Top téma

WEC bude požadovat po každém výrobci minimálně dva vozy Hypercar

Výrobci soutěžící ve třídě Hypercar mistrovství světa vytrvalostních závodů budou muset od příští sezony přihlásit minimálně dva vozy. Cadillac a Lamborghini tedy budou muset přidat jeden vůz.


Podle britského webu Autosport bude nové pravidlo maxima dvou vozů vyhodnocováno jako součást plánovaného rozšíření startovního roštu WEC na minimálně 40. Momentálně je vozů na roštu 37. To by odstranilo schopnost továrního týmu provozovat jediný vůz, jak to dělá Cadillac Racing od minulé sezóny, Iron Lynx Lamborghini letos. To samé plánovali tým Heart of Racing s hypercam Aston Martin pro příští sezónu. Pravidlo zakazující výrobcům Hypercar provozovat více než dvě tovární auta by zůstalo v platnosti. Pouze v Le Mans budou povolena více než dvě auta, i když dodatečné přihlášky nezískají body ani v poháru konstruktérů, ani v poháru jezdců.

Tento krok by alespoň částečně uvedl kategorii Hypercar do souladu s novou kategorií LMGT3 pro rok 2024, která vyžaduje, aby každý výrobce byl zastoupen jedním týmem se dvěma vozy. Promotér a spoluorganizátor WEC, Automobile Club de l’Ouest, odmítl komentovat vyhlídky na pravidlo dvou vozů, které se zdá téměř jisté, že bude zavedeno pro novou sezónu. Nové rozhodnutí by mohlo mít dopad na nezávislé závodníky v Hypercaru, kteří soutěží v tom, co je známe jako FIA Endurance World Cup, což jsou zakáznické vozy. Týmy by tak museli omezit své zákaznické programy.Týmy soutěžící ve Světovém poháru by samozřejmě nepodléhaly pravidlu dvou vozů, ale mohlo by to snížit prostor pro přihlášení soukromých osob. Za předpokladu, že se startovní rošt rozšíří na maximálně 40 vozů a WEC zůstane s 18 vozy v LMGT3, další vozy Cadillac, Lamborghini a Isotta a tým dvou vozů Aston by pro zákaznické týmy ponechaly pouze dvě místa na startovním roštu. Někteří výrobci by tedy museli odebrat několik vozů. WEC ani ACO tyto informace zatím nepotrvrdili.

Tereza Černá

Recent Posts

Bortolotti, van der Linde, a Engel: Kdo získá titul v DTM?

Dramatický závěr napínavého závodu o titul DTM: Tento víkend (18. až 20. října) bude Hockenheimring…

3 dny ago

Auer a Engel jsou šampióny GT World Challenge Europe Sprint Cup

Lucas Auer a Maro Engel to zvládli. Dvojice továrních pilotů Mercedesu porazila tým WRT s…

5 dny ago

Gounon a Götz vítězí v deštivém závodě

Jules Gounon a Maxi Götz se konečně dočkali. Pro svůj tým Boutsen VDS totiž přivezli…

5 dny ago

Mercedes zvažuje vstup do Hypercars, Lamborghini naopak odchod

I přes veškerý vzdor vůči vstupu do třídy Hypercar ve WEC, Mercedes ho přeci jen…

1 týdnem ago

Madpanda Motorsport končí partnerství s Mercedesem

Madpanda Motorsport, privátní tým, který závodil posledních několik let s Mercedesem AMG GT3 Evo v…

2 týdny ago

DTM odhaluje kalendář pro 2025

ADAC zveřejnil kalendář DTM pro příští sezonu. Místa konání a jejich pořadí se nemění, sezona…

2 týdny ago