FIA WEC

Naše tempo je ve Spa stejné jako v Imole a Kataru, říká Kvyat

Dojmy pilotů po kvalifikaci na šestihodinový závod ve Spa se liší, Toyota se svým tempem není vůbec spokojená, shodují se jak Kobayashi tak Hartley. Kvyat naopak tvrdí, že tempo Lamborghini je stejné, jako v předchozích závodech.


„Je to pro mě poprvé s Hypercarem, takže je to pro mě jiný druh výzvy,” začal Daniil Kvyat, který se kvalifikoval na šestnáctém místě.  

„Je to velmi náročné, některé zatáčky jsou velmi specifické. Rozhodně to není jednoduchá trať,”

Debut Lamborghini ve WEC nebyl nejlepší, je vidět, že tým se potýká s problémy: „Mezera je víceméně podobná jako v Imole v Kataru, potřebujeme shromáždit informace z místa, kde ta mezera je, a řešit je. Myslíme si, že víme, kde je problém, takže dalším krokem je zaměřit se na tyto problémy a přinést aktualizace. Snad se brzy zlepšíme.“

Kvalifikace se konala v teplém a suchém odpoledni a pro oba vozy Toyoty se stala sezením smíšených emocí. Brendon Hartley svým prvním letmým kolem překonal časy a skončil druhý, aby pohodlně se dostal do Hyperpole. 

„Kvalifikační sedmé místo nebyl výsledek, který jsme chtěli, ale jsem na náš tým hrdý. V kvalifikaci jsme měli opravdu dobrý vůz na středně-měkkých pneumatikách. Bylo to velmi pěkné kolo a byl jsem potěšen, že jsem to dokončil na druhém místě. 

V Hyperpole jsme všichni museli použít měkkou pneumatiku a já jsem s autem nebyl tak spokojený. Tu pneumatiku jsme dlouho nepoužívali. Trochu mě překvapilo, že některá auta dokázala zopakovat svůj čas na kolo z kvalifikace, ale já to nedokázal. 

Nebylo to čisté kolo, ale nakonec jsme udělali, co jsme mohli. Jsem spokojený s tím, jak se vůz cítil na středních pneumatikách, což mi dodává jistou sebedůvěru do závodu,“ sdělil Brendon Hartley. 

07 CONWAY Mike (gbr), KOBAYASHI Kamui (jpn), DE VRIES Nyck (nld), Toyota Gazoo Racing, Toyota GR010 – Hybrid #07, Hypercar, action during the 2024 TotalEnergies 6 Hours of Spa-Francorchamps, 3rd round of the 2024 FIA World Endurance Championship, from May 8 to 11, 2024 on the Circuit de Spa-Francorchamps in Stavelot, Belgium – Photo Julien Delfosse / DPPI

Kamui Kobayashi nemohl najít čisté kolo až do posledních okamžiků, kdy jeho pneumatiky byly za hranicemi svých nejlepších výsledků, takže #7 GR010 HYBRID zůstal na 15. místě.

„Trochu jsem bojoval, co se týče pocitu v autě v kvalifikaci. Zjišťujeme proč a co s tím můžeme dělat. Je nešťastné, že začínáme z 15. místa, ale je to šestihodinový závod a předjíždění je zde mnohem jednodušší než v Imole, takže doufejme, že se zítra vzpamatujeme. Degradace pneumatik je vysoká, ale na této trati máme mnoho zkušeností a pokusíme se je využít, abychom se dostali zpět do boje vpředu,” prozradil své dojmy Kamui Kobayashi, který zde v minulosti mnohokrát vyhrál. 

Všech 10 vozů muselo v Hyperpole použít měkké pneumatiky a Hartley se opět rychle dostal do tempa a svým prvním letmým kolem zajel svůj nejlepší čas z 12-minutové jízdy. To ho zpočátku zařadilo do provizorní první řady, ale jak se přilnavost pneumatik vytrácela, ostatní vozy se později v tréninku zlepšily a vůz číslo 8 sklouzl na sedmé místo.

Vzhledem k tomu, že ve Spa je možné předjíždění a degradace pneumatik bude velkou výzvou, budou jezdci tvrdě bojovat, aby získali pozice a získali silné body mistrovství světa ze závodu, který začíná v sobotu ve 13 hodin.

Tereza Černá

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

2 hodiny ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago