Top téma

Mick Schumacher: Eau Rouge není zatáčka ve formuli 1, ale v Hypercars rozhodně ano

Mick Schumacher letos jezdí v kategorii Hypercars ve WEC s vozem Alpine. Ve Spa absolvoval svou první kvalifikaci, své dojmy z výkonu vozu a rozdílech Hypercaru a vozu formule 1 nám pověděl exkluzivně, pro True Racing.


Mick Schumacher startoval ve formuli 1 v letech 2021 a 2022, ve Spa tedy absolvoval dva závody v top kategorii v motorsportu. Letos se do Spa vrací pro závod FIA WEC, tedy šestihodinový vytrvalostní závod, kde pojede s Hypercarem Alpine. Včera poprvé vyjel do kvalifikace, ze které si hned odnesl pár poznatků. 

„Vůz je ve srovnání s formulí 1 tak těžký. Obecně si ale myslím, že je velmi prospěšné mít zkušenost s nízkou spotřebou paliva, samozřejmě jsme nebyli schopni maximalizovat vše. 

Byla to moje první kvalifikace, ale i přes to je rozhodně vidět, že všichni v týmu mají s prototypy bohaté zkušenosti. V tomto smyslu se mám ještě hodně co učit, ale jsem nadšený, že mám tu možnost se to naučit. Spa je tak skvělé, bez ohledu na to, jakým autem zde jezdíte,” sdělil Mick. 

Kromě váhy je ale rozdílů mezi Hypercars a formulí 1 opravdu mnoho, zvláště na trati, která patří mezi ty nejnáročnější na světě. 

„Hlavním rozdílem mezi Hypercarem a vozem F1 ve Spa je rozhodně přítlak, je to velké téma, víte, Eau Rouge není zatáčka ve formuli 1, ale v Hypercaru rozhodně ano. Obecně platí, že zatáčky, které zde v F1 nejsou zatáčky, jsou nyní rozhodně zatáčky v Hypercarech. 

Některé části okruhu jsou velmi odlišné a vyžadují jiný přístup. Ale to se samozřejmě očekává, auta jsou docela těžká, s poměrně nízkým přítlakem a jsou určena k vytrvalostním jízdám. Takže ano, jsem velmi nadšený, až uvidím, jak tady bude těch 6 hodin.”

V začátku sezony se Alpinu příliš nedařilo, i přes to však bylo vidět, že Katar jim sedl více, Imola naopak vůbec. Jak ve Spa ale říct nelze.

„Minule (v Imole) jsme měli v poli hodně defektů, takže si myslím, že to bude velké téma i ve Spa, nejen management pneumatik, který je zde také velmi důležitý.

Těžko říct, jestli pro nás Spa bude lepší nebo horší než Imola a Katar. Pro nás je to o čistém závodě a snaze maximalizovat náš balíček, samozřejmě jsou všechny tři tratě velmi odlišné. Navenek to vypadá pro nás tak, že Katar byl nejlepší, Imola nejhorší a Spa uprostřed, ale takhle to soudit nemůžete.“

Závod začíná ve 13:00 už v Sobotu, s živým přenosem na Sporty TV. Mick Schumacher nestartuje do závodu, ale jeho týmový kolega z jedenáctého místa. 

Tereza Černá

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

2 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

1 dnem ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

3 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

7 dny ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

7 dny ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

7 dny ago