„Je to pro mě poprvé s Hypercarem, takže je to pro mě jiný druh výzvy,” začal Daniil Kvyat, který se kvalifikoval na šestnáctém místě.
„Je to velmi náročné, některé zatáčky jsou velmi specifické. Rozhodně to není jednoduchá trať,”
Debut Lamborghini ve WEC nebyl nejlepší, je vidět, že tým se potýká s problémy: „Mezera je víceméně podobná jako v Imole v Kataru, potřebujeme shromáždit informace z místa, kde ta mezera je, a řešit je. Myslíme si, že víme, kde je problém, takže dalším krokem je zaměřit se na tyto problémy a přinést aktualizace. Snad se brzy zlepšíme.“
Kvalifikace se konala v teplém a suchém odpoledni a pro oba vozy Toyoty se stala sezením smíšených emocí. Brendon Hartley svým prvním letmým kolem překonal časy a skončil druhý, aby pohodlně se dostal do Hyperpole.
„Kvalifikační sedmé místo nebyl výsledek, který jsme chtěli, ale jsem na náš tým hrdý. V kvalifikaci jsme měli opravdu dobrý vůz na středně-měkkých pneumatikách. Bylo to velmi pěkné kolo a byl jsem potěšen, že jsem to dokončil na druhém místě.
V Hyperpole jsme všichni museli použít měkkou pneumatiku a já jsem s autem nebyl tak spokojený. Tu pneumatiku jsme dlouho nepoužívali. Trochu mě překvapilo, že některá auta dokázala zopakovat svůj čas na kolo z kvalifikace, ale já to nedokázal.
Nebylo to čisté kolo, ale nakonec jsme udělali, co jsme mohli. Jsem spokojený s tím, jak se vůz cítil na středních pneumatikách, což mi dodává jistou sebedůvěru do závodu,“ sdělil Brendon Hartley.
Kamui Kobayashi nemohl najít čisté kolo až do posledních okamžiků, kdy jeho pneumatiky byly za hranicemi svých nejlepších výsledků, takže #7 GR010 HYBRID zůstal na 15. místě.
„Trochu jsem bojoval, co se týče pocitu v autě v kvalifikaci. Zjišťujeme proč a co s tím můžeme dělat. Je nešťastné, že začínáme z 15. místa, ale je to šestihodinový závod a předjíždění je zde mnohem jednodušší než v Imole, takže doufejme, že se zítra vzpamatujeme. Degradace pneumatik je vysoká, ale na této trati máme mnoho zkušeností a pokusíme se je využít, abychom se dostali zpět do boje vpředu,” prozradil své dojmy Kamui Kobayashi, který zde v minulosti mnohokrát vyhrál.
Všech 10 vozů muselo v Hyperpole použít měkké pneumatiky a Hartley se opět rychle dostal do tempa a svým prvním letmým kolem zajel svůj nejlepší čas z 12-minutové jízdy. To ho zpočátku zařadilo do provizorní první řady, ale jak se přilnavost pneumatik vytrácela, ostatní vozy se později v tréninku zlepšily a vůz číslo 8 sklouzl na sedmé místo.
Vzhledem k tomu, že ve Spa je možné předjíždění a degradace pneumatik bude velkou výzvou, budou jezdci tvrdě bojovat, aby získali pozice a získali silné body mistrovství světa ze závodu, který začíná v sobotu ve 13 hodin.
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…