FIA WEC

Alpine si je jistý, že už nebude jezdit na chvostu

Nicolas Lapierre je přesvědčen, že nadcházející závody WEC budou pro Alpine „jiným příběhem“ po nevydařených kolech v Kataru a Imole.


Nicolas Lapierre věří, že obtížných 6 hodin v Imole podtrhlo slabé stránky Hypercaru Alpine. Oba Alpiny A424 skončili na 13. a 16. místě, tedy o několik kol později.

Oba vozy Alpinu se v kvalifikaci trápily a skončily předposlední, před privátním týmem Isotta Fraschini, na 17. a 18. místě. Před závodem Lapierre připustil, že A424 si na Imole nevedl dobře přes obrubníky a hrboly, což představovalo velmi odlišnou výzvu než v Kataru.

„Zdůraznili jsme jednu z našich slabin,“ řekl Lapierre. „Je to poprvé, co jsme byli na trati s tolika nerovnostmi a obrubníky. Nebylo to součástí našeho testovacího programu, protože je to velice specifické a my raději testujeme na tratích, kterých v sezóně jezdíme více. To je důvod, proč auto nepůsobí tak dobře ve srovnání s ostatními. Během týdne jsme se neustále zlepšovali, ale jsou jen tři volné tréninky a čas během závodního víkendu letí.“

Kromě samotného uspořádání tratě Lapierre připustil, že zahřívání pneumatik bylo další oblastí, kde Alpine v Imole ztratila při relativně nízkých teplotách na trati.

„Zahřání pneumatik nám trvalo o něco déle než ostatním, to byl jeden z našich dalších velkých problémů. Zdá se, že některá auta jako Porsche a Ferrari jsou velmi rychlá, aby se dostali do rytmu, a my v tuto chvíli nejsme. To je také něco, na čem musíme zapracovat,“ vysvětlil Lapierre.

Obtížný víkend Alpinu v Imole následoval po povzbudivém debutu pro A424 na 1812 km v Kataru, kde vůz s číslem 35 skončil na sedmém místě.

Šéf týmu Philippe Sinault přiznal, že výsledek v Kataru byl „možná lepší, než se očekávalo“, ale bagatelizoval důležitost bojů Alpine o tempo v Imole: „Jsme na začátku projektu, takže se každý den máme co učit, ale základy jsou teď dobré.

V Imole jsme se učili každé kolo také v novém prostředí. Naším cílem je naučit se co nejvíce a být připraveni co nejdříve. Opravdu se nesoustředíme na čas na kolo v Imole. Snažíme se získat globální přehled o celém projektu.

Imola pro nás nakonec není klíčový bod. Musíme získat přehled o našich klíčových technických bodech porozumění, jako je zahřívání pneumatik, hospodaření s energií a tak dále,“ řekl Sinault.

Tereza Černá

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

7 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

1 dnem ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

3 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago