Již před závodem ve Spa nám Earl prozradil, jak jednoduchý Hypercar Cadillacu je. Ostatní piloti Hypercarů se naopak shodují, že Hypercars jsou nejnáročnější vozy, se kterými kdy závodili.
Earl Bamber v šestihodinovém závodě ve Spa havaroval, způsobil velkou nehodu za Eau Rouge a spolu s sebou vyřadil i BMW WRT vůz GT3. Celou vinu však odmítá: „Myslím, že za tu nehodu nemůže jen jeden člověk, ten druhý z toho utekl docela čistě.
Nesouhlasím s komisaři v tom, jak to vidí oni. Myslím, že by měli přestat s tolerancí kličkování a zakázat závodníkům vepředu kličkování na rovince, protože je to velmi nebezpečné. Takový incident se stane znovu, pouze pokud s tím nic neudělají.”
Z tohoto důvodu věří, že on sám za incident nemůže: „Myslím, že v těchto incidentech jsou vždy viníci dva nebo tři lidé. Když se přiblížíte rozdílem 30km za hodinu, jeden člověk je vedle BMW, vy jedete doleva, zablokuje vás, tak jedete na pravo a pak se otočí zpět do vás. Na hraní téhle hry jsou potřeba dva. To je vše, co Vám k tomu řeknu.”
V souvislosti s touto nehodou byl velkým tématem v Le Mans respekt pilotů Hypercars k pilotům v kategorii GT3. Piloti v kategorii GT3 si myslí, že na trati nejsou respektováni. Naopak, většina letošních nehod dvou a více vozů se stala právě napříč těmito kategoriemi. Earl Bamber má však pohled jasný i na toto téma.
„S tím souhlasím. Ale myslím si, že by mezi sebou měl být obecně větší respekt. Jak jsem řekl, v tuto chvíli, a bylo to vidět i na Nürburgrinu (24h), je na rovinkách až moc kličkování a ostatní závodníci se účelově blokují, natlačují do jiných aut a provozu, nebo mimo trať.
To, co se stalo ve Spa, je jen eskalace toho. Měl jsem také tři další případy, kdy se o totéž pokusil někdo jiný, a nestala se o nehoda, ale bylo to velmi blízko k obrovské nehodě.”
Na otázku jak tomuto zabránit odpověděl kritikou neznalosti pravidel ostatních pilotů na trati: „Zabránit tomu? Stačí pro jednou dodržet sportovní kodex. Máme sadu pravidel, která říkají, že se můžete hýbat a blokovat jednou, nemůžete se pohybovat více než jednou. Z nějakého důvodu nikdo nechce toto pravidlo dodržovat. Ale existuje na to pravidlo.
Ale když si to přečtete; máte povoleno provést jeden pohyb a jedno blokování. Takže aniž bych to komplikoval, můžete se pohnout na levou stranu, ale nemůžete se pohnout zpět doprava, protože to je nyní druhý pohyb,” vysvětlil Bamber.
Porsche Penske 6 vede už od prvního závodu letošní sezony, jelikož jezdci v Kataru zvítězili.…
Lídři šampionátu odjíždějí z Japonska s plným počtem bodů. Estre, Lotterer a Vanthoor ovládli předposlední…
Tovární jezdec Lamborghini Jordan Pepper reagoval na Reneho Rasta po jejich kolizi v nedělním závodě…
Luca Stolz vrací slávu Mercedesu. Němec přivezl značce vítězství na Sachsenringu poté, co startoval jako…
Britský pilot Jack Aitken zvítězil na Sachsenringu po startu z pole position. Stupně vítězů doplnili…
Jules Gounon se vrátí do sestavy hypercarů FIA WEC příští týden pro 6h Fuji, kde…