Top téma

WEC: preview druhého kola v Imole

World Endurance Championship tento víkend míří na italskou Imolu, kde se pojede 6-hodinový závod v rámci druhého kola šampionátu. Od prvního kola v Kataru uběhlo 6 týdnů, ve kterých se odehrálo i spoustu změn.


Po této 40leté nepřítomnosti ve vrcholových vytrvalostních závodech, uvítý Imola tento víkend divokou bitvu mezi 19 Hypercars, ve které se o víkendu představí konkurenti z Alpine, BMW, Cadillac, Ferrari, Isotta Fraschini, Lamborghini, Peugeot a Porsche. Mezi hlavní témata víkendu patří nový update vozu Peugeot, ale i debut Julese Gounona v Hyperacech s vozem Alpine.

Peugeot představuje zadní křídlo

Zadní křídlo Peugeotu bylo v minulé sezoně velice kontroverzní téma, jelikož ho tento Hypercar vůbec neměl. Pro letošní sezonu, od Imoly, bude poprvé Peugeot závodit se zadním křídlem. 

„Na rozdíl od PEUGEOT 9X8 2023, u kterého jsme měli čas vylepšit nastavení a vytěžit z vozu maximum, se o vozu PEUGEOT 9X8 2024 máme stále co učit. Víme, že vůz je ze své podstaty rychlejší, i když je je stále obtížné získat přesný obrázek, protože nevíme, s jakou hmotností a výkonem bude konkurovat. 

Jsme si jisti, že jsme se svými soupeři vyrovnali, jen zatím nevíme jak moc. Ale to budeme moci říct až po prvních pár závodech,” řekl Oliver Jansonie, technický ředitel Peugeot Sportu. 

Jules Gounon debutuje v kategorii Hypercar

Ferdinand Habsburg utrpěl zlomeninu bederních obratlů při testování v Aragonu na konci března. Alpine tedy povolal svého rezervního jezdce, Julese Gounona, aby Ferdinanda nahradil pro závod v Imole. 

I když páteční volné tréninky budou Gounonovým prvním soutěžním sezením za volantem prototypu, poznamenal, že vědomě požádal svůj tým, aby mu nedával více času ve voze než Milesimu a Chatinovi.

GOUNON Jules (fra), reserve driver of Alpine Endurance Team, Alpine A424, FAMIN Bruno (fra), Motorsport Director of Alpine, portrait during the Alpine private test session on the Circuit de Barcelona-Catalunya from February 1 to 4, 2024 in Montmelo, Spain – Photo Julien Delfosse / DPPI

„Mým přáním také bylo, aby se kolem mě netočil celý plán. Protože pak nedostanete stejný běh a znalosti jako vaši týmový kolegové a celý tým tím oslabíte. To není to, co chci.

Ve skutečnosti v FP1 jedu třetí a se starými pneumatikami, abych se pokusil trochu poznat trať v prototypu.

A pak se musím ve druhém tréninku naučit trochu studených pneumatik. Ale abych byl upřímný, zacházejí se mnou stejně, jako by zacházeli se třemi současnými jezdci,” řekl Gounon.

Tereza Černá

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

6 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

1 dnem ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

3 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago