Italský výrobce působil silně, protože všechny tři vozy usilovaly o stupně vítězů. Ferrari dlouho drželo pozice 1-2 s vozy 50 a 51.
Toyota jako první zareagovala na déšť tím, že ve 135. kole poslala oba své hybridy GR010 do boxů, aby přezula na mokré pneumatiky, přičemž Porsche se také rozhodlo poslat do boxů č. 6.
O dvě kola později bylo také Porsche č. 5 povoláno, ale Ferrari pokračovalo v pohybu na trati se všemi třemi svými vozy, včetně třetího stroje č. 83 AF Corse, se ztrátou 8 až 12 sekund na kolo oproti vozům na mokrých.
Až ve 139. kole zajela všechna tři Ferrari do boxů pro mokré pneumatiky, přičemž zpoždění je stálo více než minutu ve srovnání s Toyotou GR010 Hybrid č. 7, která nečekaně zvítězila.
Manažer závodního a testovacího týmu Ferrari Giuliano Salvi později odhalil, že za jeho chybným krokem byla kombinace nepřesné předpovědi počasí a poruchy komunikace, která znamenala, že strategie napříč třemi vozy nebyly rozděleny.
„Informace, které jsme měli na naší straně, byly zjevně špatné,“ řekl Salvi novinářům po závodě. „Mysleli jsme, že počasí bude jen dočasné. Jezdci cítili, že kritický byl pouze poslední sektor, ale zbytek trati bylo možné zvládnout.
Situace se ale nevyvíjela správným směrem. Zde musíme revidovat náš komunikační řetězec, protože to byla určitě chyba. Toto rozhodnutí jsme založili na některých scénářích, které byly chybné. Ale naší strategií není ukazovat na někoho prstem.
Jsme stejná skupina, která loni vyhrála Le Mans jako začátečníci. Tam jsme to udělali správně a byli jsme hrdinové, teď jsme nuly.
V tuto chvíli není jasné proč, ale určitě jsme měli auta rozdělit a zkusili jsme to udělat, ale nakonec jsme to neudělali. Musíme podrobně revidovat všechny postupy, protože to byla jasná chyba.“
Salvi dále vysvětlil, že informace o počasí od Ferrari naznačovaly, že přeháňka, která převrátila závod na hlavu, byla „něco dočasného“, a dodal: „Jezdci byli šťastní a cítili, že existuje šance pokračovat v jízdě.
„Kritickým bodem bylo pochopení předpovědi počasí. Náš radar ukazoval, že se situace zhoršila dlouho předtím, než se to stalo. Takže začínáme nevěřit radaru.
„Mysleli jsme si, že je to ten typ situace, kdy se nemusíte příliš spoléhat na radar. Byla to jasná chyba, ale je to něco, co ještě musíme pochopit.“
Salvi chtěl vyzdvihnout rychlost 499P na suchu, protože Ferrari si v kvalifikaci zablokovalo první tři pozice a užilo si dominantní kouzlo na začátku závodu, kdy došlo k obratu ve formě ve srovnání s 1812 km na začátku sezóny v Kataru.
„Pozitivní je, že auto není jako v Kataru; zvláště na suchu se auto chovalo opravdu dobře. Loňský rok jsme pravděpodobně překonali vítězstvím v Le Mans, ale jsme stejný mladý tým a někdy se to stane. Tohle byl určitě jen blbý den. Je to opravdu škoda a škoda všem lidem, kteří nás přišli podpořit. Určitě musíme odvést lepší práci a jsem si docela jistý, jak jsme loni ukázali, že dokážeme přijímat lepší rozhodnutí.“
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…