Top téma

Mick Schumacher: Eau Rouge není zatáčka ve formuli 1, ale v Hypercars rozhodně ano

Mick Schumacher letos jezdí v kategorii Hypercars ve WEC s vozem Alpine. Ve Spa absolvoval svou první kvalifikaci, své dojmy z výkonu vozu a rozdílech Hypercaru a vozu formule 1 nám pověděl exkluzivně, pro True Racing.


Mick Schumacher startoval ve formuli 1 v letech 2021 a 2022, ve Spa tedy absolvoval dva závody v top kategorii v motorsportu. Letos se do Spa vrací pro závod FIA WEC, tedy šestihodinový vytrvalostní závod, kde pojede s Hypercarem Alpine. Včera poprvé vyjel do kvalifikace, ze které si hned odnesl pár poznatků. 

„Vůz je ve srovnání s formulí 1 tak těžký. Obecně si ale myslím, že je velmi prospěšné mít zkušenost s nízkou spotřebou paliva, samozřejmě jsme nebyli schopni maximalizovat vše. 

Byla to moje první kvalifikace, ale i přes to je rozhodně vidět, že všichni v týmu mají s prototypy bohaté zkušenosti. V tomto smyslu se mám ještě hodně co učit, ale jsem nadšený, že mám tu možnost se to naučit. Spa je tak skvělé, bez ohledu na to, jakým autem zde jezdíte,” sdělil Mick. 

Kromě váhy je ale rozdílů mezi Hypercars a formulí 1 opravdu mnoho, zvláště na trati, která patří mezi ty nejnáročnější na světě. 

„Hlavním rozdílem mezi Hypercarem a vozem F1 ve Spa je rozhodně přítlak, je to velké téma, víte, Eau Rouge není zatáčka ve formuli 1, ale v Hypercaru rozhodně ano. Obecně platí, že zatáčky, které zde v F1 nejsou zatáčky, jsou nyní rozhodně zatáčky v Hypercarech. 

Některé části okruhu jsou velmi odlišné a vyžadují jiný přístup. Ale to se samozřejmě očekává, auta jsou docela těžká, s poměrně nízkým přítlakem a jsou určena k vytrvalostním jízdám. Takže ano, jsem velmi nadšený, až uvidím, jak tady bude těch 6 hodin.”

V začátku sezony se Alpinu příliš nedařilo, i přes to však bylo vidět, že Katar jim sedl více, Imola naopak vůbec. Jak ve Spa ale říct nelze.

„Minule (v Imole) jsme měli v poli hodně defektů, takže si myslím, že to bude velké téma i ve Spa, nejen management pneumatik, který je zde také velmi důležitý.

Těžko říct, jestli pro nás Spa bude lepší nebo horší než Imola a Katar. Pro nás je to o čistém závodě a snaze maximalizovat náš balíček, samozřejmě jsou všechny tři tratě velmi odlišné. Navenek to vypadá pro nás tak, že Katar byl nejlepší, Imola nejhorší a Spa uprostřed, ale takhle to soudit nemůžete.“

Závod začíná ve 13:00 už v Sobotu, s živým přenosem na Sporty TV. Mick Schumacher nestartuje do závodu, ale jeho týmový kolega z jedenáctého místa. 

Tereza Černá

Recent Posts

Wayne Taylor Racing odhaluje speciální barvy pro 24H Le Mans

Cadillac vítá značku Mobil 1 jako svého hlavního sponzora vozu Cadillac Wayne Taylor Racing V-Series.R…

3 dny ago

GT4 European Series má za sebou závody na Zandvoortu

Evropský šampionát má za sebou druhý závodní víkend letošní sezony. V prvním závodě se podruhé…

3 dny ago

DTM míří do Česka! Fanoušci mohou sledovat nedělní závody na SPORTY TV

Od nedělního závodu na Lausitzringu (25. května 2025) mohou čeští fanoušci konečně vidět a slyšet…

4 dny ago

Tým WRT si nejrychlejší zastávkou v boxech zajistil vítězství ve 2. závodě v Zandvoortu

Tým WRT dosáhl ve druhém závodě v Zandvoortu pozoruhodného vítězství, když skvělá zastávka v boxech…

5 dny ago

Niederhauser a Müller zajistili týmu Rutronik Racing Porsche vítězství na Zandvoortu

Dvojice Rutronik Racing Patric Niederhauser a Sven Müller zahájila svůj boj o titul ve Sprint…

5 dny ago

Kompletní startovní listina pro 24h Le Mans odhalena

Již příští měsíc se pojede největší vytrvalostní závod na světě: ikonický 24hodinový závod na francouzském…

1 týdnem ago