FIA WEC

Alpine si je jistý, že už nebude jezdit na chvostu

Nicolas Lapierre je přesvědčen, že nadcházející závody WEC budou pro Alpine „jiným příběhem“ po nevydařených kolech v Kataru a Imole.


Nicolas Lapierre věří, že obtížných 6 hodin v Imole podtrhlo slabé stránky Hypercaru Alpine. Oba Alpiny A424 skončili na 13. a 16. místě, tedy o několik kol později.

Oba vozy Alpinu se v kvalifikaci trápily a skončily předposlední, před privátním týmem Isotta Fraschini, na 17. a 18. místě. Před závodem Lapierre připustil, že A424 si na Imole nevedl dobře přes obrubníky a hrboly, což představovalo velmi odlišnou výzvu než v Kataru.

„Zdůraznili jsme jednu z našich slabin,“ řekl Lapierre. „Je to poprvé, co jsme byli na trati s tolika nerovnostmi a obrubníky. Nebylo to součástí našeho testovacího programu, protože je to velice specifické a my raději testujeme na tratích, kterých v sezóně jezdíme více. To je důvod, proč auto nepůsobí tak dobře ve srovnání s ostatními. Během týdne jsme se neustále zlepšovali, ale jsou jen tři volné tréninky a čas během závodního víkendu letí.“

Kromě samotného uspořádání tratě Lapierre připustil, že zahřívání pneumatik bylo další oblastí, kde Alpine v Imole ztratila při relativně nízkých teplotách na trati.

„Zahřání pneumatik nám trvalo o něco déle než ostatním, to byl jeden z našich dalších velkých problémů. Zdá se, že některá auta jako Porsche a Ferrari jsou velmi rychlá, aby se dostali do rytmu, a my v tuto chvíli nejsme. To je také něco, na čem musíme zapracovat,“ vysvětlil Lapierre.

Obtížný víkend Alpinu v Imole následoval po povzbudivém debutu pro A424 na 1812 km v Kataru, kde vůz s číslem 35 skončil na sedmém místě.

Šéf týmu Philippe Sinault přiznal, že výsledek v Kataru byl „možná lepší, než se očekávalo“, ale bagatelizoval důležitost bojů Alpine o tempo v Imole: „Jsme na začátku projektu, takže se každý den máme co učit, ale základy jsou teď dobré.

V Imole jsme se učili každé kolo také v novém prostředí. Naším cílem je naučit se co nejvíce a být připraveni co nejdříve. Opravdu se nesoustředíme na čas na kolo v Imole. Snažíme se získat globální přehled o celém projektu.

Imola pro nás nakonec není klíčový bod. Musíme získat přehled o našich klíčových technických bodech porozumění, jako je zahřívání pneumatik, hospodaření s energií a tak dále,“ řekl Sinault.

Tereza Černá

Recent Posts

Exkluzivně: Felipe Drugovich a Frederik Vesti o podobnostech mezi Formulí E a Hypercarem Cadillac

Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…

1 týdnem ago

Racing Journal Speed Fest již příští víkend

Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!

1 týdnem ago

Jenson Button odejde z JOTA Sport na konci sezony

Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…

2 týdny ago

Cadillac bere 1-2 v Sao Paulu

Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…

2 týdny ago

Na papíře nejslibnější víkend pro Peugeot, bez svých nejsilnějších pilotů

Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v…

2 týdny ago

Alex Lynn: Nové povrchy nám sedí

Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…

2 týdny ago