Top téma

CEO Peugeotu slibuje vítězství

Peugeot se nespokojí s tím, že bude bez vítězství s novým 9X8, říká generální ředitelka Linda Jackson. Bez vítězství není program udržitelný.


Generální ředitelka Peugeotu Linda Jackson zdůraznila, že je důležité, aby francouzská značka začala v blízké budoucnosti bojovat o vítězství ve WEC se svým vozem 9X8, aby odůvodnila svou přítomnost v seriálu.

Jackson to sdělila během návštěvy paddocku WEC na letošních 6 hodinách Spa-Francorchamps, což je druhý výlet pro upgradeovaný 9X8 2024, který byl představen v březnu a debutoval v Imole.

Peugeot zahájil sezónu v Kataru bojem o umístění na stupních vítězů v tom, co bylo posledním závodem pro předchozí „bezkřídlovou“ verzí vozu, ale od té doby bojoval o výkon a dosáhl zatím nejlepšího umístění roku – devátého místa v Imole.

Jackson dala jasně najevo, že poté, co vůz prošel procesem úplného přepracování, Peugeot očekává, že se toto úsilí promítne do solidních výsledků. Nebýt na podiu není uspokojivé.

„Je jasné, že jsme to udělali pro vítězství, takže teď musíme předvést výkon,“ řekl Jackson novinářům ve Spa. „Jsem podnikatelka. Rozhodla jsem se dát Peugeot do tohoto šampionátu pro jeho slávu. Pokud vyhrajeme, je to skvělé pro image značky.

Tým je z hlediska efektivity na špici. Nyní je to skutečný tým, s jezdci v naší třetí sezóně. Pro fanoušky, pro nás, pro návratnost investice, abych byl upřímný, potřebujeme něco vyhrát. Je čas dodat výsledky. Nemůžeme v takovém sportu pokračovat deset let bez vítězství. Je to významná investice. Po třech letech potřebujeme mít výsledky.

Letos jsme auto předělali, na začátku třetí sezóny. Do čtvrté sezóny atd. potřebujeme mít výsledky. Cítíme, že se v žebříčku vytváří jakýsi střed pole, kde dominují možná tři týmy. A vzadu se to začíná docela komplikovat.

Pokud budeme takto pokračovat, šest let, sedm let bez vítězství, jaký je důvod, proč to děláme? Jsme tu, abychom vyhráli, ne?“

Na otázku, zda Peugeot zaznamenal návratnost investice za dva roky od svého debutu na WEC, Jackson zdůraznila skutečnost, že značka zaznamenala trend prodeje více vozů kolem červnového závodu 24 hodin Le Mans.

„Existuje spojení s prodejem, existuje spojení s image, a proto jsme se na začátku rozhodli vstoupit do tohoto sportu,“ řekla.

„Výsledkem není jen sportovní výsledek, je to návratnost investice. Takže to je pro nás velmi důležité a ano, je to úspěch.

„Každý měsíc máme prodejní křivku značky, která se opakuje, a porovnáváme ji s jinými značkami ve skupině Stellantis a viděli jsme, že v době Le Mans loňského roku to byl velmi silný faktor.

Tereza Černá

Recent Posts

Cadillac slaví nečekaný double v kvalifikaci na 24h Le Mans

Alex Lynn, pilot vozu Cadillac V-Series.R #12, získává pole position pro letošní 24h v Le…

1 dnem ago

Alex Lynn získal historicky první pole position pro Cadillac v Le Mans

Cadillac Hertz Team Jota si připisuje pole position zásluhou Alexe Lynna. Aby toho nebylo málo,…

2 dny ago

Frederik Vesti: V Daytoně jsem nevěděl, jak správně zahřát pneumatiky

Frederik Vesti letos debutuje ve 24h v Le Mans v kategorii Hypercar. V Cadillacu LMDh…

2 dny ago

Začátky DTM aneb když se hvězdy potkávaly na letištích

Šampionát DTM je součástí motorismu už od roku 1984, tudíž je zcela pochopitelné, že se…

4 dny ago

Uvnitř převodovky: Jak Porsche a Mobil 1 posouvají hranice možností ve vytrvalostních závodech

V motorsportu, kde závodní vozy musí fungovat až 24 hodin na hranici technických možností, rozhoduje…

5 dny ago

René Rast se po rekordní pole position dočkal vítězství na Zandvoortu

Německý závodník si připsal rekordní 26. pole position, čímž překonal "Pana DTM" Bernda Schneidera. Přestože…

5 dny ago