Top téma

CEO Peugeotu slibuje vítězství

Peugeot se nespokojí s tím, že bude bez vítězství s novým 9X8, říká generální ředitelka Linda Jackson. Bez vítězství není program udržitelný.


Generální ředitelka Peugeotu Linda Jackson zdůraznila, že je důležité, aby francouzská značka začala v blízké budoucnosti bojovat o vítězství ve WEC se svým vozem 9X8, aby odůvodnila svou přítomnost v seriálu.

Jackson to sdělila během návštěvy paddocku WEC na letošních 6 hodinách Spa-Francorchamps, což je druhý výlet pro upgradeovaný 9X8 2024, který byl představen v březnu a debutoval v Imole.

Peugeot zahájil sezónu v Kataru bojem o umístění na stupních vítězů v tom, co bylo posledním závodem pro předchozí „bezkřídlovou“ verzí vozu, ale od té doby bojoval o výkon a dosáhl zatím nejlepšího umístění roku – devátého místa v Imole.

Jackson dala jasně najevo, že poté, co vůz prošel procesem úplného přepracování, Peugeot očekává, že se toto úsilí promítne do solidních výsledků. Nebýt na podiu není uspokojivé.

„Je jasné, že jsme to udělali pro vítězství, takže teď musíme předvést výkon,“ řekl Jackson novinářům ve Spa. „Jsem podnikatelka. Rozhodla jsem se dát Peugeot do tohoto šampionátu pro jeho slávu. Pokud vyhrajeme, je to skvělé pro image značky.

Tým je z hlediska efektivity na špici. Nyní je to skutečný tým, s jezdci v naší třetí sezóně. Pro fanoušky, pro nás, pro návratnost investice, abych byl upřímný, potřebujeme něco vyhrát. Je čas dodat výsledky. Nemůžeme v takovém sportu pokračovat deset let bez vítězství. Je to významná investice. Po třech letech potřebujeme mít výsledky.

Letos jsme auto předělali, na začátku třetí sezóny. Do čtvrté sezóny atd. potřebujeme mít výsledky. Cítíme, že se v žebříčku vytváří jakýsi střed pole, kde dominují možná tři týmy. A vzadu se to začíná docela komplikovat.

Pokud budeme takto pokračovat, šest let, sedm let bez vítězství, jaký je důvod, proč to děláme? Jsme tu, abychom vyhráli, ne?“

Na otázku, zda Peugeot zaznamenal návratnost investice za dva roky od svého debutu na WEC, Jackson zdůraznila skutečnost, že značka zaznamenala trend prodeje více vozů kolem červnového závodu 24 hodin Le Mans.

„Existuje spojení s prodejem, existuje spojení s image, a proto jsme se na začátku rozhodli vstoupit do tohoto sportu,“ řekla.

„Výsledkem není jen sportovní výsledek, je to návratnost investice. Takže to je pro nás velmi důležité a ano, je to úspěch.

„Každý měsíc máme prodejní křivku značky, která se opakuje, a porovnáváme ji s jinými značkami ve skupině Stellantis a viděli jsme, že v době Le Mans loňského roku to byl velmi silný faktor.

Tereza Černá

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

7 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

1 dnem ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

3 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago