DTM

Sophie Hofmann: O závodní kariéře a lásce k Česku

Německá automobilová závodnice Sophie Hofmann patří ke stálicím v motorsportu. Několik let závodí se žlutomodrou Audi R8 LMS GT4 v rámci nejrůznějších šampionátů po Evropě. Nedávno si poprvé vyzkoušela nový šampionát NXT Gen Cup. Nejen o motorsportu se pilotka rozpovídala v rozhovoru pro True Racing.


Sophie se pohybuje v motorsportu pravidelně už přes 10 let, přičemž její hlavní závodní kategorie je v posledních letech GT4. S Audi R8 LMS GT4 už absolvovala tisíce kilometrů, ale letos přišla nečekaná zpráva. Němka se posadila do elektrického speciálu na bázi vozu Mini Cooper s výkonem 230 koní.

„Dostala jsem nabídku těsně před začátkem prvního závodního víkendu NXT Gen Cup na Norisringu. Pořadatelé viděli mé výsledky z předcházejících let až po současnost, a měli skutečně zájem. Jelikož jsem v minulosti závodila v šampionátu DTM Trophy pod samotným DTM, tak to byl pravděpodobně jeden z důvodů, proč mě oslovili. Řekla bych, že jsem pro ně zajímavá nejen jako žena, ale i pro své zkušenosti v motorsportu,“ začala příběh Sophie.

Němka závodila na Norisringu v letech 2021 a 2022, když se pořádal ještě dnes už neexistující šampionát DTM Trophy. Nyní ho nepřímo nahradilo ADAC GT4 Germany. NXT Gen Cup je primárně určen pro nováčky, ale zároveň pro piloty, kteří potřebují sbírat další zkušenosti.

„Velkou výhodou tohoto šampionátu rozhodně je, že se závodí pod víkendy DTM. Máme obrovskou publicitu, zájem od médii, ale také fanoušků.

„Koncept je určitě velice dobrý, všechny vozy NXT Gen Cup jsou stejné. Pořadatelé se snaží podporovat ženy v motorsportu, takže i proto jsem nabídku přijala. Kromě toho podporují mladé jezdce. Mají několik cílů, ale rozhodně jsou všechny důležité pro budoucí generace závodníků,“ říká pilotka.

Baterie vozu má 30 kWh, a výkonnost pohonné jednotky je zhruba 230 koní. Systém push-to-pass přidává dalších 60 koňských sil.

„Pro mě osobně je dobré si vyzkoušet zase další odlišný typ vozu. Je to dobrá zkušenost, protože jsem nikdy předtím s elektrickým vozem nezávodila. Kromě toho je to také předokolka, čímž se liší od mé pravidelné účasti na závodech s GT4. Je to výzva, ale ráda překonávám své hranice, a také přijímám nové výzvy.

Rozdíly mezi vozy NXT Gen Cup a GT4 jsou samozřejmě obrovské. Nejtěžší na tom všem bylo pochopit, jak funguje elektrický motor. Upřímně jsem nečekala, že to bude tak velký rozdíl oproti spalovacímu motoru. Musela jsem kompletně změnit můj jezdecký styl, aby více odpovídal dynamice elektrického vozu. Zároveň pohon předních kol je odlišný od pohonu zadních. Je potřeba o všem na trati přemýšlet úplně jinak. I když znám Norisring dobře, tak vím, že mám ještě rezervy. Na čelo něco ztrácím, ale během dalších jízd a závodů to bude určitě lepší.“

Sophie má ale v plánu pokračovat v kategorii GT4. Od konce DTM Trophy vyzkoušela během posledních dvou let různé šampionáty, kde ale slavila úspěchy. Až na výjimky dojíždí závodnice na stupních vítězů.

„Aktuálně je mým cílem se soustředit na závody kategorie GT4, a uvidíme, jestli dokážu odjet ještě letos nějaký větší závodní víkend, případně příští sezonu. S mým týmem hledáme druhého jezdce do mého vozu, se kterým bych mohla startovat. Všechno pochopitelně záleží také na rozpočtu.“

Foto: Denisa Malechová

A přestože je pilotka původem Němka, často se objevuje i v českých luzích a hájích. Spolupráce s naším webem a závodnicí právě započala před lety na českém Autodromu Most, kde jsme Sophii měli možnost osobně navštívit během závodního víkendu.

„V Mostě jsem závodila už několikrát, místní Autodrom je opravdu krásný. Profil okruhu je opravdu jedinečný, nabízí mnoho odlišných zatáček. Divácká kulisa je pokaždé také silná, nemluvě o prostředí a okolí závodní trati.

Měla jsem tu úplně první závodní zkušenost v roce 2018 se závodním Volkswagenem Scirocco. Poté jsem na tomto okruhu odjela několik track days, ale také jsem startovala v závodech se Seatem Leon TCR. Aby toho nebylo málo, tak jsem odjela několik závodů s Audi R8 LMS GT4 v rámci Seyfferth Motorsport Cup v letech 2019 a 2020. Nyní jsem se po pár letech do Česka vrátila s mojí Audi GT4 k týmu Seyffarth Motorsport, kde jsem opět měla velmi úspěšný a zábavný víkend,“ dodává závodnice.

Zkušená závodnice má skutečně v oblibě naší zemi, jelikož sem jezdí kromě „práce“ také za zábavou.

„Česká Republika je bezpochyby jednou z mých nejoblíbenějších zemí, nejen kvůli motorsportu, ale kvůli kultuře. Letos jsem byla na několik dní opět v Praze. Nedokážu říct, co mě na hlavním městě tak přitahuje, ale pravděpodobně to je speciální atmosféra, památky, a místní obyvatelé,“ dodává Sophie.“

Jiří Košta

Recent Posts

Lamborghini oficiálně odchází z WEC

Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…

20 hodinami ago

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

2 dny ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

3 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

5 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago