Top téma

Ferrari podalo protest na výsledky závodu 6H Spa

Tým Ferrari AF Corse podal protest proti rozhodnutím sportovních komisařů, že závod bude restartován po původním plánovaném čase ukončení a předběžných výsledcích závodu.


Podle mezinárodního sportovního kodexu FIA to bylo prohlášeno za nepřípustné, protože „rozhodnutí sportovních komisařů nemůže být předmětem protestu“, uvádí soupis potvrzující jeho zamítnutí.

Dva vozy Ferrari 499P jezdily na prvních dvou místech, když byl závod zastaven červenou vlajkou poté, co Cadillac V-Series.R LMDh Earla Bambera a BMW M4 GT3 Seana Gelaela způsobily havárii.

Nehoda se stala čtyři hodiny a 13 minut po startu závodu, ale opravy svodidel nebyly dokončeny včas, aby bylo možné restartovat před plánovaným cílem v 19:00. Sportovní komisaři rozhodli o obnovení závodu v 19:10 na dobu jedné hodiny a 44 minut.

Ferrari skončilo třetí a čtvrté se svými továrními #50 a #51 poté, co vítězný #12 Jota Porsche 963 LMDh slavil.

Antonello Coletta, šéf sportovních vozů Ferrari, po závodě pro řekl: „Nechápu, co se stalo – hodiny běžely a rozhodnutí restartovat po uplynutí šesti hodin pro mě bylo velmi nečekané. Upřímně řečeno, byli jsme ve stavu vyhrát závod a nejsem šťastný.

Mým očekáváním bylo, že bychom možná mohli restartovat několik kol, abychom dokončili závod, ale ne restartovat úplně po dobu jedné hodiny a 44 minut.“

Rozhodnutí obnovit Spa 6 Hours bylo neobvyklé, ne-li bezprecedentní v historii WEC od jeho znovuzrození v roce 2012, ale bylo povoleno podle sportovních pravidel seriálu.

„Pokud to okolnosti vyžadují, sportovní komisaři mohou rozhodnout o zastavení a/nebo změně nastaveného času závodu. To nesmí přesáhnout dobu závodu [to znamená šest hodin].“

Vysvětlující člen FIA v návaznosti na závod uvedl, že rozhodnutí absolvovat celou 6hodinovku „zajistilo sportovní férovost pro závodníky, kteří stanovili své strategie pro šestihodinový závod“.

„Zkrácení závodu by znamenalo, že někteří závodníci by získali a jiní by v důsledku toho ztratili.“

Jiří Košta

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

10 hodin ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago