LOTTERER André (ger), Porsche Penske Motorsport, Porsche 963 #06, Hypercar, FIA WEC, portrait during the Hyperpole of the 2024 24 Hours of Le Mans, 4th round of the 2024 FIA World Endurance Championship, on the Circuit des 24 Heures du Mans, on June 13, 2024 in Le Mans, France - Photo Javier Jimenez / DPPI
Lídři průbězného pořadí šampionátu WEC získali pro 24h v Le Mans pole position. André Lotterer, pilot vozu #6, není s tempem úplně spokojený: „Vypadá to dobře, ale práci je ještě potřeba dodělat. K závodu přistupujeme pokorně, máme určité sebevědomí, rozhodně jsme v lepší formě než loni, ale výzva je před námi. Bude to velký závod.“
André vyhrál 24h v Le Mans již třikrát, a to s legendárním vozem LMP1 s Audi. Po ukončení projektu Audi se přesunul k LMP1 projektu Porsche, poté do Hypercaru. S Porsche zatím v Le Mans zvítězit nedokázal.
„I když by to mohla být moje nejlepší šance na vítězství od dob Audi, stejně prostě musíme zajet to nejlepší. V testovacích dnech jsme byli dobří, pak ve volných trénincích jsme viděli, že nemáme tempo, ani potenciál.
Kevin nás nějak prostě dostal do Hyperpole, ale ne tak snadno. Abych byl upřímný, nemysleli jsme si, že budeme mít potenciál, ale vše bylo perfektně nalajnované, Kevin zajel kolo na poslední kapku paliva, přejel čáru velmi pozdě, téměř žádný provoz a odvedl vynikající práci. Myslím, že to bylo kolo bohů.“
Kevin Estré zajel nejrychlejší čas ke konci Hyperpole, s mezerou jedné desetiny sekundy na druhého Alexe Lynna.
„Nestává se často, že by jezdec získal pole position s takovým rozdílem, a kromě Kevina neznám nikoho jiného, kdo by to dokázal, zvlášť když se podíváte, kde jsou ostatní Porsche. Pracujeme velmi dobře jako tým, jako posádka, všichni máme své povinnosti na autě, dobře si rozumíme, takže už to je dobrý základ, ale to, co Kevin udělal, bylo vynikající.
Vyhrát počtvrté Le Mans by pro mě znamenalo tolik. Nežijeme proto, abychom skončili druzí. Minulý rok jsme samozřejmě byli realističtí a věděli jsme, že to bude těžké. Pořád se snažíme, víte, nikdy se nevzdáváme. Tentokrát cítíme, že ingredience tam jsou. Pokud se podíváte na poslední tréninky, myslím si, že z hlediska tempa už nejsme favorité. Ale jsme tam, možná v top 4 nejrychlejších autech. Klíčem je nyní odvést práci, je hezké vypadat jako favorité, ale před námi je hora, která na nás vrhá výzvy v každé vteřině závodu.“
Na otázku kdo jsou tedy favorité závodu odpověděl André nejasné, ale Porsche to podle něj rozhodně není: „Podle mého názoru je příliš mnoho favoritů , takže je těžké je vyjmenovat.“
Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.
ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…
Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…
Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…
Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…
Tým WRT bude i v letošním roce působit s dvěma vozy BMW M4 GT3 Evo…