DTM

Porsche se v DTM letos zatím trápí, ale už chápe důvody

Tým Manthey EMA už zmírnil očekávání směřující do své druhé sezóny v DTM a tvrdí, že organizátoři „nedovolí“ Porsche vyhrávat tituly v sérii po úspěchu v roce 2023.


Vozy Porsche 911 GT3 R byly v Motorsport Areně Oschersleben tak nekonkurenceschopné, že piloti Manthey EMA Thomas Preining a Ayhancan Guven mezi nimi dokázali ve dvou závodech získat pouze jedno umístění v top 10 – a to také poté, co pilot BMW Marco Wittmann odstoupil.

Po pečlivém vyhodnocení má tým jednu odpověď na to, proč Porsche postrádalo tempo, aby se v prvním z osmi kol mísilo s nejlepšími vozy: světlá výška stanovená v části Balance of Performance.

Poprvé v DTM muselo Porsche 911 GT3 R mít minimální světlou výšku 101 mm na přední nápravě, podle BoP formulované SRO.

„Faktem je, že před závodním víkendem došlo oproti testu k zásadní změně, konkrétně přední světlá výška, která se změnila o pět milimetrů,“ vysvětlil technický ředitel Patrick Arkenau v rozhovoru pro sesterský titul Motorsport.com Motorsport-Total. com.

„Bylo to poprvé, co došlo k tak výrazné změně parametrů v BoP. Kvůli známému zákazu testování jsme to nemohli otestovat a neznali jsme účinek. A dodnes to nemůžeme jednoznačně kvantifikovat. To má vliv na celé vozidlo.“

Každý jezdec je omezen na pouhých pět testovacích dnů do finále sezóny v Hockenheimu v letošním roce, podle nových testovacích omezení zavedených ADAC pro kontrolu nákladů.

Manthey EMA provedl 16. dubna v Oscherslebenu test se závodními jezdci Preiningem a Guvenem, ale to bylo tři dny před odhalením BoP pro zahájení sezóny. Veškerý provoz tedy probíhal s obvyklou světlou výškou 96 mm na přední nápravě, což znamenalo, že neměl žádné údaje o tom, jak se vůz bude chovat se zvýšením světlé výšky.

I když změna o 5 mm může znít málo, mohla by mít velký dopad na dynamiku vozu.

„Má to vliv na celé vozidlo,“ zdůraznil Arkenau,

„Musíte to kompenzovat a také vzadu jít o dva milimetry výš. To znamená, že efekt světlé výšky je na zadní nápravě zdvojnásoben. To také zdvojnásobuje kinematický efekt.“

Kromě vyššího odporu vzduchu a sníženého brzdného výkonu má vůz také vyšší těžiště, což negativně ovlivňuje zatáčení.

Jiří Košta

Recent Posts

První volné tréninky letošní sezóny DTM ve znamení Preininga a Engela

Na německém Oscherslebenu začíná tento víkend sezóna DTM. Po pátečních trénincích jsou na vrcholu vozy…

52 minutami ago

Timo Glock o návratu do DTM

Timo Glock se po třech letech vrací do DTM. O svém navrátu, očekávání a novém…

6 hodinami ago

Müller a Wehrlein s Porsche Penske už ve Spa

Nico Müller a Pascal Wehrlein usednou do vozů Hypercars 963 týmu Porsche Penske už v…

8 hodinami ago

Maro Engel: Nejzkušenější jezdec DTM

Maro Engel vstupuje do své desáté sezony v DTM s Mercedesem. Před prvním víkendem sdělil…

22 hodinami ago

Jules Gounon o své debutové sezoně v DTM

Jules Gounon promluvil o své debutové sezoně v DTM, svých očekáváních a cílech, a mnoho…

22 hodinami ago

Thomas Jäger před sezonou DTM o změnách v šampionátu

Thomas Jäger, technický ředitel Mercedesu v DTM pro leotšní sezonu, v rozhovoru pro media popsal…

23 hodinami ago