Exkluzivně

Earl Bamber: Incident ve Spa nebyla moje chyba

Ve třetím závodě sezony WEC, v belgickém Spa, byl Earl Bamber součástí velké nehody. Jak ředitelství závodu, tak ostatní piloti, se shodli na tom, že za incident může právě Earl Bamber a jeho „příliš ambiciózní” nájezd do Eau Rouge. O svém odmítnutí viny nám pověděl Bamber v Le Mans, exkluzivně pro True Racing.


Již před závodem ve Spa nám Earl prozradil, jak jednoduchý Hypercar Cadillacu je. Ostatní piloti Hypercarů se naopak shodují, že Hypercars jsou nejnáročnější vozy, se kterými kdy závodili. 

Earl Bamber v šestihodinovém závodě ve Spa havaroval, způsobil velkou nehodu za Eau Rouge a spolu s sebou vyřadil i BMW WRT vůz GT3. Celou vinu však odmítá: „Myslím, že za tu nehodu nemůže jen jeden člověk, ten druhý z toho utekl docela čistě.

Nesouhlasím s komisaři v tom, jak to vidí oni. Myslím, že by měli přestat s tolerancí kličkování a zakázat závodníkům vepředu kličkování na rovince, protože je to velmi nebezpečné. Takový incident se stane znovu, pouze pokud s tím nic neudělají.“

Z tohoto důvodu věří, že on sám za incident nemůže: „Myslím, že v těchto incidentech jsou vždy viníci dva nebo tři lidé. Když se přiblížíte rozdílem 30km za hodinu, jeden člověk je vedle BMW, vy jedete doleva, zablokuje vás, tak jedete na pravo a pak se otočí zpět do vás. Na hraní téhle hry jsou potřeba dva. To je vše, co Vám k tomu řeknu.“

Respekt vůči pilotům v GT3

V souvislosti s touto nehodou byl velkým tématem v Le Mans respekt pilotů Hypercars k pilotům v kategorii GT3. Piloti v kategorii GT3 si myslí, že na trati nejsou respektováni. Naopak, většina letošních nehod dvou a více vozů se stala právě napříč těmito kategoriemi. Earl Bamber má však pohled jasný i na toto téma. 

„S tím souhlasím. Ale myslím si, že by mezi sebou měl být obecně větší respekt. Jak jsem řekl, v tuto chvíli, a bylo to vidět i na Nürburgrinu (24h), je na rovinkách až moc kličkování a ostatní závodníci se účelově blokují, natlačují do jiných aut a provozu, nebo mimo trať. 

To, co se stalo ve Spa, je jen eskalace toho. Měl jsem také tři další případy, kdy se o totéž pokusil někdo jiný, a nestala se o nehoda, ale bylo to velmi blízko k obrovské nehodě.“

Na otázku jak tomuto zabránit odpověděl kritikou neznalosti pravidel ostatních pilotů na trati: „Zabránit tomu? Stačí pro jednou dodržet sportovní kodex. Máme sadu pravidel, která říkají, že se můžete hýbat a blokovat jednou, nemůžete se pohybovat více než jednou. Z nějakého důvodu nikdo nechce toto pravidlo dodržovat. Ale existuje na to pravidlo.

Ale když si to přečtete; máte povoleno provést jeden pohyb a jedno blokování. Takže aniž bych to komplikoval, můžete se pohnout na levou stranu, ale nemůžete se pohnout zpět doprava, protože to je nyní druhý pohyb,” vysvětlil Bamber. 

Tereza Černá

Recent Posts

Doerr Motorsport odhaluje barvy pro letošní sezónu DTM

Oba McLareny jsou připravené!

1 dnem ago

Pascal Wehrlein s Porsche Penske ve třetím voze pro 24h v Le Mans

Loňský šampion Formule E, Pascal Wehrlein, doplní sestavu třetího vozu Porsche Penske pro 24h v…

7 dny ago

Pure Rxcing pokračuje s Malyhkinem i v GT World Challenge

Pure Rxcing postaví dvojici továrních jezdců Porsche po boku Alexe Malykhina v letošní sezóně GT…

1 týdnem ago

Audi stále uvidíme závodit s GT3: Tresor Attempto nasadí tři vozy do GT World Challenge

Tresor Attempto Racing nasazuje tři Audi R8 LMS GT3 do GT World Challenge Europe.

1 týdnem ago

Glock vzpomíná na DTM Class 1: Šampionát se změnil

Timo Glock ve své kariéře startoval ve 148 závodech DTM, dosáhl 15 umístění na stupních…

1 týdnem ago

BMW letos do DTM nasadí jen dva vozy, chybí Sheldon van der Linde

Tým Schubert oznámil letošní sestavy pro šampionát DTM.

2 týdny ago