Třísezónní program Jamese a Jesseho Glickenhausových ve třídě Hypercar FIA WEC se do sezóny 2024 neprotáhne. Toto rozhodnutí znamená konec programu, který se bude pamatovat jako základní kámen éry Hypercar, a zejména rekord týmu v Le Mans.
Jim Glickenhaus potvrdil, že vozy SCG 007 týmu Joest Racing vyrobené a připravené pro Joest Racing se nevrátí, a uvedl, že je potřeba investovat sedmimístné dolarové částky do modernizace vozů, aby udržely krok s vývojovými křivkami z hlavní automobiloví OEM, kteří nyní soutěží ve FIA WEC.
„Zpočátku, po špatném otočení, aby se přizpůsobil původní Aston Martin Valkyrie LMH, to bylo docela jednoduché. Postavili jste auto v souladu s předpisy, které dokázalo zajet 3:30 v Le Mans a měli jste vše připraveno na dobu trvání.
Od té doby však došlo k až příliš předvídatelnému posunu k tomu, aby výrobci řídili vývoj vpřed, zatímco my jsme na samé hraně. Abychom pokračovali v konkurenčním stavu, museli bychom investovat do speciálního bloku pro motor nebo bychom museli provozovat současný motor tak chudý, že by se řízení tepla stalo problémem, což znamená investici do nové karoserie.
Když to dáme dohromady, jde o částky, které prostě nemůžeme ospravedlnit, když pracujeme na budování segmentu silničních automobilů,“ sdělil Jim Glickenhaus.
Zdá se, že Glickenhaus opustí scénu motorsportu úplně, ale může se ohlédnout za programem, který čítal 12 závodů FIA WEC během tří sezón, včetně trojice dvou vozů v Le Mans.
Nico Müller a Pascal Wehrlein usednou do vozů Hypercars 963 týmu Porsche Penske už v…
Maro Engel vstupuje do své desáté sezony v DTM s Mercedesem. Před prvním víkendem sdělil…
Jules Gounon promluvil o své debutové sezoně v DTM, svých očekáváních a cílech, a mnoho…
Thomas Jäger, technický ředitel Mercedesu v DTM pro leotšní sezonu, v rozhovoru pro media popsal…
Šéf týmu Jaguar TCS Racing ve formuli E odejde ze své pozice v týmu na…
Šampionát DTM se vrací na závodní okruhy. Devět prémiových výrobců a mezinárodní pole s 24…