Aston Martin Vantage DTM, jeden z pěti šasi, které kdy R-Motorsport vyrobil s licencí od Astonu Martin, koupil Alonso za nezveřejněnou částku od výrobce motorů HWA.
Na Alonsovu žádost společnost HWA nainstalovala sedadlo spolujezdce, než mu bylo auto prodáno. Jednalo se o standardní proces přestavby, přičemž velikost palivové nádrže byla zmenšena, aby bylo možné dělat „taxi rides“ pro pozvané hosty.
„Fernando věděl, že auta jsou na prodej, a kontaktoval nás,“ řekl Martin Marx, výkonný ředitel HWA, Motorsport-Total.com.
Vantage DTM byl oficiálně předán Alonsovi během velké fanouškovské akce organizované jeho sponzorem v září na okruhu Jarama u Madridu, které se zúčastnilo přes 2000 lidí.
Daniel Juncadella, který byl součástí kampaně R-Motorsport DTM 2019, byl také přítomen a poskytl Alonsovi určité vnitřní znalosti o voze.
Alonso později vzal Vantage minulý měsíc na řádný test do Aragonu, jen několik týdnů poté, co skončila sezona Formule 1.
Řada rodinných příslušníků a přátel byla pozvána, aby se akce zúčastnili a přidali se k němu jako pasažéři, když absolvoval několik kol na 5,3 km okruhu.
Mezi přítomnými byl šestinásobný šampion MotoGP a jeho kolega Španěl Marc Marquez, který usedl za volant Vantage od Alonsa, aby získal další zkušenosti s prototypy vozů.
Dani Juncadella se také připojil k Alonsovi na test a prozradil, že 42letý jezdec si užil první pořádnou zkušenost s řízením vozu Vantage o výkonu 650 koní. Druhý Španěl závodil právě s tímto vozem AMR v sezoně 2019 v rámci DTM.
Astonu se tehdy sice vůbec nedařilo, jelikož naskočil na poslední chvíli, a také převzal projekt Mercedesu, ale i tak se jednalo o pozoruhodný projekt.
„Řekl, že na něj udělalo auto dojem. Výkon byl nad očekávání dobrý. Fernando je zvyklý na velkou sílu a dobré brzdění. Ale říkal, že auto je docela přímé. Čekal, že bude muset víc točit volantem.
S vozy GT3 je to dnes trochu jiné, ale prototypy byly vysoce výkonná vozidla. Fernando má rád jakoukoli formu závodění – řídil by cokoliv, kdyby byla konkurence a výzva.“
Juncadella cítí, že v Alonsově rozhodnutí koupit vůz hrála roli skutečnost, že Vantage DTM lze snadno upravit.
„Existuje dvoumístný vůz Formule 1, ale když se podíváte na všechna auta po celém světě, která lze použít pro taxi jízdy, vůz třídy 1 z DTM je tím nejlepším, co můžete získat, aby spolujezdec skutečně cítil, co se děje. ve skutečném závodním autě,“ řekl.
Celkem pět vozů Vantage DTM postavil R-Motorsport, čtyři pro soutěž a další jeden pro testování. Alonso koupil to, co původně tým používal jako testovací vůz.
Tři z pěti podvozků jsou nyní prodány, zbývající dva stále čekají na nového majitele.
„Po prodeji Fernandovi, který s tímto vozem jezdí a evidentně si ho užívá, zájem o dvě vozidla, která jsou stále k dispozici, výrazně vzrostl,“ řekl člen představenstva HWA Gordian von Schoning.
„I pro nás je ideálním scénářem, pokud je vůz v dobrých rukou a bude dál jezdit.“
Vantage DTM není jediným novým strojem, který si Alonso koncem loňského roku pořídil. Španělovi se také dostala do rukou nová crossová motokára postavená společností LifeLive, kterou založil bratr hvězdy WRC Thierry Neuville,
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…