Top téma

U Alpinu panuje chaos, Schumacher je ale optimista

Načasování červené vlajky v kvalifikaci, které se způsobilo po roztočení BMW Driese Vanthoora, přispělo k tomu, že dva vozy Alpine A424 LMDh obsadily 17. a 18. místo v druhém kole šampionátu na Imole.


Ale před těžkým závodem pro francouzskou značku, který byl kompromitován tím, že oba vozy byly zapleteny do incidentu v první zatáčce, nováček Mick Schumacher zdůraznil, že nové vozy pro rok 2024 provozované týmem Signatech se „s každým závodem zlepšují“, a vyjádřil důvěru v rostoucí znalosti, které má s pneumatikami Michelin.

Bývalý pilot Haasu ve formuli 1 Schumacher na otázku o jeho dojmech ze zahřívání pneumatik při adaptaci na WEC poznamenal, že zatímco dříve závodil bez luxusu ohřívání pneumatik ve Formuli 2 a Formuli 3, hybridní zadní náprava Alpine „je mnohem těžší“.

„To znamená, že máte pocit z pneumatiky, který vám dává velkou přilnavost, a pak vám najednou může prasknout a vy vlastně úplně nechápete proč,“ řekl Němec.

„To je to, co se právě teď snažíme pochopit, kde je hraniční čára mezi tím, jak moc na každý set tlačíte.
Upřímně řečeno, pro nás, že jsme na druhém podniku a abychom už pochopili, že budeme schopni po několika kolech přezout pneumatiky – možná ne tak rychle jako některé jiné týmy, ale stále jsme schopni dobře fungovat. Myslím, že jsme ve velmi dobré pozici. Nakonec je Imola ve srovnání s Katarem docela jiná, ale myslím, že už je to krok vpřed.

S každou akcí se zlepšujeme a s každou zkouškou se zlepšujeme ve znalostech, kterých se chopíme. Nemám skutečné obavy, že bychom nebyli schopni dostat se na vrchol,“ dodává Schumacher.

Frustrující závod Alpine v Imole byl ukončen, když byly oběma vozům uděleny penalizace po závodě, protože debutant Jules Gounon a Nicolas Lapierre neabsolvovali minimální dobu jízdy.

Jiří Košta

Recent Posts

Nicki Thiim se vrací na Norisring, kde vyhrál loni svůj první závod DTM

Norimberské ulice tvoří první červencový víkend kulisy pro DTM: Norisring je na programu tento víkend.…

3 dny ago

Mercedes odjíždí z 24h Spa s hořkým pocitem

77. ročník závodu CrowdStrike 24 Hours of Spa opět dostál své pověsti nejtěžšího závodu GT3…

3 dny ago

Jordan Pepper: 24h Spa byl cíl, který jsme si vytyčili v kalendáři

Lamborghini dosáhlo nového milníku ve své závodní historii, poprvé totiž zvítězilo v celkovém hodnocení 24hodiovém…

5 dny ago

Lamborghini vítězí poprvé ve 24h Spa

Nečekaným vítězem letošní belgické čtyřiadvacetihodinovky se stalo Lamborghini #63 týmu GRT - Grasser v posádce…

5 dny ago

F1: The Movie; Brad Pitt jako nejsilnější pilot F1 a nepovedená reprezentace žen

F1: The Movie, dlouho očekávaný film o formuli 1 s Bradem Pittem v hlavní roli,…

1 týdnem ago

Blog: Proč Ferrari dominuje?

Ferrari Hypercar dominuje letošnímu ročníku FIA WEC. Z dosavadních čtyř závodů vyhrál ikonický italský konstruktér…

2 týdny ago