Top téma

Ford ještě čeká dlouhá cesta než se dostane na pódium

Ryan Hardwick a Giorgio Roda, bronzoví jezdci v týmu Proton Competition, který řídí Mustang ve WEC, oba potvrdili nezkušenost se senzory namontovanými na hnacím hřídeli, které umožňují regulaci výstupního výkonu a pomáhají udržovat rovnováhu výkonu.


V rozhovoru pro Motorsport.com Hardwick řekl, že snímač točivého momentu je „největší věcí, která nás drží zpátky, když jsme kolem našich konkurentů“.

Mistr Evropy 2023 GTE v Le Mans Series vysvětlil, že zatímco Proton pokračuje v „malých vylepšeních“ s každým závodním víkendem, zůstává daleko od toho, aby byl bojoval o vítězství.

„Abychom mohli soutěžit v první pětce nebo na stupních vítězů, máme před sebou dlouhou cestu,“ řekl Hardwick.

Několik výrobců také zaznamenalo počáteční problémy se senzory, které jsou novým požadavkem pro vozy LMGT3 v roce 2024, ale ve třídě Hypercar se používají od roku 2021. Spolupracují s ECU, aby kompenzovaly jakékoli špičky, které překračují maximální povolený výkon podle BoP a zajistit, aby auta byla v rámci limitů.

„Hlavní je zážitek ze snímače točivého momentu,“ řekl Roda Motorsport.com. „Pro Ford je to úplně nové. A každý závod je pro nás nová věc. Mechanicky a nastavením se blížíme, každým závodem se blížíme. Ale hlavním problémem je ta věc se snímačem točivého momentu.“

V jiných sériích, kde Mustang GT3 vyrobený společností Multimatic závodí bez snímačů točivého momentu, včetně IMSA SportsCar Championship a GT World Challenge Europe, se ukázal jako konkurenceschopný. Proton skončil v top 10 při debutu vozu GTWCE Endurance Cup na Paul Ricard a má nejlepší páté místo ve třídě IMSA GTD na Long Beach.

Snímače točivého momentu se také používají ve třídě LMGT3 ELMS, ačkoli Ford v současné době nemá v této řadě žádné zastoupení.

Hardwick poznamenal, že jeho soupeři z WEC „nás mohou jen tak vynechat“ a zdůraznil, že „to není kvůli motoru“.

„Ford poskytuje spoustu výkonu, jen nejsme dobří v tom, abychom výkon upevnili na zem vhodným způsobem, což je tento software a kódování se snímačem točivého momentu,“ řekl.

„V podstatě v každém okamžiku od nás naše ECU odebírá energii tam, kde ji získávají ostatní. Právě teď je to trochu frustrující. Přijdeme na to, ale bude to chtít čas.“

Rodovo šesté místo na startovním roštu pro Imolu je zatím jedinou příležitostí, kdy vůz dosáhl Hyperpole ve WEC, ale oba vozy získaly body v závodě poprvé ve Spa.

Jiří Košta

Recent Posts

Lamborghini oficiálně odchází z WEC

Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…

2 dny ago

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

3 dny ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

4 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

6 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago