Výrobci soutěžící ve třídě Hypercar mistrovství světa vytrvalostních závodů budou muset od příští sezony přihlásit minimálně dva vozy. Cadillac a Lamborghini tedy budou muset přidat jeden vůz.
Podle britského webu Autosport bude nové pravidlo maxima dvou vozů vyhodnocováno jako součást plánovaného rozšíření startovního roštu WEC na minimálně 40. Momentálně je vozů na roštu 37. To by odstranilo schopnost továrního týmu provozovat jediný vůz, jak to dělá Cadillac Racing od minulé sezóny, Iron Lynx Lamborghini letos. To samé plánovali tým Heart of Racing s hypercam Aston Martin pro příští sezónu. Pravidlo zakazující výrobcům Hypercar provozovat více než dvě tovární auta by zůstalo v platnosti. Pouze v Le Mans budou povolena více než dvě auta, i když dodatečné přihlášky nezískají body ani v poháru konstruktérů, ani v poháru jezdců.
Tento krok by alespoň částečně uvedl kategorii Hypercar do souladu s novou kategorií LMGT3 pro rok 2024, která vyžaduje, aby každý výrobce byl zastoupen jedním týmem se dvěma vozy. Promotér a spoluorganizátor WEC, Automobile Club de l’Ouest, odmítl komentovat vyhlídky na pravidlo dvou vozů, které se zdá téměř jisté, že bude zavedeno pro novou sezónu. Nové rozhodnutí by mohlo mít dopad na nezávislé závodníky v Hypercaru, kteří soutěží v tom, co je známe jako FIA Endurance World Cup, což jsou zakáznické vozy. Týmy by tak museli omezit své zákaznické programy.Týmy soutěžící ve Světovém poháru by samozřejmě nepodléhaly pravidlu dvou vozů, ale mohlo by to snížit prostor pro přihlášení soukromých osob. Za předpokladu, že se startovní rošt rozšíří na maximálně 40 vozů a WEC zůstane s 18 vozy v LMGT3, další vozy Cadillac, Lamborghini a Isotta a tým dvou vozů Aston by pro zákaznické týmy ponechaly pouze dvě místa na startovním roštu. Někteří výrobci by tedy museli odebrat několik vozů. WEC ani ACO tyto informace zatím nepotrvrdili.
Stoffel Vandoorne má po několika letech opět domácí závod. V minulé sezoně musel 6h Spa…
Malthe Jakobsen, nováček v kategorii Hypercar v FIA World Endurance se před víkendem v belgickém…
Tým WRT oznámil své posádky pro domácí závod Spa 24H. Kromě stálých přihlášek GTWC přibudou…
Šampionát GT World Challenge odstartoval sprinterskou odnož, přičemž piloti zamířili na britský okruh Brands Hatch.…
„72hellride.“ Tři největší 24hodinové závody na světě - během jediného měsíce. Přímo uprostřed toho všeho…
Ayhancan Guven je prvním tureckým vítězem závodu v historii DTM. Sedmadvacetiletý jezdec, který seděl za…