Rast se snažil předjet Peppera na 11. místě, když v první zatáčce vrazil do Lamborghini debutanta DTM, a ten narazil do zad BMW Marca Wittmanna, který jel před nimi.
Náraz byl tak silný, že Pepper i Wittmann museli ze závodu okamžitě odstoupit, přičemž jejich vozy byly při kolizi vážně poškozeny. Rast mezitím mohl pokračovat bez většího dramatu, když získal šest rozhodujících bodů za dokončení na 10. místě.
Když promluvil bezprostředně po havárii, Pepper pevně svalil vinu za incident na Rasta a vyzval ho k agresivní jízdě, kvůli které už dostal tři napomenutí a následně pokles o pět míst v roce 2024.
„Za celé roky od mých motokár až do současnosti mě nikdo, natož někdo, kdo je trojnásobným šampionem, nikdy tak tvrdě nenaboural,“ řekl.
„Upřímně řečeno, je to docela neuctivé, co udělal na Nürburgringu Marovi (Engelovi), co teď udělal, to ukazuje, jak závodí celou sezónu. Zdá se, že pro Reneho Rasta existuje kniha pravidel a pro zbytek existuje jiná kniha pravidel.
Je to na hovno, nejsme tým s neomezeným rozpočtem. Kluci vynaložili tolik dřiny a úsilí, že skončit se dvěma takto poškozenými vozy ve štěrku je nepřijatelné.
Je mi líto především kluků, ale nemůžu absolutně nic dělat. Udeřil mě tak silně, že jsem se v podstatě točil a snažil jsem vůz chytit a pak jsem při tom trefil Marca. Je to na hovno, není to dobrý způsob, jak ukončit víkend v DTM.“
Jezdec Schubert BMW Wittmann byl zpočátku z Peppera rozzlobený a strčil do něj.
Později byl také viděn, jak frustrovaně odhazuje rukavice, protože byl na dobré cestě poté, co takticky odložil povinnou výměnu pneumatik na poslední minuty pit window.
Ale poté, co se Wittmann podíval na záznam toho, co se stalo, šel za Pepperem, aby se omluvil za své chování, a došel k závěru, že nehodu vyvolal jeho vlastní týmový kolega Rast.
„Na začátku jsem byl velmi emotivní a naštvaný na Peppera, protože to byl samozřejmě on, kdo mě trefil,“ vysvětlil Wittmann pro Motorsport-Total.com.
„Podle mého názoru neudělal chybu. Normálně zabrzdil a zabočil právě ve chvíli, kdy musíte zatočit do první zatáčky. Takže za mě je vina jednoznačně na Reném.“
Mezitím Rast byl slyšen, jak v týmovém rádiu řekl, že Pepper se při brzdění pohnul a tvrdil, že je nevinný, když mluvil s médii bezprostředně po závodě.
„Musím se na to podívat znovu. Samozřejmě jsem to zažil jen z auta,“ řekl Rast, který se kvalifikoval jako 20. a poslední.
„Zabrzdil jsem v první zatáčce a šel na vnějšek, ale v tu chvíli Jordan zavřel dveře. Překvapilo mě to a nezmohl jsem se na nic jiného než zvolit vnitřek. Měl jsem zavřené dveře.“
Pepper se v reakci na Rastovy komentáře bránil, že první zatáčka na Sachsenringu je navržena tak, že ve voze GT3 „brzdíte a zároveň zatáčíte do zatáčky“. Zdůvodnil proto, že mu nelze vytýkat, že se „pohybuje při brzdění“ v tradičním slova smyslu.
Stevardi vyšetřovali nehodu mezi trojicí, ale domnívali se, že „není možné jasně definovat, kdo je 100% vinen“.
Piloti BMW a Lamborghini musí do zatáčky 1 zajíždět různými čarami kvůli povaze zatáčky, a proto „komisaři nedokázali rozlišit, zda šlo o případ ‚pohybu při brzdění, který by Rasta zbavil jakéhokoli provinění, nebo o stopu, kterou Pepper vždy jezdí, což by vinilo Rasta“.
Trojnásobný šampion DTM poté shrnul svůj víkend, kdy BMW opět trpělo kvůli BOP.
„Samozřejmě je dobré vidět, že naše auto funguje dobře v závodech a můžeme získat hodně pozic, ale to je k ničemu, když nedokážeme najít tempo v kvalifikaci a musíme startovat tak daleko vzadu. Rozhodně musíme tento problém pochopit a zvládnout. Mrzí mě nedělní nehoda Marca a Jordana. Měl jsem dobrý výjezd z poslední zatáčky a chtěl jsem předjet Jordana. Když jsem se rozhodl k předjížděcímu manévru, zatočil také a já ho trefil. Bylo to velmi nešťastné, ale pouhý závodní incident.“
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…