FIA WEC

Vettelův start ve WEC s Porsche Penske není vyloučen

Sebastian Vettel testoval Hypercar Porsche, Porsche 963 LMDh, minulý měsíc v Aragonu. Spekulace o jeho startu v Le Mans se objevovaly už před tím, byť bylo Le Mans vyloučeno, start ve WEC je stále na stole. Podle ředitele továrních závodů Porsche, Urse Kuratla, to je možné.


„Kniha není uzavřena“ o tom, že Sebastien Vettel bude v budoucnu soutěžit v Hypercaru s Porsche, říká ředitel továrních závodů Porsche, Urs Kuratle.

V rozhovoru s médii ve Spa-Francorchamps Kuratle vysvětlil, že „situace prostě nebyla správná“, aby příští měsíc debutoval v Le Mans.

Vettel byl tipován na závod ve třetím továrním Porsche v La Sarthe po nedávném testu v Aragonu, ve kterém absolvoval 118 kol v rámci příprav Porsche před Le Mans. Kuratle byl opatrný s konkrétními detaily, ale potvrdil, že se diskutovalo o jízdě Vettela v Le Mans. „Z nějakých důvodů to nevyšlo,” řekl jednoduše.

„Částečně jde o to, jak se na to můžete připravit, a to se nedalo dohromady,“ pokračoval Kuratle. „Čas v autě by byl omezený a se zákazem testů, který máme, to není ideální.

Nevyčítám zákaz testování, ale v situaci, ve které se nacházíme, tady nemůžeme mít například třetí auto, abychom dělali věci jako v minulosti.“

Při pohledu do budoucna však Kuratle řekl, že Vettel „by mohl být“ součástí úsilí značky Hypercar/GTP v budoucnu, i když v současné době neexistují žádné konkrétní plány na opětovné testování 963.

„Bylo by hloupé zavřít knihu, jako je tato, z obou stran,“ řekl. „Kniha není uzavřená, ale také není definováno, jak bude pokračovat, to je vše. Není to proto, že my nechceme, nebo on nechce (bude testovat vůz 963 podruhé), je to jednoduše proto, že diskuse neproběhly.“

Bez Vettela pro Le Mans se Porsche rozhodlo soutěžit s identickým triem jako loni3 , tedy Mathieu Jaminet, Nick Tandy a Felipe Nasr se podělí o volant vozu s číslem #4.

Stejně jako loni Kuratle připustil, že nejtěžší částí rozhodovacího procesu bylo vybrat, který jezdec bude nominován jako rezerva pro Le Mans.

Porsche má na plný úvazek nasmlouvaných 10 jezdců GTP a Hypercar, ale pouze devět míst pro Le Mans, což znamená, že jeden jezdec bude nucen znovu odsednout 24hodinový závod. Letos Dane Cameron slouží jako rezerva poté, co Matt Campbell převzal tuto roli při stoletém závodu.

„Jednoduché je, že máme v týmu IMSA čtyři nejlepší jezdce v USA a přivést je do Le Mans není problém. Ten vůz s těmito kluky bude jednou z nejlepších sestav jezdců v kompletní pitlane,“ řekl Kuratle.

„Nesnadné je, že se musíte rozhodnout, kdo nepojede. Musíte oznámit, kdo nepojede, a všech 10 má zkušenosti a možnost předvést v Le Mans opravdu dobrý výkon. Ale nakonec za toto rozhodnutí nečekáme Nobelovu cenu.”

Tereza Černá

Recent Posts

Kompletní startovní listina pro 24h Le Mans odhalena

Již příští měsíc se pojede největší vytrvalostní závod na světě: ikonický 24hodinový závod na francouzském…

3 dny ago

Mercedes přiveze do Spa pro 24H zajímavé piloty – nebude chybět Kobayashi

Letošní 77. ročník závodu CrowdStrike 24 Hours of Spa opět dostojí své pověsti největšího závodu…

4 dny ago

Mercedes slaví návrat do Le Mans, vozy pojedou se speciálním retro designem

Mercedes-AMG slaví comeback v závodě 24 hodin Le Mans společně se zákaznickým závodním týmem Iron…

4 dny ago

Ferrari vítězí v šestihodinovém závodě ve Spa

Třetí závod FIA World Endurance Championship opět vyhrálo Ferrari. Tovární dvojice #51 a #50 obsadila…

7 dny ago

Postřehy z kvalifikace FIA WEC ve Spa

V kvalifikaci na šestihodinový závod ve Spa dominovalo Ferrari, do závodu budou startovat z prvních…

1 týdnem ago

Nico Müller: Nejsem prioritou pro čas na trati, a to je pochopitelné

Nico Müller, čerstvě továrním pilotem Porsche, se vrací do World Endurance Championship pro tento víkend…

1 týdnem ago