Exkluzivně

Earl Bamber: Incident ve Spa nebyla moje chyba

Ve třetím závodě sezony WEC, v belgickém Spa, byl Earl Bamber součástí velké nehody. Jak ředitelství závodu, tak ostatní piloti, se shodli na tom, že za incident může právě Earl Bamber a jeho „příliš ambiciózní” nájezd do Eau Rouge. O svém odmítnutí viny nám pověděl Bamber v Le Mans, exkluzivně pro True Racing.


Již před závodem ve Spa nám Earl prozradil, jak jednoduchý Hypercar Cadillacu je. Ostatní piloti Hypercarů se naopak shodují, že Hypercars jsou nejnáročnější vozy, se kterými kdy závodili. 

Earl Bamber v šestihodinovém závodě ve Spa havaroval, způsobil velkou nehodu za Eau Rouge a spolu s sebou vyřadil i BMW WRT vůz GT3. Celou vinu však odmítá: „Myslím, že za tu nehodu nemůže jen jeden člověk, ten druhý z toho utekl docela čistě.

Nesouhlasím s komisaři v tom, jak to vidí oni. Myslím, že by měli přestat s tolerancí kličkování a zakázat závodníkům vepředu kličkování na rovince, protože je to velmi nebezpečné. Takový incident se stane znovu, pouze pokud s tím nic neudělají.“

Z tohoto důvodu věří, že on sám za incident nemůže: „Myslím, že v těchto incidentech jsou vždy viníci dva nebo tři lidé. Když se přiblížíte rozdílem 30km za hodinu, jeden člověk je vedle BMW, vy jedete doleva, zablokuje vás, tak jedete na pravo a pak se otočí zpět do vás. Na hraní téhle hry jsou potřeba dva. To je vše, co Vám k tomu řeknu.“

Respekt vůči pilotům v GT3

V souvislosti s touto nehodou byl velkým tématem v Le Mans respekt pilotů Hypercars k pilotům v kategorii GT3. Piloti v kategorii GT3 si myslí, že na trati nejsou respektováni. Naopak, většina letošních nehod dvou a více vozů se stala právě napříč těmito kategoriemi. Earl Bamber má však pohled jasný i na toto téma. 

„S tím souhlasím. Ale myslím si, že by mezi sebou měl být obecně větší respekt. Jak jsem řekl, v tuto chvíli, a bylo to vidět i na Nürburgrinu (24h), je na rovinkách až moc kličkování a ostatní závodníci se účelově blokují, natlačují do jiných aut a provozu, nebo mimo trať. 

To, co se stalo ve Spa, je jen eskalace toho. Měl jsem také tři další případy, kdy se o totéž pokusil někdo jiný, a nestala se o nehoda, ale bylo to velmi blízko k obrovské nehodě.“

Na otázku jak tomuto zabránit odpověděl kritikou neznalosti pravidel ostatních pilotů na trati: „Zabránit tomu? Stačí pro jednou dodržet sportovní kodex. Máme sadu pravidel, která říkají, že se můžete hýbat a blokovat jednou, nemůžete se pohybovat více než jednou. Z nějakého důvodu nikdo nechce toto pravidlo dodržovat. Ale existuje na to pravidlo.

Ale když si to přečtete; máte povoleno provést jeden pohyb a jedno blokování. Takže aniž bych to komplikoval, můžete se pohnout na levou stranu, ale nemůžete se pohnout zpět doprava, protože to je nyní druhý pohyb,” vysvětlil Bamber. 

Tereza Černá

Recent Posts

Aston Martin vstupuje do DTM

Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.

12 hodinami ago

Bortolotti, Thiim, Lamborghini a Red Bull: ABT Sportsline představuje svůj tým DTM

ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…

2 dny ago

Arthur Leclerc pojede GT World Challenge s Ferrari

Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…

2 dny ago

Zbarvení Ferrari 499P pro letošní sezonu WEC

Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…

3 dny ago

Logan Sargeant odchází z programu IDEC Sport by Genesis

Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…

3 dny ago

WRT odhaluje barvy vozu Valentina Rossiho a jeho kolegů pro letošní sezonu

Tým WRT bude i v letošním roce působit s dvěma vozy BMW M4 GT3 Evo…

4 dny ago