FIA WEC

BMW je po čtvrtstoletí zpátky v nejvyšší kategorii pro Le Mans

BMW M Motorsport vyráží na nejvelkolepější závodní týden roku se sloganem „BMW M je zpět v Le Mans“. Přesně 25 let po vítězství BMW V12 LMR znamená start BMW M Hybrid V8 ve třídě Hypercar návrat značky BMW do nejvyšší kategorie na legendárním závodě 24 Hours of Le Mans.


BMW M Hybrid V8 #20 bude hrát velmi zvláštní roli, protože soutěží jako 20. BMW Art Car. Vůz, který navrhla mezinárodně uznávaná umělkyně Julie Mehretu. Ve třídě LMGT3 FIA World Endurance Championship se na okruhu Circuit de la Sarthe utkají dvě BMW M4 GT3 o vítězství.

Ve třídě Hypercar čelí BMW M Team WRT a šest továrních jezdců BMW M pravděpodobně nejtvrdší konkurenci v současném motorsportu. 23 Hypercars od devíti výrobců je přihlášeno do vytrvalostního vrcholu roku. V BMW M Hybrid V8 číslo 15 se budou střídat Raffaele Marciello, Dries Vanthoor a Marco Wittmann. S BMW M Hybrid V8 Art Car #20 bude závodit Robin Frijns, René Rast a Sheldon van der Linde.

V kategorii LMGT3 tým WRT nasazuje dvě BMW M4 GT3 v nových barvách. BMW M4 GT3 #31 budou řídit vítězové 6 hodin v Imole, Augusto Farfus, Sean Gelael a Darren Leung. Vůz číslo 46 bude sdílet Maxime Martin, Valentino Rossi a Ahmad Al Harthy.

„Je to počtvrté, co jedeme do Le Mans, ale bude to náš debut v nejvyšší třídě. Už jen to, že jsme u toho, hájili barvy špičkového výrobce, jako je BMW, a přinesli největší vstup, jaký jsme kdy do Le Mans přinesli, nás dělá hrdými na to, čeho jsme jako tým dosáhli,” říká šéf týmu WRT Vincent Vosse.

„Přesto je to odraz, který zaměstnává naši mysl na ne déle než pár minut. Opravdu důležitá věc je soutěž s věcmi před námi. V Hypercaru je těžké říci, jaké mohou být naše ambice. Začátek sezóny byl bohatý a slibný zároveň. Je těžké dělat předpovědi, dokud nejsme na správné cestě v Le Mans. Tehdy budeme vědět, kde jsme. Pokud jde o LMGT3, cílem je dohnat body ztracené ve Spa. V Imole jsme vyhráli na strategii, ale ve Spa jsme měli velkou smůlu. Měli jsme ideální plán dorazit do Le Mans v čele průběžného pořadí, ale není tomu tak, takže cílem je zacelit tuto mezeru. Máme konkurenceschopné auto a skvělé jezdce, takže se zaměříme na perfektní a bezchybný závod. Všichni víme, že ve 24hodinových závodech se to obecně vyplatí.“

Valentino Rossi je součástí sestavy BMW už druhým rokem. Ve FIA WEC letos slavil druhé místo v Imole a loni startoval s GT3 v Le mans během závodu Road to Le Mans, kde dokázal na první dobrou zvítězit.

„Přišel velký okamžik a poprvé se zúčastním 24 hodin Le Mans, nejslavnějšího závodu na světě. Jsem velmi šťastný a hrdý, že mohu být spojen s BMW a týmem WRT pro tento velký závod. Trať znám od loňského roku, kdy jsem se zúčastnil závodu Road to Le Mans, a okruh Circuit de La Sarthe se mi hodně líbí. Budeme tam celý dlouhý týden a jsme připraveni. V prvních závodech sezóny jsme předvedli několik dobrých výkonů, ale nyní musíme pochopit naši úroveň, rychlost a konkurenceschopnost v Le Mans. Doufáme, že budeme silní a já se nemůžu dočkat, až prožiju tento zážitek!“

Jiří Košta

Recent Posts

Bortolotti, van der Linde, a Engel: Kdo získá titul v DTM?

Dramatický závěr napínavého závodu o titul DTM: Tento víkend (18. až 20. října) bude Hockenheimring…

3 dny ago

Auer a Engel jsou šampióny GT World Challenge Europe Sprint Cup

Lucas Auer a Maro Engel to zvládli. Dvojice továrních pilotů Mercedesu porazila tým WRT s…

5 dny ago

Gounon a Götz vítězí v deštivém závodě

Jules Gounon a Maxi Götz se konečně dočkali. Pro svůj tým Boutsen VDS totiž přivezli…

5 dny ago

Mercedes zvažuje vstup do Hypercars, Lamborghini naopak odchod

I přes veškerý vzdor vůči vstupu do třídy Hypercar ve WEC, Mercedes ho přeci jen…

2 týdny ago

Madpanda Motorsport končí partnerství s Mercedesem

Madpanda Motorsport, privátní tým, který závodil posledních několik let s Mercedesem AMG GT3 Evo v…

2 týdny ago

DTM odhaluje kalendář pro 2025

ADAC zveřejnil kalendář DTM pro příští sezonu. Místa konání a jejich pořadí se nemění, sezona…

2 týdny ago