FIA WEC

Molina věří, že Ferrari bude rychlé i ve Spa

Při svém domácím závodě na Imole, Ferrari určovalo tempo již od začátku. V kvalifikaci dokonce obsadili první tři příčky, v závodě ale udělali několik strategických chyb, kvůli kterým přišli nejen o vítězství, ale i o podia. I přes to je ale pilot Ferrari #51, Miguel Molina, spokojený s tempem Ferrari na Imole a věří, že ve Spa budou opět silní.


„Od Imoly jsme se určitě hodně naučili. I přes nepříliš skvělý výsledek si myslím, že jsme byli konkurenceschopní a to je to pozitivní z celého víkendu. Od té doby hodně pracujeme a vše analyzujeme,” začal Molina. 

Začátek sezony pro Ferrari v Kataru nebyl nejlepší, na Imole to však vypadalo tak, že budou dominovat. 

„Z celého víkendu, dokonce i sezóny, byla sobota v Imole náš nejlepší výkon. Náš domácí závod a 1-2-3 v kvalifikaci je něco neuvěřitelného. Někdy děláme chyby, někdy ne. To je holt motorsport, nikoho nemůžeme obviňovat z chyb, které se v Imole staly.”

Ferrari vedlo v závodě, dokud nezačaly padat první kapky deště na trať. Všechny tři Hypercars Ferrari byli povolány do boxů příliš pozdě na výměnu pneumatik s mokrou složkou. Poté, když se trať vysušila, udělalo Ferrari tu samou chybu, když k přezutí zpět na suché pneumatiky proběhlo příliš pozdě. 

„Chyba byla, že jsme si mysleli, že brzo přestane pršet, protože první a druhý sektor byl ještě pěkně suchý a naše tempo bylo dobré. Máme před sebou ještě dlouhou cestu, stále je co učit a čeho dosáhnout, takže hodně pracujeme a dáváme do tohoto šampionátu maximum, zejména proto, že jsme v šampionátu stále docela nováčci.”

Tempo by mělo být dobré i ve Spa, avšak bitva s počasím je také očekávána. 

„V Imole jsme byli rychlí a to je také cílem tohoto víkendu. Musíme pokračovat tak, jak jsme, protože podle mého názoru se nám to docela daří. Tady ve Spa bychom měli mít podobné tempo.“

Závod ve Spa je první v letošním kalendáři, který není novinkou. Posledních několik let je nedílnou součástí sezony WEC, i přesto je to nová trať pro spoustu Hypercars. Podle Moliny to však nutně neznamená výhodu: „Je to možná výhoda, že jsme tu jezdili vloni, známe tady management pneumatik. Ale nakonec to není tak významné, protože týmy, které zde nezávodily, zde testovaly.

Zahřívání pneumatik je ale aktuální téma, zvláště tady. Loni jsme měli ohřívače pneumatik, letos ne. S tímto rozhodnutím nejsme spokojeni, ale nemáme na výběr. V Imole za safety carem ve vlhkých podmínkách by byly příjemné teplé pneumatiky. Uvidíme, zda nám to znepříjemní víkend i tady.”

Tereza Černá

Recent Posts

Aston Martin vstupuje do DTM

Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.

23 hodinami ago

Bortolotti, Thiim, Lamborghini a Red Bull: ABT Sportsline představuje svůj tým DTM

ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…

2 dny ago

Arthur Leclerc pojede GT World Challenge s Ferrari

Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…

3 dny ago

Zbarvení Ferrari 499P pro letošní sezonu WEC

Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…

4 dny ago

Logan Sargeant odchází z programu IDEC Sport by Genesis

Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…

4 dny ago

WRT odhaluje barvy vozu Valentina Rossiho a jeho kolegů pro letošní sezonu

Tým WRT bude i v letošním roce působit s dvěma vozy BMW M4 GT3 Evo…

4 dny ago