Top téma

U Alpinu panuje chaos, Schumacher je ale optimista

Načasování červené vlajky v kvalifikaci, které se způsobilo po roztočení BMW Driese Vanthoora, přispělo k tomu, že dva vozy Alpine A424 LMDh obsadily 17. a 18. místo v druhém kole šampionátu na Imole.


Ale před těžkým závodem pro francouzskou značku, který byl kompromitován tím, že oba vozy byly zapleteny do incidentu v první zatáčce, nováček Mick Schumacher zdůraznil, že nové vozy pro rok 2024 provozované týmem Signatech se „s každým závodem zlepšují“, a vyjádřil důvěru v rostoucí znalosti, které má s pneumatikami Michelin.

Bývalý pilot Haasu ve formuli 1 Schumacher na otázku o jeho dojmech ze zahřívání pneumatik při adaptaci na WEC poznamenal, že zatímco dříve závodil bez luxusu ohřívání pneumatik ve Formuli 2 a Formuli 3, hybridní zadní náprava Alpine „je mnohem těžší“.

„To znamená, že máte pocit z pneumatiky, který vám dává velkou přilnavost, a pak vám najednou může prasknout a vy vlastně úplně nechápete proč,“ řekl Němec.

„To je to, co se právě teď snažíme pochopit, kde je hraniční čára mezi tím, jak moc na každý set tlačíte.
Upřímně řečeno, pro nás, že jsme na druhém podniku a abychom už pochopili, že budeme schopni po několika kolech přezout pneumatiky – možná ne tak rychle jako některé jiné týmy, ale stále jsme schopni dobře fungovat. Myslím, že jsme ve velmi dobré pozici. Nakonec je Imola ve srovnání s Katarem docela jiná, ale myslím, že už je to krok vpřed.

S každou akcí se zlepšujeme a s každou zkouškou se zlepšujeme ve znalostech, kterých se chopíme. Nemám skutečné obavy, že bychom nebyli schopni dostat se na vrchol,“ dodává Schumacher.

Frustrující závod Alpine v Imole byl ukončen, když byly oběma vozům uděleny penalizace po závodě, protože debutant Jules Gounon a Nicolas Lapierre neabsolvovali minimální dobu jízdy.

Jiří Košta

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

3 hodiny ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago