Nicolas Lapierre věří, že obtížných 6 hodin v Imole podtrhlo slabé stránky Hypercaru Alpine. Oba Alpiny A424 skončili na 13. a 16. místě, tedy o několik kol později.
Oba vozy Alpinu se v kvalifikaci trápily a skončily předposlední, před privátním týmem Isotta Fraschini, na 17. a 18. místě. Před závodem Lapierre připustil, že A424 si na Imole nevedl dobře přes obrubníky a hrboly, což představovalo velmi odlišnou výzvu než v Kataru.
„Zdůraznili jsme jednu z našich slabin,“ řekl Lapierre. „Je to poprvé, co jsme byli na trati s tolika nerovnostmi a obrubníky. Nebylo to součástí našeho testovacího programu, protože je to velice specifické a my raději testujeme na tratích, kterých v sezóně jezdíme více. To je důvod, proč auto nepůsobí tak dobře ve srovnání s ostatními. Během týdne jsme se neustále zlepšovali, ale jsou jen tři volné tréninky a čas během závodního víkendu letí.“
Kromě samotného uspořádání tratě Lapierre připustil, že zahřívání pneumatik bylo další oblastí, kde Alpine v Imole ztratila při relativně nízkých teplotách na trati.
„Zahřání pneumatik nám trvalo o něco déle než ostatním, to byl jeden z našich dalších velkých problémů. Zdá se, že některá auta jako Porsche a Ferrari jsou velmi rychlá, aby se dostali do rytmu, a my v tuto chvíli nejsme. To je také něco, na čem musíme zapracovat,“ vysvětlil Lapierre.
Obtížný víkend Alpinu v Imole následoval po povzbudivém debutu pro A424 na 1812 km v Kataru, kde vůz s číslem 35 skončil na sedmém místě.
Šéf týmu Philippe Sinault přiznal, že výsledek v Kataru byl „možná lepší, než se očekávalo“, ale bagatelizoval důležitost bojů Alpine o tempo v Imole: „Jsme na začátku projektu, takže se každý den máme co učit, ale základy jsou teď dobré.
V Imole jsme se učili každé kolo také v novém prostředí. Naším cílem je naučit se co nejvíce a být připraveni co nejdříve. Opravdu se nesoustředíme na čas na kolo v Imole. Snažíme se získat globální přehled o celém projektu.
Imola pro nás nakonec není klíčový bod. Musíme získat přehled o našich klíčových technických bodech porozumění, jako je zahřívání pneumatik, hospodaření s energií a tak dále,“ řekl Sinault.
Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…
Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…
Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…
Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.
Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…
Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…