Vozy Porsche 911 GT3 R byly v Motorsport Areně Oschersleben tak nekonkurenceschopné, že piloti Manthey EMA Thomas Preining a Ayhancan Guven mezi nimi dokázali ve dvou závodech získat pouze jedno umístění v top 10 – a to také poté, co pilot BMW Marco Wittmann odstoupil.
Po pečlivém vyhodnocení má tým jednu odpověď na to, proč Porsche postrádalo tempo, aby se v prvním z osmi kol mísilo s nejlepšími vozy: světlá výška stanovená v části Balance of Performance.
Poprvé v DTM muselo Porsche 911 GT3 R mít minimální světlou výšku 101 mm na přední nápravě, podle BoP formulované SRO.
„Faktem je, že před závodním víkendem došlo oproti testu k zásadní změně, konkrétně přední světlá výška, která se změnila o pět milimetrů,“ vysvětlil technický ředitel Patrick Arkenau v rozhovoru pro sesterský titul Motorsport.com Motorsport-Total. com.
„Bylo to poprvé, co došlo k tak výrazné změně parametrů v BoP. Kvůli známému zákazu testování jsme to nemohli otestovat a neznali jsme účinek. A dodnes to nemůžeme jednoznačně kvantifikovat. To má vliv na celé vozidlo.“
Každý jezdec je omezen na pouhých pět testovacích dnů do finále sezóny v Hockenheimu v letošním roce, podle nových testovacích omezení zavedených ADAC pro kontrolu nákladů.
Manthey EMA provedl 16. dubna v Oscherslebenu test se závodními jezdci Preiningem a Guvenem, ale to bylo tři dny před odhalením BoP pro zahájení sezóny. Veškerý provoz tedy probíhal s obvyklou světlou výškou 96 mm na přední nápravě, což znamenalo, že neměl žádné údaje o tom, jak se vůz bude chovat se zvýšením světlé výšky.
I když změna o 5 mm může znít málo, mohla by mít velký dopad na dynamiku vozu.
„Má to vliv na celé vozidlo,“ zdůraznil Arkenau,
„Musíte to kompenzovat a také vzadu jít o dva milimetry výš. To znamená, že efekt světlé výšky je na zadní nápravě zdvojnásoben. To také zdvojnásobuje kinematický efekt.“
Kromě vyššího odporu vzduchu a sníženého brzdného výkonu má vůz také vyšší těžiště, což negativně ovlivňuje zatáčení.
Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…
Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!
Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…
Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…
Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v…
Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…