FG Series, jejímž spoluzakladatelem je bývalý jezdec Formule 1 a Formule E Nick Heidfeld, si dala za úkol snížit finanční překážky, které stojí v cestě těm, kteří se chtějí zapojit do motoristického sportu, a učinit tento sport dostupnějším, a zviditelnit se po celém světě. Průlomový koncept, který zahrnuje použití jednoho vozu pro dva šampionáty (FG1 a FG2), tvoří most mezi motokárami a profesionálními závodními sériemi. Koncept duálního výkonu, který zahrnuje dvě různé úrovně výkonu a dva různé typy pohonu (pohon zadních kol a pohon všech čtyř kol), umožňuje řadě FG nabídnout řidičům komplexní školení pro všechny výzvy, kterým mohou ve světě motorsportu čelit.
Od roku 2025 bude FG Series a její dva šampionáty – FG1 a FG2 – závodit během víkendového harmonogramu DTM. Tím přispějí k zábavě na trati a posílí opatření udržitelnosti, která již existují v rámci největší evropské série GT. Dále jsou plánovány společné projekty na podporu mladých řidičů a zavádění inovativních konceptů. Integrace řady FG do jedné z nejprestižnějších motoristických sérií v Evropě a její strategické sladění podtrhuje význam a potenciál řady FG. Díky této spolupráci přebírá DTM celosvětově průkopnickou roli jako první globální značka motoristického sportu, která do svého programu zařadila přelomový koncept řady FG.
Thomas Voss, ředitel ADAC Motorsport, je ohromen koncepcí řady FG: „Věříme, že toto je způsob, jak utvářet motoristický sport budoucnosti. Řada FG kombinuje inovace s podporou mládeže a dokonale doplňuje naši vizi. Významně přispěje k dalšímu rozvoji naší platformy, zejména v oblastech inovací, udržitelnosti a digitalizace. Řada FG bude také dokonalou tréninkovou platformou pro celý program rozvoje mládeže ADAC, protože prostřednictvím svých komplexních programů a stipendií podporuje nejen jezdce, ale všechny, kdo se podílejí na motoristických závodech.
Nick Heidfeld, spoluzakladatel a sportovní ředitel FG Series, dodává: „Jsem potěšen, že jsem díky této spolupráci s ADAC uzavřel kruh na osobní úrovni. Když jsem poprvé začal závodit, těžil jsem z toho, jak ADAC podporuje mladé jezdce, a nyní budeme spolupracovat na propagaci a formování nové generace motorsportu. Moje cesta do Formule 1 a Formule E mi ukázala, jak důležité jsou nejen talent a štěstí, ale také to, jak moc potřebujete závodní série schopné vás připravit na výzvy, kterým budete čelit v profesionálním motorsportu. Se sérií FG nyní poskytujeme tuto holistickou školicí platformu. Spolupráce s DTM nám zajišťuje naši první silnou regionální platformu, kde mohou jezdci předvést svůj talent na zavedených akcích na tratích, které jsou pro ně relevantní.“
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…