Dvojnásobný šampion DTM takticky využil zastávek v boxech, než byla nasazena žlutá fáze, což mu umožnilo skočit z místa mimo top 10 do vedení závodu.
Němec v závěrečných fázích úspěšně držel Jacka Aitkena za sebou, ale bylo mu krutě odepřeno první vítězství v DTM od finále v roce 2022 na Hockenheimu, kdy jeho BMW při nájezdu do šikany rychle ztratilo výkon.
„Analyzovali jsme situaci a zjistili jsme, že to byla chyba při doplňování paliva. Jsme samozřejmě velmi naštvaní, ale tak to je,“ vysvětlil Bjorn Lellmann, vedoucí BMW M Customer Racing.
„Nesmíme také zapomínat, že Sheldon van der Linde skončil čtvrtý a Rene Rast sedmý. Díky tomu jsme získali důležité body. Jak vždy říkáme: společně vyhráváme a společně prohráváme.“
BMW zastavilo na trati, protože ve spalovací komoře už neproudil benzín. Existují dvě možnosti, které vedly k tomuto scénáři: buď došlo někde k technické závadě/úniku, nebo se týmu jednoduše nepodařilo natankovat dostatek paliva do jeho vozu, aby dojel do cíle.
„Pokud máte vynechávání zapalování a příliš nízký tlak paliva a motor se zastaví, může to být tím, že v nádrži bylo příliš málo paliva,“ řekl Wittmann.
„Ale může to být také čerpadlo, může to být [palivo] potrubí. Musíme to analyzovat. V každém případě to bylo pro závod rozhodující, což je samozřejmě hořké.“
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…