24 hodin Le Mans zůstává prioritou pro zákaznické týmy Mercedes-AMG, i pro šéfa zákaznických závodů, Stefana Wendla i poté, co byla značka informována, že na startovním roštu FIA World Endurance Championship v roce 2025 nebude místo pro nové výrobce LMGT3.
Wendl pro Sportscar365 potvrdil, že snaha značky zajistit slot LMGT3 pro Mercedes se nepodařila. Důvodem je prý maximální kapacita startovního roštu. Ta činí 40 vozů, na příští sezonu je však na roštu plánováno vozů pouze 37, zbylá tři místa jsou však rezervována pro další přihlášky Hypercars.
To znamená, že pravděpodobně nedojde k žádnému nárůstu pro pole 18 vozů LMGT3, které v současnosti tvoří Aston Martin, BMW, Chevrolet, Ferrari, Ford, McLaren, Lexus, Porsche a Lamborghini.
Díky tomu bude Mercedes na startu WEC opět chybět, přestože Wendl se snažil pokračovat v rozhovorech s ACO a dokonce začátkem tohoto roku navštívil 6 hodin Spa-Francorchamps.
„Aktuální stav je takový, že ani příští rok není místo, kde bychom mohli přidat naší značk na startovní rošt pole GT3. Takže to je aktuální stav. Je to náročné,“ řekl Wendl.
Wendl dodal, že Mercedes-AMG je i nadále odhodlán najít způsob, jak startovat v Le Mans i bez slotu WEC. Jako alternativu zvažuje vstup do evropské série Le Mans (ELMS) jako cestu k zajištění potenciálních automatických pozvánek.
S přítomností WEC pro rok 2025 naznačil, že by se to mohlo stát dalším přístupem značky, než se v roce 2026 opět pokusí připojit do WEC: „Pro nás by to byla absolutní varianta jít touto cestou,“ řekl Wendl.
„Stejně jako sbíráme zájem od našich zákazníků o asijskou sérii Le Mans (ALMS) přes zimu. V první řadě sbíráme zájem našich zákazníků a pak se to snažíme umožnit. To je to, na čem pracujeme.
Protože máme obrovskou zákaznickou základnu a také několik zákazníků ochotných vstoupit na tuto platformu a přinejmenším do Le Mans, i když by to byla jen pozvánka, je to v tuto chvíli prioritou, abychom to našim zákazníkům umožnili.“
Mercedes-AMG byl minulý měsíc přítomen během podpůrných závodů Road to Le Mans na okruhu Circuit de la Sarthe, kde Team Motopark, GetSpeed Performance a Heart of Racing by SPS nasadily každý jeden vůz.
I když je to pouze součást podpůrného balíčku, Wendl věří, že přítomnost značky na Road to Le Mans přináší potenciální „praktické výhody“, pokud by se v budoucnu zajistila účast LMGT3 na francouzské vytrvalostní klasice.
„Každé kolo, které na této trati uděláme, je jedinečné a nejsou zde žádné testovací příležitosti, takže nás to nutí učit se. Takže nám to pomáhá s těmito věcmi. Pomáhá nám s daty připravit potenciální úsilí ve WEC a Le Mans později. Na druhou stranu to bylo čistě financováno na straně zákazníků, od těch zákazníků, kteří se chtěli připojit na trať Le Mans v AMG, a Road to Le Mans to umožnilo. A proto jsme velmi vděční, že tyto vstupy byly povoleny,“ shrnul Wendl.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…