DTM

Připravil se Rast kolizí na první pozici o letošní titul v DTM?

Kolize mezi Reném Rastem a Marem Engelem byla největším vzrušením nedělního závodu DTM na Nürburgringu. Ihned po zastávce v boxech v 18. kole trefil jezdec BMW jezdce Winward Mercedes.


Rast si musel odpykat tři tresty (odpovídající 15 sekundám), ale viníka vidí v Engelovi, který stavěl v boxech o pár kol dříve.

„V zatáčce jsem byl před Marem – dokud nezabočil. Není to tak, že by byl v rohu a já jsem přijel zezadu a úplně jsem ho torpédoval,“ vysvětluje Rast, který trestu nerozumí.

Místo toho měl Engel vzít v úvahu fakt, že jel jeho soupeř na studených pneumatikách.

„Přijel zvenčí, zatočil, ale na studených pneumatikách se nedá zatočit, chybí přilnavost. Měl vědět, že nemám přilnavost. A proč to vůbec udělal? Netuším!“

Několikanásobný šampion má jasno: Engel mu zničil závod a možná i šanci na zisk titulu.

„Čekal bych, že buď zabrzdí dřív a projede zatáčkou za mnou, nebo prostě otevře brzdy a pojede v širokém úhlu. Ale takhle zatáčet, když mám teplé pneumatiky, nedává moc smysl.

Když se podívám na šampionát, je to velmi hořký víkend. Poté, co jsme v sobotu nasbírali jen pár bodů s jedenáctým místem, bylo naše nedělní tempo velmi dobré. Myslím, že jsem mohl bojovat o pódium. Bohužel pak došlo ke srážce. Bylo to zbytečné a výrazně mě to posunulo zpět v pořadí jezdců. Přesto budu samozřejmě bojovat dál,“ dodává Rast.

Co ale na incident a Rastovy výroky říká Engel? Jezdec Winward Mercedesu o tom zpočátku nechtěl moc mluvit, ale řekl: „Obrázky mluví samy za sebe. Nevynechal brzdný bod.

Co můžu říct? Samozřejmě, že měl studené pneumatiky, všichni jsme na studených pneumatikách, když vyjíždíme z boxů. Myslím, že jen minul brzdný bod, vklouzl do mě kvůli nedotáčivosti a bylo to.“

Rast dojel do boxů s defektem na pravé přední části a skončil sedmnáctý kvůli incidentu se ztrátou asi pěti sekund na předposledního.

Jaká je nálada Engela po turbulentním závodě a druhém místě? „Bohužel nejde vrátit čas, ale bereme to. Můžeme být spokojeni s druhým místem, to byl silný výsledek,“ říká tovární jezdec Mercedes-AMG, který nyní ztrácí na třetí místo v šampionátu pouhých dvanáct bodů. Na vítězství ale stále letos čeká.

„Nevěděl jsem, jestli auto zůstane nedotčené. Byla to velká rána. Měl jsem opravdu štěstí. Řízení bylo stále rovné. Tlak v pneumatikách byl také správný. To bylo štěstí, které jsme měli.“

Jiří Košta

Recent Posts

Wayne Taylor Racing odhaluje speciální barvy pro 24H Le Mans

Cadillac vítá značku Mobil 1 jako svého hlavního sponzora vozu Cadillac Wayne Taylor Racing V-Series.R…

3 dny ago

GT4 European Series má za sebou závody na Zandvoortu

Evropský šampionát má za sebou druhý závodní víkend letošní sezony. V prvním závodě se podruhé…

3 dny ago

DTM míří do Česka! Fanoušci mohou sledovat nedělní závody na SPORTY TV

Od nedělního závodu na Lausitzringu (25. května 2025) mohou čeští fanoušci konečně vidět a slyšet…

3 dny ago

Tým WRT si nejrychlejší zastávkou v boxech zajistil vítězství ve 2. závodě v Zandvoortu

Tým WRT dosáhl ve druhém závodě v Zandvoortu pozoruhodného vítězství, když skvělá zastávka v boxech…

5 dny ago

Niederhauser a Müller zajistili týmu Rutronik Racing Porsche vítězství na Zandvoortu

Dvojice Rutronik Racing Patric Niederhauser a Sven Müller zahájila svůj boj o titul ve Sprint…

5 dny ago

Kompletní startovní listina pro 24h Le Mans odhalena

Již příští měsíc se pojede největší vytrvalostní závod na světě: ikonický 24hodinový závod na francouzském…

1 týdnem ago