Top téma

WEC: preview druhého kola v Imole

World Endurance Championship tento víkend míří na italskou Imolu, kde se pojede 6-hodinový závod v rámci druhého kola šampionátu. Od prvního kola v Kataru uběhlo 6 týdnů, ve kterých se odehrálo i spoustu změn.


Po této 40leté nepřítomnosti ve vrcholových vytrvalostních závodech, uvítý Imola tento víkend divokou bitvu mezi 19 Hypercars, ve které se o víkendu představí konkurenti z Alpine, BMW, Cadillac, Ferrari, Isotta Fraschini, Lamborghini, Peugeot a Porsche. Mezi hlavní témata víkendu patří nový update vozu Peugeot, ale i debut Julese Gounona v Hyperacech s vozem Alpine.

Peugeot představuje zadní křídlo

Zadní křídlo Peugeotu bylo v minulé sezoně velice kontroverzní téma, jelikož ho tento Hypercar vůbec neměl. Pro letošní sezonu, od Imoly, bude poprvé Peugeot závodit se zadním křídlem. 

„Na rozdíl od PEUGEOT 9X8 2023, u kterého jsme měli čas vylepšit nastavení a vytěžit z vozu maximum, se o vozu PEUGEOT 9X8 2024 máme stále co učit. Víme, že vůz je ze své podstaty rychlejší, i když je je stále obtížné získat přesný obrázek, protože nevíme, s jakou hmotností a výkonem bude konkurovat. 

Jsme si jisti, že jsme se svými soupeři vyrovnali, jen zatím nevíme jak moc. Ale to budeme moci říct až po prvních pár závodech,” řekl Oliver Jansonie, technický ředitel Peugeot Sportu. 

Jules Gounon debutuje v kategorii Hypercar

Ferdinand Habsburg utrpěl zlomeninu bederních obratlů při testování v Aragonu na konci března. Alpine tedy povolal svého rezervního jezdce, Julese Gounona, aby Ferdinanda nahradil pro závod v Imole. 

I když páteční volné tréninky budou Gounonovým prvním soutěžním sezením za volantem prototypu, poznamenal, že vědomě požádal svůj tým, aby mu nedával více času ve voze než Milesimu a Chatinovi.

GOUNON Jules (fra), reserve driver of Alpine Endurance Team, Alpine A424, FAMIN Bruno (fra), Motorsport Director of Alpine, portrait during the Alpine private test session on the Circuit de Barcelona-Catalunya from February 1 to 4, 2024 in Montmelo, Spain – Photo Julien Delfosse / DPPI

„Mým přáním také bylo, aby se kolem mě netočil celý plán. Protože pak nedostanete stejný běh a znalosti jako vaši týmový kolegové a celý tým tím oslabíte. To není to, co chci.

Ve skutečnosti v FP1 jedu třetí a se starými pneumatikami, abych se pokusil trochu poznat trať v prototypu.

A pak se musím ve druhém tréninku naučit trochu studených pneumatik. Ale abych byl upřímný, zacházejí se mnou stejně, jako by zacházeli se třemi současnými jezdci,” řekl Gounon.

Tereza Černá

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

5 hodin ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago