Vozy Porsche 911 GT3 R byly v Motorsport Areně Oschersleben tak nekonkurenceschopné, že piloti Manthey EMA Thomas Preining a Ayhancan Guven mezi nimi dokázali ve dvou závodech získat pouze jedno umístění v top 10 – a to také poté, co pilot BMW Marco Wittmann odstoupil.
Po pečlivém vyhodnocení má tým jednu odpověď na to, proč Porsche postrádalo tempo, aby se v prvním z osmi kol mísilo s nejlepšími vozy: světlá výška stanovená v části Balance of Performance.
Poprvé v DTM muselo Porsche 911 GT3 R mít minimální světlou výšku 101 mm na přední nápravě, podle BoP formulované SRO.
„Faktem je, že před závodním víkendem došlo oproti testu k zásadní změně, konkrétně přední světlá výška, která se změnila o pět milimetrů,“ vysvětlil technický ředitel Patrick Arkenau v rozhovoru pro sesterský titul Motorsport.com Motorsport-Total. com.
„Bylo to poprvé, co došlo k tak výrazné změně parametrů v BoP. Kvůli známému zákazu testování jsme to nemohli otestovat a neznali jsme účinek. A dodnes to nemůžeme jednoznačně kvantifikovat. To má vliv na celé vozidlo.“
Každý jezdec je omezen na pouhých pět testovacích dnů do finále sezóny v Hockenheimu v letošním roce, podle nových testovacích omezení zavedených ADAC pro kontrolu nákladů.
Manthey EMA provedl 16. dubna v Oscherslebenu test se závodními jezdci Preiningem a Guvenem, ale to bylo tři dny před odhalením BoP pro zahájení sezóny. Veškerý provoz tedy probíhal s obvyklou světlou výškou 96 mm na přední nápravě, což znamenalo, že neměl žádné údaje o tom, jak se vůz bude chovat se zvýšením světlé výšky.
I když změna o 5 mm může znít málo, mohla by mít velký dopad na dynamiku vozu.
„Má to vliv na celé vozidlo,“ zdůraznil Arkenau,
„Musíte to kompenzovat a také vzadu jít o dva milimetry výš. To znamená, že efekt světlé výšky je na zadní nápravě zdvojnásoben. To také zdvojnásobuje kinematický efekt.“
Kromě vyššího odporu vzduchu a sníženého brzdného výkonu má vůz také vyšší těžiště, což negativně ovlivňuje zatáčení.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…