Top téma

WEC: preview druhého kola v Imole

World Endurance Championship tento víkend míří na italskou Imolu, kde se pojede 6-hodinový závod v rámci druhého kola šampionátu. Od prvního kola v Kataru uběhlo 6 týdnů, ve kterých se odehrálo i spoustu změn.


Po této 40leté nepřítomnosti ve vrcholových vytrvalostních závodech, uvítý Imola tento víkend divokou bitvu mezi 19 Hypercars, ve které se o víkendu představí konkurenti z Alpine, BMW, Cadillac, Ferrari, Isotta Fraschini, Lamborghini, Peugeot a Porsche. Mezi hlavní témata víkendu patří nový update vozu Peugeot, ale i debut Julese Gounona v Hyperacech s vozem Alpine.

Peugeot představuje zadní křídlo

Zadní křídlo Peugeotu bylo v minulé sezoně velice kontroverzní téma, jelikož ho tento Hypercar vůbec neměl. Pro letošní sezonu, od Imoly, bude poprvé Peugeot závodit se zadním křídlem. 

„Na rozdíl od PEUGEOT 9X8 2023, u kterého jsme měli čas vylepšit nastavení a vytěžit z vozu maximum, se o vozu PEUGEOT 9X8 2024 máme stále co učit. Víme, že vůz je ze své podstaty rychlejší, i když je je stále obtížné získat přesný obrázek, protože nevíme, s jakou hmotností a výkonem bude konkurovat. 

Jsme si jisti, že jsme se svými soupeři vyrovnali, jen zatím nevíme jak moc. Ale to budeme moci říct až po prvních pár závodech,” řekl Oliver Jansonie, technický ředitel Peugeot Sportu. 

Jules Gounon debutuje v kategorii Hypercar

Ferdinand Habsburg utrpěl zlomeninu bederních obratlů při testování v Aragonu na konci března. Alpine tedy povolal svého rezervního jezdce, Julese Gounona, aby Ferdinanda nahradil pro závod v Imole. 

I když páteční volné tréninky budou Gounonovým prvním soutěžním sezením za volantem prototypu, poznamenal, že vědomě požádal svůj tým, aby mu nedával více času ve voze než Milesimu a Chatinovi.

GOUNON Jules (fra), reserve driver of Alpine Endurance Team, Alpine A424, FAMIN Bruno (fra), Motorsport Director of Alpine, portrait during the Alpine private test session on the Circuit de Barcelona-Catalunya from February 1 to 4, 2024 in Montmelo, Spain – Photo Julien Delfosse / DPPI

„Mým přáním také bylo, aby se kolem mě netočil celý plán. Protože pak nedostanete stejný běh a znalosti jako vaši týmový kolegové a celý tým tím oslabíte. To není to, co chci.

Ve skutečnosti v FP1 jedu třetí a se starými pneumatikami, abych se pokusil trochu poznat trať v prototypu.

A pak se musím ve druhém tréninku naučit trochu studených pneumatik. Ale abych byl upřímný, zacházejí se mnou stejně, jako by zacházeli se třemi současnými jezdci,” řekl Gounon.

Tereza Černá

Recent Posts

Exkluzivně: Felipe Drugovich a Frederik Vesti o podobnostech mezi Formulí E a Hypercarem Cadillac

Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…

1 týdnem ago

Racing Journal Speed Fest již příští víkend

Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!

1 týdnem ago

Jenson Button odejde z JOTA Sport na konci sezony

Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…

2 týdny ago

Cadillac bere 1-2 v Sao Paulu

Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…

2 týdny ago

Na papíře nejslibnější víkend pro Peugeot, bez svých nejsilnějších pilotů

Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v…

2 týdny ago

Alex Lynn: Nové povrchy nám sedí

Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…

2 týdny ago