SCHUMACHER Mick (ger), Alpine Endurance Team, Alpine A424, portrait during the 2024 TotalEnergies 6 Hours of Spa-Francorchamps, 3rd round of the 2024 FIA World Endurance Championship, from May 8 to 11, 2024 on the Circuit de Spa-Francorchamps in Stavelot, Belgium - Photo Joao Filipe / DPPI
Mick Schumacher startoval ve formuli 1 v letech 2021 a 2022, ve Spa tedy absolvoval dva závody v top kategorii v motorsportu. Letos se do Spa vrací pro závod FIA WEC, tedy šestihodinový vytrvalostní závod, kde pojede s Hypercarem Alpine. Včera poprvé vyjel do kvalifikace, ze které si hned odnesl pár poznatků.
„Vůz je ve srovnání s formulí 1 tak těžký. Obecně si ale myslím, že je velmi prospěšné mít zkušenost s nízkou spotřebou paliva, samozřejmě jsme nebyli schopni maximalizovat vše.
Byla to moje první kvalifikace, ale i přes to je rozhodně vidět, že všichni v týmu mají s prototypy bohaté zkušenosti. V tomto smyslu se mám ještě hodně co učit, ale jsem nadšený, že mám tu možnost se to naučit. Spa je tak skvělé, bez ohledu na to, jakým autem zde jezdíte,” sdělil Mick.
Kromě váhy je ale rozdílů mezi Hypercars a formulí 1 opravdu mnoho, zvláště na trati, která patří mezi ty nejnáročnější na světě.
„Hlavním rozdílem mezi Hypercarem a vozem F1 ve Spa je rozhodně přítlak, je to velké téma, víte, Eau Rouge není zatáčka ve formuli 1, ale v Hypercaru rozhodně ano. Obecně platí, že zatáčky, které zde v F1 nejsou zatáčky, jsou nyní rozhodně zatáčky v Hypercarech.
Některé části okruhu jsou velmi odlišné a vyžadují jiný přístup. Ale to se samozřejmě očekává, auta jsou docela těžká, s poměrně nízkým přítlakem a jsou určena k vytrvalostním jízdám. Takže ano, jsem velmi nadšený, až uvidím, jak tady bude těch 6 hodin.”
V začátku sezony se Alpinu příliš nedařilo, i přes to však bylo vidět, že Katar jim sedl více, Imola naopak vůbec. Jak ve Spa ale říct nelze.
„Minule (v Imole) jsme měli v poli hodně defektů, takže si myslím, že to bude velké téma i ve Spa, nejen management pneumatik, který je zde také velmi důležitý.
Těžko říct, jestli pro nás Spa bude lepší nebo horší než Imola a Katar. Pro nás je to o čistém závodě a snaze maximalizovat náš balíček, samozřejmě jsou všechny tři tratě velmi odlišné. Navenek to vypadá pro nás tak, že Katar byl nejlepší, Imola nejhorší a Spa uprostřed, ale takhle to soudit nemůžete.“
Závod začíná ve 13:00 už v Sobotu, s živým přenosem na Sporty TV. Mick Schumacher nestartuje do závodu, ale jeho týmový kolega z jedenáctého místa.
Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.
ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…
Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…
Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…
Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…
Tým WRT bude i v letošním roce působit s dvěma vozy BMW M4 GT3 Evo…