Rast si musel odpykat tři tresty (odpovídající 15 sekundám), ale viníka vidí v Engelovi, který stavěl v boxech o pár kol dříve.
„V zatáčce jsem byl před Marem – dokud nezabočil. Není to tak, že by byl v rohu a já jsem přijel zezadu a úplně jsem ho torpédoval,“ vysvětluje Rast, který trestu nerozumí.
Místo toho měl Engel vzít v úvahu fakt, že jel jeho soupeř na studených pneumatikách.
„Přijel zvenčí, zatočil, ale na studených pneumatikách se nedá zatočit, chybí přilnavost. Měl vědět, že nemám přilnavost. A proč to vůbec udělal? Netuším!“
Několikanásobný šampion má jasno: Engel mu zničil závod a možná i šanci na zisk titulu.
„Čekal bych, že buď zabrzdí dřív a projede zatáčkou za mnou, nebo prostě otevře brzdy a pojede v širokém úhlu. Ale takhle zatáčet, když mám teplé pneumatiky, nedává moc smysl.
Když se podívám na šampionát, je to velmi hořký víkend. Poté, co jsme v sobotu nasbírali jen pár bodů s jedenáctým místem, bylo naše nedělní tempo velmi dobré. Myslím, že jsem mohl bojovat o pódium. Bohužel pak došlo ke srážce. Bylo to zbytečné a výrazně mě to posunulo zpět v pořadí jezdců. Přesto budu samozřejmě bojovat dál,“ dodává Rast.
Co ale na incident a Rastovy výroky říká Engel? Jezdec Winward Mercedesu o tom zpočátku nechtěl moc mluvit, ale řekl: „Obrázky mluví samy za sebe. Nevynechal brzdný bod.
Co můžu říct? Samozřejmě, že měl studené pneumatiky, všichni jsme na studených pneumatikách, když vyjíždíme z boxů. Myslím, že jen minul brzdný bod, vklouzl do mě kvůli nedotáčivosti a bylo to.“
Rast dojel do boxů s defektem na pravé přední části a skončil sedmnáctý kvůli incidentu se ztrátou asi pěti sekund na předposledního.
Jaká je nálada Engela po turbulentním závodě a druhém místě? „Bohužel nejde vrátit čas, ale bereme to. Můžeme být spokojeni s druhým místem, to byl silný výsledek,“ říká tovární jezdec Mercedes-AMG, který nyní ztrácí na třetí místo v šampionátu pouhých dvanáct bodů. Na vítězství ale stále letos čeká.
„Nevěděl jsem, jestli auto zůstane nedotčené. Byla to velká rána. Měl jsem opravdu štěstí. Řízení bylo stále rovné. Tlak v pneumatikách byl také správný. To bylo štěstí, které jsme měli.“
Alex Lynn, pilot vozu Cadillac V-Series.R #12, získává pole position pro letošní 24h v Le…
Cadillac Hertz Team Jota si připisuje pole position zásluhou Alexe Lynna. Aby toho nebylo málo,…
Frederik Vesti letos debutuje ve 24h v Le Mans v kategorii Hypercar. V Cadillacu LMDh…
Šampionát DTM je součástí motorismu už od roku 1984, tudíž je zcela pochopitelné, že se…
V motorsportu, kde závodní vozy musí fungovat až 24 hodin na hranici technických možností, rozhoduje…
Německý závodník si připsal rekordní 26. pole position, čímž překonal "Pana DTM" Bernda Schneidera. Přestože…