Top téma

WEC bude požadovat po každém výrobci minimálně dva vozy Hypercar

Výrobci soutěžící ve třídě Hypercar mistrovství světa vytrvalostních závodů budou muset od příští sezony přihlásit minimálně dva vozy. Cadillac a Lamborghini tedy budou muset přidat jeden vůz.


Podle britského webu Autosport bude nové pravidlo maxima dvou vozů vyhodnocováno jako součást plánovaného rozšíření startovního roštu WEC na minimálně 40. Momentálně je vozů na roštu 37. To by odstranilo schopnost továrního týmu provozovat jediný vůz, jak to dělá Cadillac Racing od minulé sezóny, Iron Lynx Lamborghini letos. To samé plánovali tým Heart of Racing s hypercam Aston Martin pro příští sezónu. Pravidlo zakazující výrobcům Hypercar provozovat více než dvě tovární auta by zůstalo v platnosti. Pouze v Le Mans budou povolena více než dvě auta, i když dodatečné přihlášky nezískají body ani v poháru konstruktérů, ani v poháru jezdců.

Tento krok by alespoň částečně uvedl kategorii Hypercar do souladu s novou kategorií LMGT3 pro rok 2024, která vyžaduje, aby každý výrobce byl zastoupen jedním týmem se dvěma vozy. Promotér a spoluorganizátor WEC, Automobile Club de l’Ouest, odmítl komentovat vyhlídky na pravidlo dvou vozů, které se zdá téměř jisté, že bude zavedeno pro novou sezónu. Nové rozhodnutí by mohlo mít dopad na nezávislé závodníky v Hypercaru, kteří soutěží v tom, co je známe jako FIA Endurance World Cup, což jsou zakáznické vozy. Týmy by tak museli omezit své zákaznické programy.Týmy soutěžící ve Světovém poháru by samozřejmě nepodléhaly pravidlu dvou vozů, ale mohlo by to snížit prostor pro přihlášení soukromých osob. Za předpokladu, že se startovní rošt rozšíří na maximálně 40 vozů a WEC zůstane s 18 vozy v LMGT3, další vozy Cadillac, Lamborghini a Isotta a tým dvou vozů Aston by pro zákaznické týmy ponechaly pouze dvě místa na startovním roštu. Někteří výrobci by tedy museli odebrat několik vozů. WEC ani ACO tyto informace zatím nepotrvrdili.

Tereza Černá

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

6 hodin ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago