Exkluzivně

Earl Bamber: Incident ve Spa nebyla moje chyba

Ve třetím závodě sezony WEC, v belgickém Spa, byl Earl Bamber součástí velké nehody. Jak ředitelství závodu, tak ostatní piloti, se shodli na tom, že za incident může právě Earl Bamber a jeho „příliš ambiciózní” nájezd do Eau Rouge. O svém odmítnutí viny nám pověděl Bamber v Le Mans, exkluzivně pro True Racing.


Již před závodem ve Spa nám Earl prozradil, jak jednoduchý Hypercar Cadillacu je. Ostatní piloti Hypercarů se naopak shodují, že Hypercars jsou nejnáročnější vozy, se kterými kdy závodili. 

Earl Bamber v šestihodinovém závodě ve Spa havaroval, způsobil velkou nehodu za Eau Rouge a spolu s sebou vyřadil i BMW WRT vůz GT3. Celou vinu však odmítá: „Myslím, že za tu nehodu nemůže jen jeden člověk, ten druhý z toho utekl docela čistě.

Nesouhlasím s komisaři v tom, jak to vidí oni. Myslím, že by měli přestat s tolerancí kličkování a zakázat závodníkům vepředu kličkování na rovince, protože je to velmi nebezpečné. Takový incident se stane znovu, pouze pokud s tím nic neudělají.“

Z tohoto důvodu věří, že on sám za incident nemůže: „Myslím, že v těchto incidentech jsou vždy viníci dva nebo tři lidé. Když se přiblížíte rozdílem 30km za hodinu, jeden člověk je vedle BMW, vy jedete doleva, zablokuje vás, tak jedete na pravo a pak se otočí zpět do vás. Na hraní téhle hry jsou potřeba dva. To je vše, co Vám k tomu řeknu.“

Respekt vůči pilotům v GT3

V souvislosti s touto nehodou byl velkým tématem v Le Mans respekt pilotů Hypercars k pilotům v kategorii GT3. Piloti v kategorii GT3 si myslí, že na trati nejsou respektováni. Naopak, většina letošních nehod dvou a více vozů se stala právě napříč těmito kategoriemi. Earl Bamber má však pohled jasný i na toto téma. 

„S tím souhlasím. Ale myslím si, že by mezi sebou měl být obecně větší respekt. Jak jsem řekl, v tuto chvíli, a bylo to vidět i na Nürburgrinu (24h), je na rovinkách až moc kličkování a ostatní závodníci se účelově blokují, natlačují do jiných aut a provozu, nebo mimo trať. 

To, co se stalo ve Spa, je jen eskalace toho. Měl jsem také tři další případy, kdy se o totéž pokusil někdo jiný, a nestala se o nehoda, ale bylo to velmi blízko k obrovské nehodě.“

Na otázku jak tomuto zabránit odpověděl kritikou neznalosti pravidel ostatních pilotů na trati: „Zabránit tomu? Stačí pro jednou dodržet sportovní kodex. Máme sadu pravidel, která říkají, že se můžete hýbat a blokovat jednou, nemůžete se pohybovat více než jednou. Z nějakého důvodu nikdo nechce toto pravidlo dodržovat. Ale existuje na to pravidlo.

Ale když si to přečtete; máte povoleno provést jeden pohyb a jedno blokování. Takže aniž bych to komplikoval, můžete se pohnout na levou stranu, ale nemůžete se pohnout zpět doprava, protože to je nyní druhý pohyb,” vysvětlil Bamber. 

Tereza Černá

Recent Posts

Lamborghini oficiálně odchází z WEC

Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…

21 hodinami ago

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

2 dny ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

3 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

5 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago