Top téma

Estre a Porsche Penske slaví pole position pro 24H Le Mans

Takzvaný Hyperpole rozstřel o osm nejlepších pozic na roštu pro 92. ročník vytrvalostní klasiky byl nabitý dramatem a napětím. Nejprve se závěrečná kvalifikace zpozdila o 35 minut kvůli opravám svodidel po nehodě během závodu Le Mans Cupu. Když se rozsvítila zelená pro start, rozpoutala se bitva o pole position, kterou však o 20 minut později zastavila červená vlajka. Ředitel závodu poté znovu zahájil Hyperpole na 7:41 minuty.


Nakonec to byl překvapivě Kevin Estre, jenž získal pole position pro Porsche Penske číslo 6, přestože se dlouho před cílem držely na prvních dvou místech americké Cadillacy.

„Neuvěřitelné – 19. pole position pro Porsche v Le Mans,“ raduje se Thomas Laudenbach, viceprezident Porsche Motorsport.

„Bylo to neuvěřitelně těsné. Když se trať po červené vlajce znovu otevřela, měli jsme čas jen na dvě letmá kola. Všechno do sebe perfektně zapadlo: Pneumatiky byly v optimálním provozním okně a Kevin z toho vytěžil maximum. Pole je fantastickým potvrzením tvrdé práce týmu. Nyní musíme udržovat konzistentně rychlé tempo po dobu 24 hodin závodu.“

Vůz s číslem 6 aktuálně vede celé pořadí se slušným náskok, vítězstvím v Le Mans už by prakticky bylo rozhodnuto o letošním titulu mezi jezdci.

„Jaký skvělý den pro Porsche Penske Motorsport,“ říká Roger Penske, zakladatel Penske Corporation.

„Loni jsme přijeli do Le Mans a nebyli jsme úplně silní. Tento rok vypadá svět mnohem jasněji – to je zásluha všech členů týmu, týmu Porsche Motorsport a našich silných partnerů. Kevinovo neuvěřitelné kolo nám všem dává další obrovskou podporu, když míříme do závodu 24 hodin Le Mans.“

Domácí Estre měl pochopitelně obrovskou radost, jelikož se tak silné Porsche pro kvalifikaci nečekalo. Z šesti vozů totiž postoupily pouze dva do finálové bitvy. Další Porsche – Jota s číslem 12, ale do Hyperpole nezasáhlo, protože Callum Ilott zničil šasi během třetího volného tréninku.

„Je to nepopsatelný pocit být na pole position v Le Mans,“ komentuje Estre.

„Tým mi dal na trať mega auto. Věci byly na konci opravdu stresující. Na hodinách byl jen tak akorát čas na dvě ostrá kola a auto bylo téměř bez paliva. Ale řídit Porsche 963 s pneumatikami v ideálním provozním okně byla velká zábava. Jednoduše jsem zůstal na plynu a odjel kolo. Jsem tak hrdý – na pole position a úžasnou práci celého týmu za posledních několik měsíců. Nyní můžeme začít největší závod na světě úplně zepředu!“

Jiří Košta

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

8 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

1 dnem ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

3 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago