mi to několikrát nevyšlo, takže to bylo vždy velké přání, takže děkuji mým skvělým týmovým kolegům,“ řekl po závodě Lotterer.

„Laurens položil základy a pak jsem to převzal já. Vůz jel skvěle, takže jsme mohli udržet opravdu dobrý rytmus. Jen jsem měl trochu akce s Ferrari 50, které bránilo dost tvrdě, takže jsem musel riskovat, abych předjel. Ale pak už to šlo hladce.

Myslím, že skvělá věc na tomto týmu je, že jsme dokázali udělat to nejlepší s tím, co se na nás vrhlo, náš inženýr a všichni jsou tak dobře připraveni se všemi scénáři, abychom si vybrali vždy ten správný. Viděli jsme to v průběhu sezóny, i když jsme museli bojovat zezadu, a to jen ukazuje naši sílu,“ dodává pilot.

Kevin Estre byl také nadšený. Pole position man měl menší obavy z tekutiny na brzdovém pedálu, ale nakonec nešlo o nic vážného.

„Myslím, že klimatizace měla hodně kondenzované vody a šla na brzdový pedál, takže jsem brzdil do první zatáčky a neměl jsem pod nohou přilnavost, kterou jsem chtěl.“

Spokojený byl také Laurens Vanthoor, jelikož jeho bratr dokončil na druhé pozici s BMW 15.

„Určitě jsme měli v závodě dobré auto. A vlastně jsme před závodem mluvili o trochu konzistentním přístupu, protože vedeme šampionát. Řekli jsme si, že by to pro nás mohl být dobrý víkend, tak jsme toho využili. Naštěstí jsem se rychle dostal přes dvě Toyoty, které byly pro naši bitvu o šampionát docela důležité. Pak jsme měli dobré auto a dobrou strategii a mohli jsme se dostat do vedení.

Je to dokonce trochu emotivní (být na pódiu se svým bratrem Driesem), protože je to mistrovství světa a nejsem si jistý, že se to stává příliš často. Je to kariérní sen a myslím, že doma, můj otec, matka, sestra a tak dále, jsou všichni šťastní a některé jsem viděl se slzou v očích. Takže je to určitě speciální okamžik, na který, myslím, budeme oba ještě dlouho vzpomínat.“

Jiří Košta

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

8 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

1 dnem ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

3 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago